NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Xplod

Citaat van: winastatler op oktober 04, 2012, 10:06:43
Hoi,

Wat doet die update dan wel? (De mijne is bezig met de update, ben benieuwd! :-))

Groetjes,

Wim

Ik vraag het mij ook eigenlijk af  :?
Weet er iemand waar je eigenlijk de release notes van de updates kan vinden  :?
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

benga

mnee dat brengen ze normaal niet naar buiten. Ik heb het eerlijk gezegd een beetje gehad met die tamme interface van het apparaat, traag scrollen, webpagina uit begin jaren 90 .... zucht. Miskoop van leven, hij klinkt wel ok, daarover geen slecht woord. Maar zo'n duur apparaat destijds, en zooooo'n idiote bediening! Wizzapp is ook gewoon slecht. Ik gebruik nu enkel de na7004 via de usb poort als externe geluidskaart. (dit is beter voor mijn humeur) Hopelijk lezen er soms mensen van Marantz mee op dit forum.

Xplod

#122
Tja ... als je het toestel enkel daarvoor gebruikt ... :roll:
Hier staat DAB bvb. constant op en luister ik daarnaast héél regelmatig naar prémium internetradio-streams.
FLAC streamen doe ik ook héél veel en als ik zin heb om naar Spotify Prémium te luisteren ... dan gebruik ik de usb-IN.

Mijn NA7004 heeft het dus best wel druk en is dus wat mij betreft een héél goede koop geweest voor mijn set  :yes:

De interface kan evenals de Wizz App nog een pak beter, da's een feit  :yes:
Ik weet niet wat er hier scheelt maar de Wizz App op mijn iPod en Iphone laat me tegenwoordig regelmatig in de steek. Te pas en te onpas verliest hij de connectie met Twonkey op mijn NAS .... maar het zou misschien wel kunnen omdat er hier nog een paar bevriende netwerken in mijn buurt zijn waarnaar mijn i-toestellen misschien spontaan omschakelen. Ik ga dat toch maar eens in de gaten houden ...  :roll:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

winastatler


Ik ben het eens met de opmerking over de (te) beperkte interface; maar het toestel zelf is geweldig, en staat ook bij mij de hele tijd op. Waarom: radio (schitterende DAB ontvangst) en FLAC streaming van mijn CD-collectie die op de NAS staat.

Groetjes,
Wim


Tuinpad

Gebruiken jullie voor DAB ontvangst een eigen antenne?
Ziggo zend het nog niet uit, en ik neem aan dat DAB+ pas echt interessant wordt omdat die dan een redelijke bitrate heeft..

Marvin

Is dat niet helemaal geflopt, of loop ik achter?


--Verstuurd zonder netwerk--

Tuinpad

#126
Volgens mij is het wel een flop, dit omdat het niet kan tippen aan gewone internet radiostreams.
Neem bijv. deze stream van Linn audio (320kb/s)
http://radio.linnrecords.com/cast/tunein.php/linnjazz/playlist.asx

Xplod

De DAB signalen hier in Belgie zijn 160kbps Joint Stereo.
In ieder geval reeds een pak beter dan het gewone FM-signaal, lees storingsvrij.
Wat betreft de gebruikte antenne hier ... ik gebruik momenteel nog de standaard T-antenne maar verwacht één dezer dagen een Philex standalone antenne op een voet (zonder versterker)

http://philex.com/catalogue/product/?id=25&cat=1026

De bevindingen ervan post ik hier dan wel eens binnenkort  :wink:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: marvin op oktober 20, 2012, 18:14:44
Is dat niet helemaal geflopt, of loop ik achter?


--Verstuurd zonder netwerk--

Radio ? 27mc  8-) breakie break mag de sluis open
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Xplod

Zoals verwacht ... deze morgen is de DAB antenne aangekomen en doet wat het hoort te doen  :-)
Na een nieuwe DAB initialize had ik meteen 20 i.p.v. ervoor slechts 6 DAB zenders.
De 14 extra zenders zijn weliswaar onbruikbaar vanwege een te lage signaalsterkte, signal quality hangt slechts rond 15 ofzo, maar het toont hierbij wel aan dat deze standalone, qua ontvangstgevoeligheid, alvast een pak beter is dan de meegeleverde T-antenne.

De antenne is met voet 45cm hoog en staat hier nu op één van mijn speakers, mooi onopvallend naast een kamerplantje, netjes  :lol:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

blijf het een stoer ding vinden  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Tuinpad

#131
Die zenders wat je graag met die DAB antenne wilt ontvangen, zijn niet als gewone radio internet stream te ontvangen?
Of is dan de bitrate stukken lager...
Ik zie net dat bijvoorbeeld studio Brussel op 128 kb zit...

JohnWx

Citaat van: Tuinpad op oktober 22, 2012, 17:41:35
Die zenders wat je graag met die DAB antenne wilt ontvangen, zijn niet als gewone radio internet stream te ontvangen?
Of is dan de bitrate stukken lager...
Ik zie net dat bijvoorbeeld studio Brussel op 128 kb zit...

tis voor de achtergrond muziek, toch


had wel verwacht dat het veel verder zou zijn maar volgens mij is de het DAB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Xplod

Citaat van: Tuinpad op oktober 22, 2012, 17:41:35
Die zenders wat je graag met die DAB antenne wilt ontvangen, zijn niet als gewone radio internet stream te ontvangen?
Of is dan de bitrate stukken lager...
Ik zie net dat bijvoorbeeld studio Brussel op 128 kb zit...

StuBru wordt hier in 160kbps joint stereo uitgezonden. Alle vlaamse nationale radiozenders trouwens.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

HJvdB

Hallo,

Ik hen een NA7004 aangeschaft en wil nu mijn CD verzameling in FLAC formaat op een netwerkschijf gaan zetten. Heeft iemand een goed tip of een document waarin staat hoe ik dit aan moet pakken (Type NAS, folderstructuur, metadata, etc)? Alvast dank voor de hulp!