NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramjacobse

Sinds 31 mei is het DAB+ netwerk ingebruik genomen,
diverse commerciële  omroepen zijn nu in DAB+ te ontvangen MPEG 4/AAC+ ( HE-AAC )

http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-plus.html
QNAP 639 /  NA-7004 / PM80 / Tannoy System 8 NFM2

Zoldar

Citaat van: Audiotic op maart 13, 2013, 22:01:45
ALAC is nu een open formaat, en brede ondersteuning komt nu snel. De 7004 zal ook wel een firmware update krijgen een keer.
Ik heb ook alles (ook de hires files, van 48, 88.2, 96, 176.4 tot 192 kHz / 24 bit) als ALAC, en dat draait hier  perfect. Zowel op een Squeezebox als uiteraard de Linn streamer. Alles zonder downsampling. Nu ja, de SB kan tot max 96 kHz aan dan. Ik heb het idee dat mijn AppleTV (inderdaad via AirPlay) beperkt is, maar dat weet ik niet zeker. IOS apparaten als de iPod doen namelijk niet meer dan 44.1/24 of 48/24, de Apple TV zal dat dan ook wel doen. De conversie gebeurt dan "on the fly".

De sbt gaat. Tot 192khz met een gratis app.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: joep op mei 28, 2013, 15:07:45
Arcam heeft ook de gewone dac. Iets van 80 euro goedkoper maar alleen in een ander kastje.
Wel met een extra licht aansluiting. Maar heeft het allemaal wel wel nut?
De Sonos gaat tot 44,1, heeft een dac dan wel iets toe te voegen aan het geluid?
Zelf kan ik zo'n dac voor de Sonos wel te leen krijgen dus ik zal het eens met mijn beide oren aan uitproberen.

Als je de kwaliteit net zo mooi vind als wat uit je sa11 komt is er niet veel meerwaarde.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Actionhost

Citaat van: joep op mei 28, 2013, 15:07:45

De Sonos gaat tot 44,1, heeft een dac dan wel iets toe te voegen aan het geluid?


Ligt eraan welke DAC je kiest. De MF M1 klonk niet beter dan de DAC van de Sonos zelf (is mijn persoonlijke mening). Mijn SA15s2PM in DAC mode klinkt wel beter dan de Sonos zelf.



PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

i2Paq

Citaat van: joep op mei 28, 2013, 15:07:45
Arcam heeft ook de gewone dac. Iets van 80 euro goedkoper maar alleen in een ander kastje.
Wel met een extra licht aansluiting. Maar heeft het allemaal wel wel nut?
De Sonos gaat tot 44,1, heeft een dac dan wel iets toe te voegen aan het geluid?
Zelf kan ik zo'n dac voor de Sonos wel te leen krijgen dus ik zal het eens met mijn beide oren aan uitproberen.

Ik kan je zeggen dat een losse DAC de Sonos een enorme boost geeft in weergave.

Heb nu de Metrum Acoustics NOS Mini DAC Quad er aan zitten en zelfs met je oren dicht hoor je het verschil  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

WimPeu

Citaat van: Actionhost op juni 05, 2013, 20:58:15
Ligt eraan welke DAC je kiest. De MF M1 klonk niet beter dan de DAC van de Sonos zelf (is mijn persoonlijke mening). Mijn SA15s2PM in DAC mode klinkt wel beter dan de Sonos zelf.

Nou ken ik de Sonos niet maar mij klinkt dit heel raar in de oren. De MF-M1 zet een heel goed stereo plaatje neer. Dat die Sonos dat net zo goed doet lijkt me gewoon sterk maar goed....het zou kunnen. Ik ken de Sonos niet maar schat de Dac in op hetzelfde niveau als de SBT en dat is aardig maar geen hoogvlieger.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Actionhost

#171
Citaat van: WimPeu op juni 07, 2013, 11:16:34
Nou ken ik de Sonos niet maar mij klinkt dit heel raar in de oren. De MF-M1 zet een heel goed stereo plaatje neer. Dat die Sonos dat net zo goed doet lijkt me gewoon sterk maar goed....het zou kunnen. Ik ken de Sonos niet maar schat de Dac in op hetzelfde niveau als de SBT en dat is aardig maar geen hoogvlieger.

Ik zei al dat het mijn persoonlijke mening is. Ik heb de MF M1 2 dagen thuis gehad en uren geluisterd, A-B schakeling gedaan etc. Met mijn set/oren/voorkeur/akoestiek vond IK de M1 niet beter klinken (en ik wou echt graag van wel want had net 600 euro uitgegeven en vond het ook een mooi ding om te zien, maar zelfs de autosuggestie deed zijn werk niet  :-) ). Ook The Missus nog laten luisteren en zij had zelfde mening.

