NA7004 bevindingen

Gestart door ronrhe, oktober 24, 2010, 21:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

John D

#105
Ik heb 1,5maand geleden de Marantz NA7004 aangeschaft, erg tevreden over het geluid. Heb alleen wat problemen ondervonden met de Airplay upgrade. Dit is inmiddels opgelost met een nieuw modem welke het bonjour protocol wel ondersteund.

Nu wil ik graag het apparaat gaan gebruiken zoals het bedoeld is, muziek afspelen via het thuisnetwerk, in plaats van via de USB ingang. Alleen wat ik ook verander, er blijft Empty op het scherm staan. Ik heb het als volgt aangesloten:

Beneden:
Zyxel P-2812HNU-F1   (Draadloos Modem)
Sandisk Cruiser 8Gb

Boven:
Apple Airport Express -> Marantz NA7004

De Sandisk USB stick is geformatteerd als een FAT32 schijf en is in de USB-poort van het modem gestoken. Op de laptop is deze "schijf" te benaderen in de Windows verkenner via:
\\192.168.1.254\Music

Omdat het modem beneden staat hebben we boven een Apple Airport Express geplaatst. Deze is als wireless bridge ingesteld, hier wordt het draadloze signaal omgezet naar een bedraad signaal. De NA7004 is via een LAN kabel aangesloten op de Airport Express.

Hoe moet ik de NA7004 instellen dat deze USB stick toegankelijk is? Heb de bijgeleverde gebruikshandleiding al meerdere malen doorgespit, maar aan de hand daarvan is het mij niet gelukt.

Tevens zou het mogelijk moeten zijn om een gedeelde map te maken op de laptop welke dan bereikbaar is, ook dit krijg ik niet voor elkaar helaas.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

John

(Edit: 2 Foto's toegevoegd; 1x Printscreen van de Windows verkenner en een foto van de Music Server)

i2Paq

Je Pc met de usb-disk moet wel als Media-device herkend kunnen worden door de Na7004.

Ik heb zelf Twonkey Mediaserver draaien, geen idee wat te doen met een Pc met een USB-disk.
Je kunt deze USB-disk met je NA-7004 niet als een normale schijf benaderen via het netwerk.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

John D

Fantastisch, na 1 uur met de trail versie van TwonkyManager te hebben gespeeld meteen een geldige licentie gekocht. Blij dat er nog programma's bestaan die werkelijk onder het mom van Plug and Play werken, ontzettend bedankt voor je bijdrage i2paq!

Met vriendelijke groet,

John

i2Paq

Citaat van: John D op augustus 09, 2012, 18:02:38
Fantastisch, na 1 uur met de trail versie van TwonkyManager te hebben gespeeld meteen een geldige licentie gekocht. Blij dat er nog programma's bestaan die werkelijk onder het mom van Plug and Play werken, ontzettend bedankt voor je bijdrage i2paq!

Met vriendelijke groet,

John

Mocht je "ooit" geld genoeg hebben koop dan een zg. NAS met daarop een UPNP-media server.

Zelf heb ik een QNAP met Twonkey.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Xplod

Ik gebruik een Western Digital My Book Live 2Tb.
Twonkey staat er vooraf op geinstalleerd.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

#110
iPhone / iPhone Remote app probleem  :?

Als ik via beide toestellen Music Server en vervolgens Spelerweergave  selecteer om zo naar mijn verzameling flac's te gaan op mijn WD My Book Live NAS, dan komt er tegenwoordig enkel bovenaan ... "Selecteer Mediaserver" en eronder "Vernieuw" te staan .... wat dus niet werkt als ik de toets aanraak ;)
Op hetzelfde moment stopt de flac weergave op mijn NA die ik eerder gewoon via de originele Marantz remote had opgestart.

Iemand een idee hoe dit komt. De NA7004 wordt nochthans prima in mijn home-netwerk gedecteerd door beide iDevices.

Omschakelen naar andere inputs van de NA gaat dan weer prima ... een FLAC openen met Winamp vanop mijn laptop ook ... vreemd allemaal ...

edit: Alles werkt weer naar behoren. Ik weet wel niet meer hoe ik het opgelost heb .... Waarschijnlijk hier en daar een app herinstalleerd en alles kwam terug OK.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

John D

http://www.marantz.nl/nl/News/Pages/NewsDetails.aspx?NewsID=25
Ik ben benieuwd of deze Spotify functie ook voor de NA7004 beschikbaar komt of alleen voor de nieuwe 2012 modellen.

John


Xplod

Peroonlijk vrees ik er eigenlijk wat voor  :roll:
Spotify is handig als je er een scherm bij hebt om nummers op te zoeken ... en de NA7004 heeft geen video-out om op een TV aan te sluiten. De SR's sowieso wel dus ja ... dat wordt koffiedik kijken ....
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Op Ebay zijn er zijpanelen te koop in Duitsland voor de "pearl" look
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

John D

Citaat van: Xplod op oktober 02, 2012, 11:20:55
Peroonlijk vrees ik er eigenlijk wat voor  :roll:
Spotify is handig als je er een scherm bij hebt om nummers op te zoeken ... en de NA7004 heeft geen video-out om op een TV aan te sluiten. De SR's sowieso wel dus ja ... dat wordt koffiedik kijken ....

Daar heb je inderdaad een punt, via Airplay kom je er ook.

@John WX:
Inderdaad leuk voor de mensen die willen matchen met de Pearl lite modellen, artikel nummer is WS-0901 voor het lage model en WS-1101 voor het hoge model (PM7004 etc.)

John

Xplod

NA 7004 update ongoing ... ben benieuwd  :roll:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

joep

#116
Citaat van: Xplod op oktober 02, 2012, 11:20:55
Peroonlijk vrees ik er eigenlijk wat voor  :roll:
Spotify is handig als je er een scherm bij hebt om nummers op te zoeken ... en de NA7004 heeft geen video-out om op een TV aan te sluiten. De SR's sowieso wel dus ja ... dat wordt koffiedik kijken ....

Een scherm heb je bij Spotify wel nodig. Zelfs met een squeezebox welk zelf toch al een leuk scherm heeft. Ik gebruik daar de MacBook Pro, iPad en iPhone voor. Lekker vanuit mijn luie stoel.

Xplod

Zo te horen nog steeds geen gapless FLAC  :x
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

winastatler


Hoi,

Wat doet die update dan wel? (De mijne is bezig met de update, ben benieuwd! :-))

Groetjes,

Wim

JohnWx

Citaat van: Xplod op oktober 04, 2012, 09:29:13
Zo te horen nog steeds geen gapless FLAC  :x

Wel die andere soort xLAC wat je nu ook hebt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject