monster XLR versus accuphase (bruine variant) RCA

Gestart door lo, november 01, 2010, 13:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: lo op augustus 14, 2012, 22:50:31
Bij mij kun je idd op de AB binnen een miliseconde schakelen tussen XLR en RCA  :yes:
Netjes opgebouwd en met reslutaat  HB

heb je de phones uitgang van je cd speler al geprobeerd of heb je die niet  :-D


zowel als je dat beter vind is het ook goed toch  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op augustus 14, 2012, 22:43:52
Dat maakt het vergelijk een stuk eenvoudiger. Ik draai ook met xlr vd hul the rock. Zowel de dac als graaf zijn van ingang tot uitgang gebelanceerd opgebouwd. Net ff die extra ruimtelijkheid.


Inverted or non-inverted?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Whisper.nl

Citaat van: Zoldar op augustus 14, 2012, 21:58:21
Heb je gecorigeerd voor uitgangs niveaus? Single ended en balanced uitgangen hebben zelden dezelfde uitgangsspaning. Just curious

Ik heb geluisterd en geluisterd en geluisterd en nog eens geluisterd.
De siltech komt / kwam uit mijn begin periode toen de audio perikelen begon.
(een vlotte schatting 1981. In diverse setups gebruikt.

Vergelijking gemaakt met diverse andere Interlinks die het niet haalde bij de Siltech.
Het totaal plaatje was compleet.

En toen kwam de NordOst Red Dawn.
Weken achtereen beluisterd naar beide interlinks.
De uiteindelijke conclusie is dat Red Dawn beter bij mij en mijn huidige set past.


Groet Whisper


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

SB_Marantz

Bij echte XLR uitgangen heb je 3 tot 6 dB extra gain t.o.v. rca dus een no go.

Je kunt dit overigens makkelijk zelf checken: zijn de uitgangen intern aan elkaar gekoppeld of niet?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Daar komt nog bij dat een kabel never nooit iets kan toevoegen maar wel weglaten.  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerard


Citaat van: SB_Marantz op augustus 15, 2012, 12:11:07
Daar komt nog bij dat een kabel never nooit iets kan toevoegen maar wel weglaten.  :-o


Dat is toch logisch  :roll:

De betere kabel laat minder weg dus klinkt die kabel beter  :-D :-D :-D  :angel:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SB_Marantz

#96
Heb jij ooit een kabel met een weerstand vanaf 47 K gekocht dan?  :-o

Duur hoor!

Kun je ook zelluf makuh!

Gainverlies en iets hoogafval meer niet, is het resultaat.  clown1

Voor de rest is het verschil ( meettechnisch) max 2 cijfers achter de komma (gangbare bekabeling) dus het gaat nergens over.  clown1

Wij mensjes horen het niet eens wanneer het 1 cijfer vóór de komma is, zowel in % als in dB's  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lo

Citaat van: SB_Marantz op augustus 15, 2012, 12:06:46
Bij echte XLR uitgangen heb je 3 tot 6 dB extra gain t.o.v. rca dus een no go.

Je kunt dit overigens makkelijk zelf checken: zijn de uitgangen intern aan elkaar gekoppeld of niet?

Hoe zit dat dan bij mijn E-450 waar beide uitgangen hetzelfde zijn?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Als ik tijd en vooral zin heb zal ik het schema eens bekijken.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lo

Moet trouwens DP-700 zijn hè als we het over uitgangen hebben.

Maar ik ben benieuwd wat je hier over kunt vinden.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ik ben benieuwd of hij daar wel tijd maar vooral zin in heeft....  clown1

Paul

Citaat van: marvin op augustus 15, 2012, 15:06:30
Ik ben benieuwd of hij daar wel tijd maar vooral zin in heeft....  clown1
Ik denk dat ik het weet   :roll:  maar ja het hele leven is prioriteiten stellen.  :-D :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: marvin op augustus 15, 2012, 15:06:30
Ik ben benieuwd of hij daar wel tijd maar vooral zin in heeft....  clown1

zin dan wel maar geen tijd en andersom mijn "tegeltje" in de plee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

kensei

Altijd een hoop geleuter over interlinks. De meetbare verschillen zitten vaak in de frequenties die wij niet horen. Een goede verbinding en afscherming is eigenlijke het enige wat wij zouden kunnen waarnemen. De rest is audiopsychologisch. Naar mijn mening is iedere stekkerverbinding binnen je audio-circuit een stoorzender. De oplossing is alles solderen maar dat is best een boel werk en erg onhandig. Een goede kabel van een paar tientjes doet het hoorbaar net zo goed als een dure interlink van honderden euro's.


joep

Citaat van: kensei op oktober 06, 2012, 18:16:00
Altijd een hoop geleuter over interlinks. De meetbare verschillen zitten vaak in de frequenties die wij niet horen. Een goede verbinding en afscherming is eigenlijke het enige wat wij zouden kunnen waarnemen. De rest is audiopsychologisch. Naar mijn mening is iedere stekkerverbinding binnen je audio-circuit een stoorzender. De oplossing is alles solderen maar dat is best een boel werk en erg onhandig. Een goede kabel van een paar tientjes doet het hoorbaar net zo goed als een dure interlink van honderden euro's.

Ja een hoop geleuter. Ik kan maar één ding zeggen en dat is gebruik je oren.
Had een tijdje terug voor mezelf een test gedaan tussen de Van den Hul interlink Jubilee RCA 80 cm en een Van den Hul interlink The Rock XLR 150 cm. Na 5 minuten kon ik het verschil duidelijk horen. En bleek The Rock een hele duidelijke verbetering. Om op zeker te gaan een telefoontje naar Lo en een avond besteed aan luisteren tussen de twee kandidaten. Zelfs door te liegen en te bedriegen probeerde ik Lo op het verkeerde been te zetten. Maar hij had het ieder keer door. Zelfs toen ik bij hoog en laag beweerde dat de Rock aan het spelen was gaf Lo aan dat wat nu speelde toch duidelijk de mindere was. Na zo'n 10 keer wisselen had Lo het toch 10 keer bij het juiste eind. Mede door mijn reeds eerder opgedane ervaring was ik er zeker van dat The Rock in deze de duidelijk aangenamere interlink was. Hoe dat komt of waarom maakt mij niet uit. Heb geen idee. Het ging mij puur om hetgeen het meest aangenaam klonk.