NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: vanwalsum op oktober 01, 2013, 10:48:02
Klopt! Hij is nu aan het installeren, ik kan alleen nergens een changelog vinden. Ben benieuwd wat ze gedaan hebben!
Versienummer opgehoogd  clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

hg5812

Jammer, dat de NA7004 bij elke update de favorietenlijst van internetradio leegmaakt..
De lijsten van FM en DAB+ blijven wel intact.
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

Xplod

#182
Opgeslagen stations via vTuner www.radiomarantz.com blijven intact :wink:
Mijn favo-lijst is ook leeg ... alhoewel ik die niet echt gebruik.
Ik doe alles via radiomarantz.com
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

100%Marantz

Een vraagje i.v.m. de NA 7004

Kan met streamen, internet radio enz... gebruiken door de NA 7004 aan internet te connecteren via WIFI en niet direct een netwerkkabel RJ45?
Ik vind niet direct het antwoord

bedankt
marantz, what else?

Xplod

Citaat van: 100%Marantz op oktober 14, 2013, 16:15:19
Een vraagje i.v.m. de NA 7004

Kan met streamen, internet radio enz... gebruiken door de NA 7004 aan internet te connecteren via WIFI en niet direct een netwerkkabel RJ45?
Ik vind niet direct het antwoord

bedankt

De NA7004 heeft zelf géén wifi ... klopt ... maar je zou er bvb. wel een Powerline Adapter of een WiFi range extender met RJ45 uitgang voor kunnen gebruiken.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

100%Marantz

Inderdaad, geen WIFI, welmogelijk door gelijk welke WIFI router er achter te plaatsen. Airport of andere.
Heb gisterenavond aan een marantz dealer gevraagd
marantz, what else?

bramjacobse

zowaar een change log 2013


Changelog of NA7004
30.09.2013
Main A2.16 
Main Airplay C2.16
Airplay onNA7004 does not play the sound synchronously with sound on the PC and other Airplay devices.
The  noise  occurs  when  switching  the  music,  after  fast-forwarding  the  WAV data by the gapless playback.

20.05.2013
Main A2.16 
Main Airplay C2.16
Internetradio/radiomarantz.com  –  It  is  not  possible  to  select  it  by  operating Web Control.
Web access/Internet radio/ search by Keyword – It doesn't work by operating Web Control.
The product corresponded to 192KHz/24bit of FLAC and the WAV file in the USB/Music Server function.
The product corresponded to the Gapless play of FLAC and the WAV file in the USB/Music Server function. (Only the Music Server function; the product corresponded by the operation from the set and remote control.)
The product corresponded to FF/REW of MP3, WMA, AAC, FLAC, and the WAV file in the USB/Music Server function. (WMA corresponded to only FF. The product corresponded by the operation from the set and remote control.)
QNAP 639 /  NA-7004 / PM80 / Tannoy System 8 NFM2

Ron_Marantz

Inmiddels X-aantal maanden verder.

Ik ervaar zo nu en dan dat het streamen vanaf de NAS (Synology 213j) blijft hangen. Je ziet het laadpercentage op 0% hangen, daarna gaat hij niet meer verder.

De NA7004 is aangesloten via een Powerline adapter van Netgear (500mbps ondersteuning). Helaas is het signaal niet helemaal goed. Blijkbaar is vanaf de meterkast tot aan het stopcontact in de woonkamer, het signaal niet afkomstig vanuit een zelfde groep.

Ik heb via Speedtest.net een test gedaan waarbij ik mijn Macbook bekabeld op de Powerline adapter had aangesloten. Ik kom uit op een 20mbps. Zelfde test heb ik wireless gedaan, dus zonder de Powerline adapter, maar gewoon via WiFi, daar kom ik uit op een 71mbps. Ik heb een 150mbps verbinding via Ziggo.

Zou 20mbps voldoende moeten zijn om stabiel te kunnen streamen? Ik weet ook niet of er pick-ups voor kunnen komen met zo'n Powerline adapter.

Ik denk niet dat de NA7004 de schuldige is het in hele verhaal...

Marantz | B&W

Faxe

Als ik een 24-bit/192kHz bestand vanaf mijn Synology stream gaat er volgens de netwerk monitor van mijn Synology niet meer dan 900 KB/s over de lijn. Denk dat bandbreedte dus niet het probleem is.

Ron_Marantz

Citaat van: Faxe op februari 01, 2014, 12:24:23
Als ik een 24-bit/192kHz bestand vanaf mijn Synology stream gaat er volgens de netwerk monitor van mijn Synology niet meer dan 900 KB/s over de lijn. Denk dat bandbreedte dus niet het probleem is.

Kan het anders misschien niet aan de kwaliteit van het signaal zijn via de Powerline adapters? Dat het signaal mogelijk fluctueert? Of moet ik het echt in de NA7004 gaan zoeken?
Marantz | B&W

Faxe

Je zou kunnen proberen om de Synology rechtstreeks op de NA 7004 aan te sluiten. Werkt dat wel goed ligt het waarschijnlijk aan je netwerk. Werkt dat ook niet ligt het aan de NA 7004.

Ron_Marantz

Heb intussen de Powerline adapter in een ander stopcontact gezet. Resulteert in 10mbps aan extra snelheid, zit dus nu op de 30mbps. Elk beetje is meegenomen  :-D

Enfin, ik ga het geheel nu even verder uittesten en als testopstelling de Synology rechtstreeks op de NA7004.

Heb in de Synology gekeken, ik doe max 300kbps met iTunes muziek over en weer.
Marantz | B&W

Xplod

Vraagje i.v.m. vTUNER applicatie die voor internet radio op de NA7004, en waarschijnlijk ook voor véle andere Marantz toestellen gebruikt wordt die internetradio hebben ....

Als je naar de webpagina gaat van radiomarantz.com ... ik heb daar een héle lijst met "Added stations" staan.
Ik vroeg me nu af hoe ik in die lijst van stations de volgorde eventueel kan wijzigen ?

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

polleke_cgc

#193
Ik gebruik een heel goedkope oplossing om mijn netwerkspelertje (Marantz MC-R 603) aan te sluiten via Wifi : nl. met een TP-link WR-702n in Wifi-ethernet bridge mode. Kost 20€ + transportkosten...
Het dingetje (eigenlijk is het een reisrouter) werkt perfect. Ik gebruik ook een Synology NAS 213J, maar stream meestal flacs in 16/44 tot max. 24/96 formaat (meer kan dat ding (die 603 dus) niet aan). Helemaal geen problemen mee.
Mijn Wifi is zelfs nog een oude G-norm (dus meer dan 20 Mb/s kan ik onmogelijk halen).
In die powerlines heb ik eerlijk gezegd bitter weinig vertrouwen. Voor mij dient een elektriciteitsnet om stroom te leveren ;).

Vind het eigenlijk vreemd dat je die NAS rechtstreeks aan de netwerkspeler kan hangen. Normaal moet daar nog een switch tussen. Maar blijkbaar zijn beide netwerkkaartjes autosensing en hebben ze geen problemen om er een "crossed cable" van te maken.

Persoonlijk ben ik aan het wachten tot de NA-8005 uitkomt (die 11 is er een beetje over qua prijs), maar als ik de belgische invoerder mag geloven zou dat voor ergens rond de zomermaanden draaien...

Radiant

Kon geen recenter algemeen topic vinden.

Wat heeft de update van gisteren veranderd / aangepast ?
Er stond er gister na lange tijd weer een klaar, maar wat er is aangepast geen idee.
Ik gebruik hem vandaag de dag naast streamer uiteraard ook als DAB+ tuner. Dik tevreden.