Overigens ben ik niet de enige op dit forum die niet zo'n goede ervaring heeft met de M1 (naast ook positieve geluiden overigens).

Waarbij ik niet wil zeggen dat de Sonos nou zo mooi klinkt, inderdaad geen hoogvlieger. Ik gebruik nu de SA-15s2LE als externe Dac en dat klinkt echt een stuk beter.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Radiant

Meer mensen problemen met de app ? Bij mij heeft ie het altijd gedaan, maar sinds +- 1 week kan ik met de Iphone geen muziek meer luisteren via de muziek server. Er staat nu ook een rare ster voor de nummers. Verder kan ik op een Android toestel de hele NA 7004 niet vinden. Heeft iemand een tip ?!

Barre72

Heb me vorige week een NA7004 aangeschaft.  Gezien ik met het plan rondloop om mijn SR5023 begin volgend jaar te vervangen had ik toch een tuner (met liefst ook netwerkmogelijkheden) nodig en voor de prijs dat de NA7004 tegenwoordig gaat moest ik niet echt tweemaal nadenken.
Mijn voorlopige positieve bevindingen :
- vrouwlief maakte de opmerking dat internetradio aanzienlijk beter klinkt (voorheen via Apple TV, XBMC en een MF V-DAC MK II), dat wil dus zeggen dat het echt wel beter moet klinken  :wink:
- vrouwlief zag dat het goed was : "hey, dat past bij de andere toestellen", WAF is dus hoog in dit geval
- via de RC valt de bediening (van bv internetradio, schakelen tussen inputs) erg goed mee
- airplay werkt goed
- het is een prima DAC
Mijn tot nu toe enige negatieve punt :
- de remote control app voor de ipad, werkt echt niet geweldig, zeker niet als je door een lijst stations/nummers moet scrollen, dan werkt de XBMC app veel leuker.

Voorlopig dus nog erg tevreden met mijn nieuwste aanwinst ...



Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Ron_Marantz

Vandaag een NAS gekocht, de Synology DS213j met daarin 2x 2TB schijven op RAID 1.

iTunes muziek overgezet van Macbook naar NAS, ging vlekkeloos. Uiteraard eerst iTunes Server package gedownload en geinstalleerd op NAS.

Maar nu: krijg via de input 'Music Server' op de NA7004 steeds de melding 'Empty'. Heb gekeken of ik wat in dit topic erover kon vinden, maar niks gerelateerd. Wat doe ik fout? Waarom kan ik geen muziekbestanden vinden via de NA7004? Mis ik nog een handeling die ik uit moet voeren?
Marantz | B&W

pameijer

Citaat van: Ron_Marantz op september 15, 2013, 00:09:02
Vandaag een NAS gekocht, de Synology DS213j met daarin 2x 2TB schijven op RAID 1.

iTunes muziek overgezet van Macbook naar NAS, ging vlekkeloos. Uiteraard eerst iTunes Server package gedownload en geinstalleerd op NAS.

Maar nu: krijg via de input 'Music Server' op de NA7004 steeds de melding 'Empty'. Heb gekeken of ik wat in dit topic erover kon vinden, maar niks gerelateerd. Wat doe ik fout? Waarom kan ik geen muziekbestanden vinden via de NA7004? Mis ik nog een handeling die ik uit moet voeren?

Vanuit het Packagecenter van je DSM nog de Mediaserver installeren. Dat is de DLNA server functie die de NA7004 nodig heeft. Itunes server doet niet veel meer dan je library op je NAS ook binnen het iTunes programma op je OSX mounten.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ron_Marantz

Citaat van: pameijer op september 15, 2013, 00:18:09
Vanuit het Packagecenter van je DSM nog de Mediaserver installeren. Dat is de DLNA server functie die de NA7004 nodig heeft. Itunes server doet niet veel meer dan je library op je NAS ook binnen het iTunes programma op je OSX mounten.

Het werkt bedankt voor je hulp! Dit was de enige optie die ik nog vergeten was  :-)
Marantz | B&W

benga

Ik weet niet hoe het komt maar sinds enkele weken werkt dit apparaat plots vlekkeloos in mijn setup. (met een DS 213+) Na meer dan een jaar ergernis frusty lijkt alles opgelost. Eindelijk kan ik zonder onderbrekingen airplayen, doorspoelen, met flac's ... naar hartenlust.

Bedankt Marantz, wat je ook gedaan hebt.

Xplod

Voor de geïnteresseerden ...
Er is een "Nieuwe Firmware Update" beschikbaar .... download ongoing ...
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

vanwalsum

Klopt! Hij is nu aan het installeren, ik kan alleen nergens een changelog vinden. Ben benieuwd wat ze gedaan hebben!