monster XLR versus accuphase (bruine variant) RCA

Gestart door lo, november 01, 2010, 13:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

lo

 :-D
Jullie kennen mij beter dan ik zelf onderhand. pompom

groet,

lo


euhhhh...... ja ik denk dat die het dan zouden kunnen worden, maar ik wil verschillende uitproberen. :-D
Weer wat om handen dan hè.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

gisteren bij leo het verschil tussen deze 2 interlinks gehoord met cd van katie melua , als je een zeilbootje was  clown1

ik vindt de bruine rca van accuphase beter  :yes: die klinkt meer uitgebalanceerd

met de monster werdt het hoog wat meer gedempt stem kwam wel iets meer naar voren maar laag klonk weer wat droger

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Ga op dak zitten met je breem.......... :schater:
Ben blij dat mijn cq onze oren niet in die categorie vallen. Het leven wordt dan te simpel voor me, en je weet het overal waar TE voorstaat is niet goed :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: WimPeu op januari 13, 2011, 16:23:20
Breem zegt: Kan niet... :evil: :-D

het is ook maar een tekst he  :schater: ,als je een zeilbootje was ,dat is fantasie  :-D byebye

Cornelis1921

#80
Citaat van: joep op november 01, 2010, 13:54:05




Als niemand vreemd ging was het een saaie wereld.
Upje voor Bill & Monica. hello :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

Citaat van: lo op november 01, 2010, 13:45:24
Ik durf het bijna niet te vertellen hier, maar ik doe het toch.
Ik heb nav alle huidige tweak verhalen mezelf weer eens getrakteerd op een vergelijk tussen mijn monster M550i XLR interlink en de bij de DP700 bijgeleverde (bruine) RCA interlink.
De hamvraag is natuurlijk of mijn beweringen van uit het verleden, dat de XLR altijd wint van RCA, worden bevestigd. Jullie begrijpen dat, om het spannend te houden, ik er wel een poosje over ga doen om het reslutaat bekend te maken.
Deze test heb ik eigenlijk in het leven geroepen nav een gesprek wat ik had met John van Gent (van de bekende JvG kabels) in hotel park Plaza vlak naast de av-nu beurs. Volgens mij maakt John hele mooie kabels die ik graag nog eens wil uitproberen. Vandaar mijn voorbereidingen.

groet,

lo

Ik snap niet wat je wilt vergelijken : XLR en RCA verschillen als "poort" al... Je kunt dus m.i. alleen diverse XLR kabels met elkaar vergelijken of diverse RCA kabels met elkaar. Daarnaast nog met gelijk merk/type kabel wat het verschil is tussen XLR en RCA op jouw set...
Zolang je maar geniet....

Whisper.nl

#82
Over een oude koe gesproken of aan een dood paard trekken zoals wij trachten te zeggen.

Groet en een fijne avond  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

geweldig!  :-D

zelfs oude draadjes terug halen om over draadjes te loliestokken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

ik trek die test ook in twijfel, zal vast bier in het spel zijn geweest  :-D


waarom kan je xlr niet met een rca vergelijken ? gaat toch om wat je het mooist vind al is het via de phone uitgang naar de versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2012, 21:13:23
ik trek die test ook in twijfel, zal vast bier in het spel zijn geweest  :-D


waarom kan je xlr niet met een rca vergelijken ? gaat toch om wat je het mooist vind al is het via de phone uitgang naar de versterker

Je kunt prima een xlr met een rca vergelijken.

Daarom heb ik de siltech (RCA) verkocht t.g.v de Nordost Red Dawn (XLR).

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Heb je gecorigeerd voor uitgangs niveaus? Ingle ended en balanced uitgangen hebben zelden dezelfde uitgangsspaning. Just curious
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Bij mijn E-450 is die precies hetzelfde, bij de versterker van Hans ook denk ik.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Dat maakt het vergelijk een stuk eenvoudiger. Ik draai ook met xlr vd hul the rock. Zowel de dac als graaf zijn van ingang tot uitgang gebelanceerd opgebouwd. Net ff die extra ruimtelijkheid.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Bij mij kun je idd op de AB binnen een miliseconde schakelen tussen XLR en RCA  :yes:
Netjes opgebouwd en met reslutaat  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.