NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

bramjacobse

Citaat van: Xplod op mei 21, 2013, 10:52:46
"Update Available"... ben benieuwd  :roll:

EINDELIJK is er vlekkeloze gapless FLAC playback ... EINDELIJK !

pompom pompom pompom pompom pompom pompom

Gapless FLAC Playback werkt jammer genoeg niet als je de NA-7004 bediend vanuit de remote App  :cry:
QNAP 639 /  NA-7004 / PM80 / Tannoy System 8 NFM2

bramjacobse

Hij speelt nu ook 192 kHz / 24 bit Flac. :-)
QNAP 639 /  NA-7004 / PM80 / Tannoy System 8 NFM2

RoGEK

Citaat van: bramjacobse op mei 21, 2013, 21:56:29
Hij speelt nu ook 192 kHz / 24 bit Flac. :-)

interessant....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Xplod

Ik dacht dat ie dat toch al deed ...  :roll:
Ik meen me te herinneren dat ik dat ooit eens voor iemand speciaal had uitgeprobeerd, zij het wel vanaf een usb-stick.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

bramjacobse

Citaat van: Xplod op mei 22, 2013, 09:19:09
Ik dacht dat ie dat toch al deed ...  :roll:
Ik meen me te herinneren dat ik dat ooit eens voor iemand speciaal had uitgeprobeerd, zij het wel vanaf een usb-stick.

Ik heb het getest vanaf de NAS..

Gr Bram
QNAP 639 /  NA-7004 / PM80 / Tannoy System 8 NFM2

Actionhost

Citaat van: i2Paq op maart 13, 2013, 18:51:28
Ik heb de NA7004 verkocht en vervangen voor een Sonos Connect.

De reden: Mijn vrouw werd gek van het bedienings-on-gemak en ik werd gek van de CGA-achtige webinterface.
Verder moest ik hem regelmatig herstarten omdat alle favorieten etc. -Leeg- aangaf.

Dan de Sonos.

Zal wel niet audiofiel genoeg zijn voor sommigen maar dat gaan we aanpassen dmv. een DAC, niet die van Sonos want die is me echt te duur.

En passant 2x Sonos Play:5 voor op de slaapkamer.

Wat een bedieningsgemak zeg, en alles kan ik er mee!

Die Play:5 klinken paired als een klok maar ook de Connect aan de PM7004 klinkt, in mijn oren, prima.

Mevrouw i2Paq more then happy, dus ik ook happy  :-D

Dit kan ik bevestigen. De Sonos blinkt inderdaad uit in gebruiksgemak. De app van Sonos is zeer goed, echt vele malen beter dan die van Marantz.

En Sonos niet audiofiel genoeg....tsja, zeker met een goede externe DAC (zoals bij mij de SA15s2LE), zijn de resultaten meer dan goed. Dan hoeft de Sonos natuurlijk ook niet veel meer te doen dan te streamen (en dat hij hij goed).

Zonder externe DAC op zich ook prima te doen hoor (maar dan kan het beter).


ps welke DAC van Sonos bedoel je dan (die veel te duur is)?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 22, 2013, 10:08:57


Zonder externe DAC op zich ook prima te doen hoor





prima te doen = genieten  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

benga

OMG, sinds 2 dagen heb ik de nieuwste firmware draaien en dit is echt een nachtmerrie. Airplay is gewoon helemaal onstabiel geworden bij mij ... Nummers skippen / verspringen, toetsen reageren niet op het toestel, ik moest er gisteren 2 keer de stroom volledig afhalen want hij hing telkens vast.

Het kan toch niet dat ik de enige ben met problemen? De situatie ervoor was nog net leefbaar, maar nu gaat hij qua streaming volledig de mist in.

(gebruik vooral de DSaudio app van Synology, stabiel als een tank normaal gezien)

Xplod

Airplay gebruikte ik ervoor sowieso al niet vanwege de klachten die jij nu net ervaart met de nieuwe firmware.
Ik vind dan weer dat mijn NA7004 nu net veel beter samenwerkt met de Wizz app op mijn iPad.
Geen gedoe meer met m'n toestel die niet gevonden werd over het netwerk.

Langs de andere kant vind ik het nu wel vreemd dat ik er niet in slaag gapless mp3 af te spelen. ... en ik weet eigenlijk niet echt of het voor de firmware-update sowieso al mogelijk was.

Ik heb hier een mixed-CD geript in Flac en mp3 met dBpoweramp ... om eens te testen ... flac gaat gapless, mp3 niet ... ook al rip ik de mix als een compilatie.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

i2Paq

#159
Citaat van: Actionhost op mei 22, 2013, 10:08:57
Dit kan ik bevestigen. De Sonos blinkt inderdaad uit in gebruiksgemak. De app van Sonos is zeer goed, echt vele malen beter dan die van Marantz.

En Sonos niet audiofiel genoeg....tsja, zeker met een goede externe DAC (zoals bij mij de SA15s2LE), zijn de resultaten meer dan goed. Dan hoeft de Sonos natuurlijk ook niet veel meer te doen dan te streamen (en dat hij hij goed).

Zonder externe DAC op zich ook prima te doen hoor (maar dan kan het beter).


ps welke DAC van Sonos bedoel je dan (die veel te duur is)?

Sonos heeft een eigen DAC, die past mooi onder de Connect.
Beetje TE duur alleen, en de winst is te verwaarlozen mocht ik de reviews geloven.

Ik wacht even op bericht van Wifimedia mbt. de Cambridge Audio DacMagic 100 Zilver, deze wil ik bestellen als additionele DAC.

Niet dat ik de Sonos slecht vindt klinken maar een losse DAC geeft toch meer.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op mei 28, 2013, 12:03:40
maar een losse DAC geeft toch meer.

meer meer uuhhhh lekkerder gevoel en weer een optie  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Jeroen

Citaat van: i2Paq op mei 28, 2013, 12:03:40
Sonos heeft een eigen DAC, die past mooi onder de Connect.
Beetje TE duur alleen, en de winst is te verwaarlozen mocht ik de reviews geloven.

Ik wacht even op bericht van Wifimedia mbt. de Cambridge Audio DacMagic 100 Zilver, deze wil ik bestellen als additionele DAC.

Niet dat ik de Sonos slecht vindt klinken maar een losse DAC geeft toch meer.

Je bedoelt zeker de Arcam Sonlink die hebben ze speciaal gemaakt voor de Sonos.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

i2Paq

Citaat van: Jeroen op mei 28, 2013, 12:51:33
Je bedoelt zeker de Arcam Sonlink die hebben ze speciaal gemaakt voor de Sonos.

yep, die.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

joep

Arcam heeft ook de gewone dac. Iets van 80 euro goedkoper maar alleen in een ander kastje.
Wel met een extra licht aansluiting. Maar heeft het allemaal wel wel nut?
De Sonos gaat tot 44,1, heeft een dac dan wel iets toe te voegen aan het geluid?
Zelf kan ik zo'n dac voor de Sonos wel te leen krijgen dus ik zal het eens met mijn beide oren aan uitproberen.

Xplod

#164
Er is terug een update ... ongoing ...  :roll:

edit: nog niet kunnen ontdekken wat er veranderd is :|

gapless Flac, nog steeds ok
gapless Mp3, nog steeds n.ok
Webinterface ... doe geen moeite, trekt nog steeds op niks.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable