Naar aanleiding van deze discussie en mijn topic over de coax voor mijn TV vandaag nog effe een testje gedaan.
Ik weet ik ga me hiermee ook op het bekende gladde ijs begeven, maar alla het zij zo
Zoals jullie weten heb ik een STS stekkerblok (jawel dat houten ding van Fritz de With) Hij heeft zes gaten tbv zes stekkers. Ik had alleen mijn versterker en CD speler daar inzitten en de rest (tv, DVDR, tuner en wii) op een appart stekkerblokje van de gamma op een ander stopcontact. Op een gegeven moment had ik het lumineuze idee om alles in mijn STS stekkerblok te stoppen, ik had toch nog vier gaten over. Vandaag alles er weer uit getrokken en weer zoals voorheen aangesloten, en believe it or not (zal het laatste wel worden
). Breedte, diepte, ruimte, galm en ambiënce zijn duidelijk verbeterd. Zelfs ik was verrast.
Feitelijk heb ik dus vastgesteld dat andere niet afgeschermde netsnoeren ook aanwezig in je geoptimaliseerde stekkerblok ook het geluidsbeeld en daarmee de muziek beleving weer negatief beïnvloeden.
groet,
lo