Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


renes59

Heb ik gedaan, nee geloof ik niet.
Ook stroomverzorging: Heb een kennis gehad die met zekeringen begon te spelen, hij vond het een verbetering, ik hoorde het niet. Dan maar blind testen, toen wist hij het niet meer. ( ik mocht de zekeringen wisselen)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#77
Citaat van: Whisper.nl op augustus 16, 2010, 20:19:00
In 2004 hadden hun er het ook al over.

http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=17&t=9682&s=b52516771bb5b69ced9b69988c50e671
Dat forum is er niet meer. Het forum strookte niet meer met de website, er waren commerciele belangen, toen is het forum uit de lucht gegaan. ( te kritisch?)
Volgens mij hebben we 13 sep. genoeg te bespreken, onze denkwijzes zijn op z'n minst gezegd tegenstrijdig. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Gewoon hier in Drenthe gaan wonen, ver van de (stroom)vervuilende industrieen in de Randstad. Schijnt ook veel invloed te hebben.  Waarom iets weg proberen te filteren wat er gewoon niet is. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Mijn intentie was/is om aan te geven dat er mensen die voor zijn en mensen die tegen zijn.
De ene hoort niet of bijna niet en de andere vind het een goede verbetering.
Daar kun je toch niks aan veranderen.

Je moet voor je zelf beslissen of het wat voor jou is.
Is dat het niet het zij zo.
Een andere kan die beslissing niet voor je maken.

Het is net zoals bij een goede auto. Wat is een goede auto enz.
Bij een stereo set en aanverwante artikelen kom je het zelfde tegen.
Wat goed is bepaal je zelf en niemand anders.
Je eigen beleving telt punt.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: WimPeu op augustus 16, 2010, 20:25:45
Gewoon hier in Drenthe gaan wonen, ver van de (stroom)vervuilende industrieen in de Randstad. Schijnt ook veel invloed te hebben.  Waarom iets weg proberen te filteren wat er gewoon niet is. :wink:
Niet allemaal komen, anders wordt het hier te druk. :-D  In Ede is er ook geen vervuiling
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Mooi dat je verschil hoort  :yes:

Zo weer een flinke discussie  :-) in korte tijd zeg  :schater:

tja ik verdiep me eigen hier ook al een hele tijd in , de meningen lopen af en toe zo uiteen dat je er ook niet echt wijzer van wordt en het beste zelf kunt proberen op je eigen installatie die je goed kent  :yes:

zelf hoor ik wel verschil met interlinks en speakers kabels ,maar het zijn ( kleine ) verschillen ,voedingskabels heb ik nog niet geprobeerd en vindt het ook wel een behoorlijke investering , waarbij ikzelf eerder een betere versterker zal kopen

ik vindt ook dat je niet alleen maar high end opnames moet gaan zitten luisteren hoe perfect het wel niet klinkt , het kan nog zo ontzettend goed klinken maar als de muziek bij mij geen emotie of gevoel oproept dan zit je ook maar  :gaap:  nopompom

op basis van men eigen ervaring staan de Luidsprekers op de eerste plaats als het om een mooi geluid gaat en de rest volgt  byebye



renes59

#82
Als bij muziek de emotie ontbreekt kun je het beter uitzetten. Krijg je van die winkelpassagemuziek. Nu is emotie natuurlijk niet alleen bepalend voor goede muziek. Van Hip Hop muziek met emotie ga ik op de loop.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Is Mexicaanse Hond op vakantie?, meestal heeft hij vlug zijn mening klaar op postings hier. Het valt op dat hij er niet is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MadVillain

Citaat van: MO op augustus 16, 2010, 12:46:52
Ik kan het niet laten....
Dus eerst steek je duizend(den) euro's is een set om vervolgens een stekkerblok te kopen omdat je nog niet helemaal tevreden bent met het geluid... Bij een mini setje van 150 euro heb je geen beter stekkerblok nodig want dat verschil hoor je dan toch niet.
Dat is toch de wereld op z'n kop?  :-o Juist bij een goedkoop setje zou je verwachten dat een superblok je juist verschil zou geven omdat de elektronica die erin zit lang niet zo goed is/hoort te zijn als die van je audiofiele set?

Maar goed; ik ben geen techneut en heb nog nooit met stekkerdozen geĆ«xperimenteerd.  :-)

Jah rastafarai!

Marc

Het heeft puur met de resolutie van je set te maken.
Dan merk je juist die microdetails op wat je op een supertech set niet kan horen.
Hoe beter je set kan weergeven, hoe beter je dus verschillen kunt waarnemen.

Zie het als een monitor van 20" of een monitor van 30". Als je een foto bekijkt op het kleinere scherm dan mis je dus details wat je op een groter scherm dus veel beter kunt zien.

Of je het kunt waarnemen heeft er deels ook mee te maken hoe getraind je oren/ogen zijn.

MadVillain

Citaat van: renes59 op augustus 16, 2010, 21:46:00
Als bij muziek de emotie ontbreekt kun je het beter uitzetten. Krijg je van die winkelpassagemuziek. Nu is emotie natuurlijk niet alleen bepalend voor goede muziek. Van Hip Hop muziek met emotie ga ik op de loop.

Ook hiervan? Dit valt ook onder hiphop.


http://www.youtube.com/watch?v=x7ZVJEsJYeg

lo

Citaat van: MadVillain op augustus 16, 2010, 23:03:30
Het heeft puur met de resolutie van je set te maken.
Dan merk je juist die microdetails op wat je op een supertech set niet kan horen.
Hoe beter je set kan weergeven, hoe beter je dus verschillen kunt waarnemen.

Zie het als een monitor van 20" of een monitor van 30". Als je een foto bekijkt op het kleinere scherm dan mis je dus details wat je op een groter scherm dus veel beter kunt zien.

Of je het kunt waarnemen heeft er deels ook mee te maken hoe getraind je oren/ogen zijn.

Vind ik eigenlijk wel kernachtig omschreven pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Soms komt er ook weleens wat nuttigs uit ;)

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: MadVillain op augustus 16, 2010, 23:07:14
Ook hiervan? Dit valt ook onder hiphop.


http://www.youtube.com/watch?v=x7ZVJEsJYeg
Nee, wist niet dat dit ook onder hip hop viel, dit is wel aangenaam. Moet wel zeggen dat ik niet veel verstand heb van die muziekrichting, misschien had ik Rap moeten zeggen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.