NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xplod

#90
Citaat van: joep op oktober 22, 2011, 14:02:03
Hoor zoveel tegenstrijdigheden over dat ding. Maar de interesse is er bij mij zeker. Waar woon je? Zou graag eens langs komen voor uitleg. Denk dat je toch ook een beetje handig in die spullen moet zijn. Groeten Joep.

Buurt van Gent .... in België ....  :|

... en tegenstrijdigheden .... zoals er zijn .... ???
En handig voor zijn ... neen hoor. De NA7004 laat zich niet moeilijker bedienen dan een doorsnee HiFi apparaat.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

#91
Spotify is sinds vandaag beschikbaar in Belgie  pompom

Met Onkyo receivers, de Squeezebox en de Sonos sytemen lijkt Spotify compatibel te zijn.
Zou Marantz ook plannen in die richting hebben ?

http://www.spotify.com/be-nl/about/features/around-the-house/
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

Weer iets ontdekt .....  :eerie:

Het blijkt dat als de NA7004 op Tuner of M-Xport er geen digitale uitvoer mogelijk is  :no:
Al de rest wel maar dan zit er nog een addertje onder het gras.
Zo kan ik via digital out geen internetradio muziek opnemen op mijn DD-82 vanwege het Serial Copy Management System, kort SCMS, die geactiveerd wordt.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

DoctorJacoby

Is er al een oplossing voor gapless flac playback?

Iedere keer 2 seconden pauze bij overgang naar nieuw nummer, vind ik enorme afknapper.

Zeker bij albums waar de muziek in elkaar vloeit zoals bij Pink Floyd, Moody Blues of dj-compilaties.

Was Marantz niet op de CES? Geen nieuwtjes? Geen opvolger voor dit model, ik denk dat er het afgelopen jaar toch veel vooruitgang is geboekt op gebied van o.a. computer based audio, streaming,...?

Xplod

De mijne staat hier op auto-update notificatie ...
zolang er géén update komt zal er zeker géén gapless playback van FLAC's komen vrees ik.
Wie weet is het wel mogelijk ....  :?
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

Vanmorgen is er een update geweest en die heeft in ieder geval het gapless flac playback probleem NIET opgelost  :|
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

i2Paq

Citaat van: Xplod op februari 23, 2012, 15:43:14
Vanmorgen is er een update geweest en die heeft in ieder geval het gapless flac playback probleem NIET opgelost  :|

Die update kreeg ik gisteren, nog niets nieuws kunnen ontdekken.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Xplod

Om één of andere duistere reden deed de Wizz app op m'n iPhone4 het niet meer sinds de update en zonet over een half uurtje plots terug weer wel  :-o

Géén vragen bij stellen ... gebruiken die zooi.
Wel jammer dat de webinterface er nog steeds zo belabberd uitziet   :|
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Tanguy

Hoi,

Sinds gisteren heb ik een NA7004 aangeschaft, in combinatie met PM7004 en B&W CM9. Als computer heb ik een MacbookPro, met Itunes V.10 (airplay compatibel)
Heb zowel de firmware en de AirPlay plugin gedownload en alles correct aangesloten.
Optische ingang, DAB, Tuner, internetradio werken zoals het hoort.
Echter, 1 zeer belangrijke feature werkt niet (of ondermaats) AirPlay
Het is zo goed als onmogelijk om een airplay icoon te voorschijn te tonen uit mijn Itunes. Het is 1 keer verschenen, ik speelde muziek af en om de minuut viel het geluid weg.
Idem met de marantz app op Iphone, ik krijg hem niet op airplay.

heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie zelf 2 mogelijkheden: Router gerelateerd probleem of airplay plugin voor mijn computer?

thanks,

Tanguy

JohnWx

Citaat van: Tanguy op mei 20, 2012, 08:29:24
Hoi,

Sinds gisteren heb ik een NA7004 aangeschaft, in combinatie met PM7004 en B&W CM9. Als computer heb ik een MacbookPro, met Itunes V.10 (airplay compatibel)
Heb zowel de firmware en de AirPlay plugin gedownload en alles correct aangesloten.
Optische ingang, DAB, Tuner, internetradio werken zoals het hoort.
Echter, 1 zeer belangrijke feature werkt niet (of ondermaats) AirPlay
Het is zo goed als onmogelijk om een airplay icoon te voorschijn te tonen uit mijn Itunes. Het is 1 keer verschenen, ik speelde muziek af en om de minuut viel het geluid weg.
Idem met de marantz app op Iphone, ik krijg hem niet op airplay.

heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie zelf 2 mogelijkheden: Router gerelateerd probleem of airplay plugin voor mijn computer?

thanks,

Tanguy

Wat een straf om met die mooie spullen te spelen  hello top man

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Xplod

Citaat van: Tanguy op mei 20, 2012, 08:29:24
Hoi,

Sinds gisteren heb ik een NA7004 aangeschaft, in combinatie met PM7004 en B&W CM9. Als computer heb ik een MacbookPro, met Itunes V.10 (airplay compatibel)
Heb zowel de firmware en de AirPlay plugin gedownload en alles correct aangesloten.
Optische ingang, DAB, Tuner, internetradio werken zoals het hoort.
Echter, 1 zeer belangrijke feature werkt niet (of ondermaats) AirPlay
Het is zo goed als onmogelijk om een airplay icoon te voorschijn te tonen uit mijn Itunes. Het is 1 keer verschenen, ik speelde muziek af en om de minuut viel het geluid weg.
Idem met de marantz app op Iphone, ik krijg hem niet op airplay.

heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie zelf 2 mogelijkheden: Router gerelateerd probleem of airplay plugin voor mijn computer?

thanks,

Tanguy

Vreemd want dit zou net steeds vlekkeloos moeten werken, tenminste als beide toestellen mooi in jouw zelfde thuisnetwerk opgenomen zijn. Die zouden elkaar dan steeds blindelings moeten vinden.
Ik zou dus in de 1ste plaats je home-netwerk eens goed nakijken ....
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

pameijer

En gebruik de zoekfunctie even op dit topic. Probleem ligt meestal bij de router die het Bonjourprotocol niet of slecht ondersteunt.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op mei 20, 2012, 15:07:11
En gebruik de zoekfunctie even op dit topic. Probleem ligt meestal bij de router die het Bonjourprotocol niet of slecht ondersteunt.
ik zeg bonjour  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Daysleeper

Hallo beste forum leden,

Ik ben sinds twee dagen in het bezit van een NA7004. Al 'spelend' loop ik tegen een aantal problemen aan die ik met enkel een handleiding niet kan oplossen. Dit forum beantwoord een aantal van mijn vragen, maar niet alle.

Ik heb een verbinding gemaakt met mijn netwerk en vind muziekfiles op mijn pc. Moeten de files zich allemaal in de bilblitheek van Media Player bevinden of kan ik ook streamen rechtstreeks uit een map?

Mijn flac bestanden zijn wel zichtbaar op de NA7004, maar het lukt me niet ze af te spelen. Via de usb ingang is het aspelen van flac geen probleem. Mp3 verloopt vlekkeloos. Wat doe ik verkeerd met flac?

Kan ik naast Napster en Lastfm ook Spotify integreren in de NA7004? Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

Bij het updaten van niwue software krijg ik de foutmelding 'not registered'. Moet ik mijn NA7004 aanmelden bij Marantz? Zo ja, hoe?

dank je,

groeten, Arthur

benga

Citaat van: Daysleeper op juli 08, 2012, 10:00:38
Hallo beste forum leden,

Ik ben sinds twee dagen in het bezit van een NA7004. Al 'spelend' loop ik tegen een aantal problemen aan die ik met enkel een handleiding niet kan oplossen. Dit forum beantwoord een aantal van mijn vragen, maar niet alle.

Ik heb een verbinding gemaakt met mijn netwerk en vind muziekfiles op mijn pc. Moeten de files zich allemaal in de bilblitheek van Media Player bevinden of kan ik ook streamen rechtstreeks uit een map?

Mijn flac bestanden zijn wel zichtbaar op de NA7004, maar het lukt me niet ze af te spelen. Via de usb ingang is het aspelen van flac geen probleem. Mp3 verloopt vlekkeloos. Wat doe ik verkeerd met flac?

Kan ik naast Napster en Lastfm ook Spotify integreren in de NA7004? Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

Bij het updaten van niwue software krijg ik de foutmelding 'not registered'. Moet ik mijn NA7004 aanmelden bij Marantz? Zo ja, hoe?

dank je,

groeten, Arthur

Registratieprocedure:
https://airplay.marantz-upgrade.eu/en/

Je moet tevens streaming 'aanzetten' , dit kan makkelijk via Windows Media Player.
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Change-settings-for-streaming-media-in-Windows-Media-Player

Ik probeer vanavond een uitgebreid antwoord te formuleren. Moet gaan werken nu.  shutup