Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: HiFi gek op augustus 17, 2010, 14:26:46


Vooral ook hoe goed je jezelf hebt getraind om kleine verschillen waar te nemen speeld een zeer belangrijke rol hierbij .

Groeten  EDWIN  B
Daar heb ik totaal geen training in gehad, hoeft voor mij ook niet. Wat zijn kleine verschillen, als je je hoofd scheef houdt heb je al een verschil. Het is maar net wat je hobby is, geluid of muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op augustus 17, 2010, 18:00:57
Het is maar net wat je hobby is, geluid of muziek.
Niet zo zwart/wit graag, je kunt ook beide als hobby hebben.

renes59

#137
Ja, dan heb je 2 hobby's. Ik denk namelijk dat er verschil tussen zit. Laat ik zeggen dat het een gecombineerde hobby is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

#138
Vergeet niet dat muzikanten grote moeite doen om een bepaald geluid uit hun instrument of keel te toveren. Dat is wel degelijk een heel belangrijk onderdeel van muziek en is er niet los van te zien. Dat geluid wil je als muziekliefhebber thuis ook zo goed mogelijk reproduceren.
Dat jij dat laatste blijkbaar niet zo belangrijk vindt als sommige anderen is prima, maar het gaat niet aan om mensen die erg aan goede geluidsproductie hechten neer te zetten als mensen die alleen van goed geluid houden en niet om goede muziek geven.

Marantz 81

Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2010, 10:21:38
ik gebruikte eerst een bijna puur koper kabel.
via een kennis kon ik tegen een redelijk prijs een zilveren kabel afnemen.
m.i. wat het net of je een gordijn voor de speakers wegtrok.

Groet Whisper

Ik hoorde ook wel verschil met men vorige luidsprekers ,toen ik van standaard koper ( canare 4s8) naar vdh thea track ging ( zilver ) , kan zelf niet echt van een gordijn spreken maar het was met name dat het helderder klonk ( stemmen /hoge tonen )

net nog even een CD van Madonna geluisterd ( hoop van haar klinkt niet zo best ) maar klinkt deze ontzettend goed zeg

Ray of light  vooral Frozenis zo,n mooi en muzikaal nummer  notworthy  pompom notworthy 8-) :-D :yes:

Musicman

Citaat van: renes59 op augustus 15, 2010, 19:43:52
Sommige mensen geloven erin, andere niet.

Ja........daarom heb ik goed geinvesteerd in m'n bekabeling. :-D

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: Musicman op augustus 17, 2010, 19:30:12
Ja........daarom heb ik goed geinvesteerd in m'n bekabeling. :-D


Maar nu weer even "on topic".......

Whisper, nogmaals veel plezier met jouw aanwinst.
Geniet ervan!!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op augustus 17, 2010, 18:48:16
Vergeet niet dat muzikanten grote moeite doen om een bepaald geluid uit hun instrument of keel te toveren. Dat is wel degelijk een heel belangrijk onderdeel van muziek en is er niet los van te zien. Dat geluid wil je als muziekliefhebber thuis ook zo goed mogelijk reproduceren.
Dat jij dat laatste blijkbaar niet zo belangrijk vindt als sommige anderen is prima, maar het gaat niet aan om mensen die erg aan goede geluidsproductie hechten neer te zetten als mensen die alleen van goed geluid houden en niet om goede muziek geven.
Soms heb ik het idee wel, ik ken zulke mensen. Het zijn heel aardige mensen, kan heel goed met ze overweg.
Ik vind een goed geluid ook belangrijk daarom heb ik ook een redelijk goede installatie waar ik van vind dat deze goed klinkt. Wil ik echt verbeteren of veranderen moet ik andere luissprekers kopen. Er is geen haar meer op mijn hoofd die er overdenkt om het in kabels te gaan zoeken of een stekkerdoos. Heb er ervaring in. Uit ervaring leert men, daarom is de uitdukking moet je gaan luisteren meestal een achterhaalde, dat is al gedaan. Alleen dan niet met dat ene specifieke onderdeel .
Laat ik het anders zeggen: Sommige mensen zijn meer bezig met het geluid, andere meer met muziek, luisteren doen ze allebei.


Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op augustus 17, 2010, 20:00:06
Soms heb ik het idee wel, ik ken zulke mensen. Het zijn heel aardige mensen, kan heel goed met ze overweg.
Ik vind een goed geluid ook belangrijk daarom heb ik ook een redelijk goede installatie waar ik van vind dat deze goed klinkt. Wil ik echt verbeteren of veranderen moet ik andere luissprekers kopen. Er is geen haar meer op mijn hoofd die er overdenkt om het in kabels te gaan zoeken of een stekkerdoos. Heb er ervaring in. Uit ervaring leert men, daarom is de uitdukking moet je gaan luisteren meestal een achterhaalde, dat is al gedaan. Alleen dan niet met dat ene specifieke onderdeel .
Laat ik het anders zeggen: Sommige mensen zijn meer bezig met het geluid, andere meer met muziek, luisteren doen ze allebei.
Naar mijn idee heb je het stadium van uitproberen al gepasseerd. Je vind je set al klinken zoals jij vind dat ie zou moeten klinken. Dat kan toch ! Daarnaast er zijn mensen die vinden dat ze nog wat missen en opzoek gaan naar dat iets extra's. De ene maakt daar een hele zoekttocht van en gaat daar heel ver in en andere zijn sneller tevreden. Ik las laatst iemand in een topic schrijven dat hij moe werd van zichzelf  en dat hij gestopt was met zoeken.
Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Musicman op augustus 17, 2010, 19:31:51

Maar nu weer even "on topic".......

Whisper, nogmaals veel plezier met jouw aanwinst.
Geniet ervan!!!

Thanks en daar gaat het tenslotte om: dat ik er van geniet.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

#145
Naar aanleiding van deze discussie en mijn topic over de coax voor mijn TV vandaag nog effe een testje gedaan.
Ik weet ik ga me hiermee ook op het bekende gladde ijs begeven, maar alla het zij zo :-D
Zoals jullie weten heb ik een STS stekkerblok (jawel dat houten ding van Fritz de With) Hij heeft zes gaten tbv zes stekkers. Ik had alleen mijn versterker en CD speler daar inzitten en de rest (tv, DVDR, tuner en wii) op een appart stekkerblokje van de gamma op een ander stopcontact. Op een gegeven moment had ik het lumineuze idee om alles in mijn STS stekkerblok te stoppen, ik had toch nog vier gaten over. Vandaag alles er weer uit getrokken en weer zoals voorheen aangesloten, en believe it or not (zal het laatste wel worden :-D). Breedte, diepte, ruimte, galm en ambiënce zijn duidelijk verbeterd. Zelfs ik was verrast. pompom
Feitelijk heb ik dus vastgesteld dat andere niet afgeschermde netsnoeren ook aanwezig in je geoptimaliseerde stekkerblok ook het geluidsbeeld en daarmee de muziek beleving weer negatief beïnvloeden.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Ik ga hier geen discussie aan betreft een stekker blok maar wat heb jij met Allah?

:-D Sander.
Citaat van: lo op augustus 17, 2010, 21:42:43
Naar aanleiding van deze discussie en mijn topic over de coax voor mijn TV vandaag nog effe een testje gedaan.
Ik weet ik ga me hiermee ook op het bekende gladde ijs begeven, maar allah het zij zo :-D
Zoals jullie weten heb ik een STS stekkerblok (jawel dat houten ding van Fritz de With) Hij heeft zes gaten tbv zes stekkers. Ik had alleen mijn versterker en CD speler daar inzitten en de rest (tv, DVDR, tuner en wii) op een appart stekkerblokje van de gamma op een ander stopcontact. Op een gegeven moment had ik het lumineuze idee om alles in mijn STS stekkerblok te stoppen, ik had toch nog vier gaten over. Vandaag alles er weer uit getrokken en weer zoals voorheen aangesloten, en belief it or not (zal het laatste wel worden :-D). Breedte, diepte, ruimte, galm en ambiënce zijn duidelijk verbeterd. Zelfs ik was verrast. pompom
Feitelijk heb ik dus vastgesteld dat andere niet afgeschermde netsnoeren ook aanwezig in je geoptimaliseerde stekkerblok ook het geluidsbeeld en daarmee de muziek beleving weer negatief beïnvloeden.

groet,

lo

lo

 redface

slip van de pen... euhhh... vinger :-D
effe veranderen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Musicman

Leuk stukje LO!!

Het is leuk om te lezen hoe JIJ het met jouw blok (en set) hebt ervaren.
Het schijnt op het forum nogal moeilijk te zijn, om uit te leggen (aan sommigen) dat je veranderingen (=verbeteringen) zou kunnen horen met een goede set.
Hoe beter de componenten, hoe meer er mogelijk is.......it's that simple.

Maar ja.........we begeven ons inderdaad op glad ijs, want nu vinden ze weer een woordje waar men weer over valt. (jammer frusty )

Ik gun Whisper alle plezier met zijn nieuwe blok!!


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels