Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Ach Wim, ik denk dat niet iedereen evenveel waarde hecht aan de kleinste finesses of die misschien zelfs niet hoort. In die gevallen is het ook niet nodig om wat bekabeling betreft het onderste uit de kan te halen.
Anderen willen dat wel en geven behoorlijk grote bedragen uit aan dit soort zaken.
Volgens mij hebben ze allebei groot gelijk.

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op augustus 16, 2010, 20:45:49
Mooi dat je verschil hoort  :yes:

Zo weer een flinke discussie  :-) in korte tijd zeg  :schater:

tja ik verdiep me eigen hier ook al een hele tijd in , de meningen lopen af en toe zo uiteen dat je er ook niet echt wijzer van wordt en het beste zelf kunt proberen op je eigen installatie die je goed kent  :yes:

zelf hoor ik wel verschil met interlinks en speakers kabels ,maar het zijn ( kleine ) verschillen ,voedingskabels heb ik nog niet geprobeerd en vindt het ook wel een behoorlijke investering , waarbij ikzelf eerder een betere versterker zal kopen

ik vindt ook dat je niet alleen maar high end opnames moet gaan zitten luisteren hoe perfect het wel niet klinkt , het kan nog zo ontzettend goed klinken maar als de muziek bij mij geen emotie of gevoel oproept dan zit je ook maar  :gaap:  nopompom

op basis van men eigen ervaring staan de Luidsprekers op de eerste plaats als het om een mooi geluid gaat en de rest volgt  byebye

ik gebruikte eerst een bijna puur koper kabel.
via een kennis kon ik tegen een redelijk prijs een zilveren kabel afnemen.
m.i. wat het net of je een gordijn voor de speakers wegtrok.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: viceadmiraal61 op augustus 17, 2010, 07:31:57
marco...wij mogen er toch van uitgaan dat mensen op dit forum,meer hebben met hun installatie dan...
bv tante beb en ome klaas...met een 100,- thuis setje....met zijn alle doen wij toch een paar stapjes meer.
kiezen luidsprekers op gehoor ..ect...meten van hifi spullen komt niet voor bij hifi liefhebbers.....
luisteren des te meer.....ooit heeft philips een luidspreker ontworpen die in freg..helemaal recht was
div luisterpanels vonden er geen zak aan....ik was er ook bij...de gradatie van gouden oren hifi
liefhebbers is niet groot...het is net als bij een wijn proef..een prof nipt aan een glas..en roept
deze komt uit de madac.x5..7sa ect..terwijl ik zelf er niets over kan zeggen......toch versla ik deze
wijn prof op gebied van geluid afspelen en beoordelen........ieder zijn vak of hobby.....nu mag je
dus verwachten van deelnemers aan het marantz forum of elk ander audio forum dat men serieus
bezig zijn met hun hobby...en daarkomt hij weer meer horen en waarnemen dan de inmiddels zeer
bekende tante beb en ome klaas.....allen is er bij audio altijd zo,n strijd gaande met name over kabels
en ik ben nu een artikel aan het voorbereiden voor music emotion..juist over dit gebeuren...
er is nog al wat deskundigheid...maar ook veel onkunde..er wordt wat neer gepint....waarvan ik als
pro toch heel veel vraagtekens bij zet.....ik wordt dagelijks aangevallen op you tube .email reaktie ect
Wie is deskundig?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

#108
Citaat van: Marco op augustus 17, 2010, 00:14:47
Ieder zo zijn ding....prima! ,maar wat mij weleens stoort is dat er door sommige mensen te snel word gezegd dat wanneer je het niet hoort je set of gehoor niet goed genoeg is , dat lijkt wel de omgekeerde wereld want als er door andere mensen gezegd word dat het  verschil niet gehoord word omdat het er simpelweg niet is dan ontstaat er een nog grimmiger sfeertje ,kijk op basis van technische en wetenschappelijke verklaringen word het haast onmogelijk om een verschil aan te duiden tussen stekker A en stekker B , laat staan dat je dat kan horen,maar goed ik heb ook onverklaarbare dingen meegemaakt ,maar zo als men noemt "de believers" verklaren bijna altijd dat wanneer men geen verschil hoort dat de set niet genoeg kan laten horen terwijl juist wetenschappelijk aangetoond kan worden dat de zogenaamde "mindere set" in technisch opzicht heel goed zoniet het zelfde meet als de "exoot" waarbij men wel de verschillen meent te horen ......vreemd wereldje is het toch heh  :-D

grtz Marco

Beste Marco, die richting wil ik beslist niet uit. Zoals in mijn voorgaande bericht bepaal je zelf of iets wel of geen verbetering is. Een ander kan dat niet voor je doen. Daarnaast moet je zelf bepalen of je  het voor over hebt.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: viceadmiraal61 op augustus 17, 2010, 07:49:01
maar waar ik heel slecht tegen kan deze beterweters komen niet luisteren ..en blijven veilig achter hun
pc zitten...er wordt heel veel onzin neer gepint op div forum...ik vraag dan altijd waar halen zij de
know how van daan??????een voorbeeld van een man met een dikke site..hij vondt dat de gewone
bijgeleverde 230 v en de bekende dropvetters zeer goed waren en verder zoeken naar beter afgeschermde
kabels onzin was.....na lang aan dringen kwam het hoge woord er uit...de man had een setje van sony
low klasse audio.....ook hij dacht dat meten alleen voldoende was......een beetje hifi gek koopt zijn
set op gehoor toch.....ik te minsten wel...en nogmaals het gaat hier niet om de dikste hifi..nee het
gaat om kwaliteit...een wijn pak van ah is ook wijn...maar een wijn van het huis is duurder maar ook
beter...goed een matter of taste.....er zit meer tussen hemel en aarde ook in de hifi...die nergens te
meten valt...maar door een beetje liefhebber te horen is.....................................................................

respect.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

#110
Citaat van: WimPeu op augustus 17, 2010, 08:52:57
Even aan nemen dat er idd verschillen in kabels zitten. In alle gevallen moet je getrainde oren hebben om verschillen te horen. Ze zijn altijd klein en vallen het meest op in een AB vergelijk toch? Waarom zijn die dingen dan zo gruwelijk duur? Mijn probleem met deze dingen is dat ik wel mijn set wil fine tunen op een positieve manier natuurlijk maar aangezien ik hard moet werken voor mijn centen is voor mij de verhouding (prijs/kwaliteit) volledig zoek. Honderden €'s (ik heb het even over de instap kabels) voor micro verbeteringen wordt  voor mij echt (en velen met mij) veel te gek. Ik heb ook niet de standaard dropveteres maar koop 2e hands voor een paar tientjes merk kabels, gewoon omdat ik dat leuk vind. Onder een BMW zet je ook niet de goedkoopste bandjes. :-D

Tot zover ga ik met je mee. let erop dat je niet gek laat maken door diegene die een vergulde speaker kabel je probeert aan te smeren voor € 2500,--. Mijn speakersnoer is handmade en klinkt voor mijn gevoel perfect.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#111
Citaat van: viceadmiraal61 op augustus 17, 2010, 07:49:01
maar waar ik heel slecht tegen kan deze beterweters komen niet luisteren ..en blijven veilig achter hun
pc zitten...er wordt heel veel onzin neer gepint op div forum...ik vraag dan altijd waar halen zij de
know how van daan??????een voorbeeld van een man met een dikke site..hij vondt dat de gewone
bijgeleverde 230 v en de bekende dropvetters zeer goed waren en verder zoeken naar beter afgeschermde
kabels onzin was.....na lang aan dringen kwam het hoge woord er uit...de man had een setje van sony
low klasse audio.....ook hij dacht dat meten alleen voldoende was......een beetje hifi gek koopt zijn
set op gehoor toch.....ik te minsten wel...en nogmaals het gaat hier niet om de dikste hifi..nee het
gaat om kwaliteit...een wijn pak van ah is ook wijn...maar een wijn van het huis is duurder maar ook
beter...goed een matter of taste.....er zit meer tussen hemel en aarde ook in de hifi...die nergens te
meten valt...maar door een beetje liefhebber te horen is.....................................................................
Ik neem maar aan dat ik tot de beterweters behoor. Die luisteren wel, alleen nog niet bij jouw. Dat lijkt mij ook niet nodig.
Als ik dit relaas lees krijg ik toch sterk het gevoel dat er niet veel mensen serieus genomen worden door jouw in audioland. Jij twijfelt in ieder geval aan hun kennis. Maar andersom is het ook, er zijn niet zo heel erg veel die jouw serieus nemen. Een beetje welles/nietes in het groot.
En dat meer tussen hemel en aarde, ja daar geloof ik niet in. Sommige mensen geloven erin, andere niet.









Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2010, 10:37:45
respect.

Groet Whisper
Nee, maar goed hier praten we 13 september wel over.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Graag even ot blijven a.u.b. en er geen .................

Mensen hebben meningen en waarden.

Er daarbij laat men mekaar in zijn eigenwaarde.

groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2010, 10:51:49
Graag even ot blijven a.u.b. en er geen .................

Mensen hebben meningen en waarden.

Er daarbij laat men mekaar in zijn eigenwaarde.

groet Whisper.

Hi Rene,

kun je mij een indicatie geven uit welke periode de opnames komen (jaartal) ?

de mijne zijn van de 90 jaren tm heden.

GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Ja, hier wat informatie. Er is tevens een kleine wijziging in mijn keuze. Johhny Cash eruit, Keith Jarrett erin.

Sam Baker...........Pretty world.................2007
Bob Brookmeyer..Together......................1998
Fay Lovsky...........Numbers......................1997
Keith Jarrett..........the Koeln concert.........1975
John Lee Hooker...the Real folk blues........1966
Muddy Waters.......Folk singer...................1964
Beethoven.............Symp. 7&8..................1962 Karajan
Lightnin'Hopkins.....Lightnin'in New York.....1960
Ornette Coleman...Change of the century..1959
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Nice, van oud naar nieuw.

Ik heb ook Percy Sledge - echt oude soul - liggen.  LP's. wie kent ze nog :-)
Was ik vroeger een hele fan van en kon daar heerlijk van genieten.

Helaas zijn ze van LP op cd gezet en vind ik ze echt niet klinken op mijn huidige set.

Groet Whisper   
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

#118
Wow  :-o

8 kantjes over een stekkerblok ...

Wat mij bezig houd is dat dit steeds weer welles-nietes-discussies geeft: is deze energie niet op een 1 of andere manier anders in te zetten, in te vullen? Het geeft wel een hoop reacties meer het eindigd steevast weer bij hetzelfde. Iemand een goed idee?

In deze is m.i. de M&G van Rene en Whisper een mooi initiatief om wat verder te komen dan de gebruikelijke welles-nietes discussie. Ik ben echter wel weer nieuwsgierig wat het rendement daarvan zal zijn :yes:.


Sander.

renes59

Als er niets wordt geschreven zijn er ook geen hififora nodig. Zo blijf je wel bezig en er is blijkbaar behoefte aan anders geen 8 kantjes vol. Zonder tegenstellingen geen discussie en fora. Allemaal met elkaar eens is ook saai, liever verhitte discussies, al valt dat hier wel mee.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.