Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: Maurice op augustus 16, 2010, 13:34:15
Of net andersom? Een believer die omgeturnd wordt tot disbeliever?
:wink:

r.o.f.l.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: Whisper.nl op augustus 16, 2010, 11:48:07
Leuk om te zien en lezen dat jullie zo meeleven.  :-D

Eens kijken of we een disbeliever om kunnen turnen naar een believer.

Groet Whisper
Het is niet mijn 1e keer dat ik bij een "test" ben waar kabels en of stekkerblokken worden getest. Tot nu toe heb ik nooit enig verschil gehoord en de onafhankelijke toehoorders die daarbij waren ook niet. We zullen horen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MO

Zou het niet beter zijn om dat magische stekkerdoosje op je eigen set te horen?
Dan hoor je tenminste het enorme verschil (of niet natuurlijk  :wink:)

Cheers!
bla

TurboMarco

Citaat van: Whisper.nl op augustus 16, 2010, 12:10:49
Een aanvulling is hier op zijn plaats.
Op standaardset van de dozenschuiver op de hoek zul je echt geen verschil horen met dit stekkerblok.
Echter heb je een meer dan audiofiele set die - naar mijn bescheiden mening - boven het gemiddelde uitsteekt zul je de nuance verschillen zeker waarnemen. De vraag blijft dan over:" "is het je dat waard of heb je er zoveel voorover". Er zullen onder ons zijn die het er niet voor over hebben en een aantal weer wel.

Groet Whisper
Ik heb een Onkyo TX-SR604E receiver en een Sony TA-f770ES versterker en een Sony BDP-S350 evenals een Marantz CD-10 tot beschikking ,op zich niets bijzonders en als ik het verschil wel hoor kan ik jouw stelling dat een standaard dozenschuiver set geen verschil laat horen onderuit halen  :-D ,anderzijds kunnen we dan stellen dat de standaard dozenschuifsets in technisch opzicht beter zijn dan audiofiele sets ??

Vreemd dat een stekkerdoos volgens jouw redenatie in een goedkoop setje niets doet,met een relatief goedkope versterker/receiver kan je namelijk met gemak een paar relatief dure luidsprekers aansturen,en daar werd voorheen wel de bottleneck gezocht.

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Whisper.nl

Blijkbaar is dit een geliefd onderwerp om over te schrijven.

@Cheers. Het is niet zwart of wit of grijs. Het zijn verschillen. Bij deze ene set zal dat meer zijn dan bij een andere. Ik kan me ook best voorstellen dat ie bij iemand anders z'n set helemaal niks doet. 
Bij het de opening van dit topic heb ik de verschillen opgegeven die ik hoor.
Daarnaast zul je een verbetering of een verandering horen die de ene wel en andere weer niet bevalt. Zoveel mensen zoveel wensen zou ik maar zeggen.

@Marco, Bedankt voor je reactie. Zoals je al eerder in vorige bericht heb kunnen lezen zal er naar mijn bescheiden mening bij een set van € 150,-- geen verbetering hoorbaar zijn omdat dat deze set dat niet in zich heeft.  Maar natuurlijk mag een ieder hier zo zijn eigen mening over hebben.

Groet Whisper

renes59

Citaat van: Whisper.nl op augustus 16, 2010, 09:01:54
Waar ik naar op zoek ben is een mooi geluid uit mijn set.
Ik heb daarom de pc en andere storende apparaten het liefst niet in de buurt van mijn set.

Groet whisper
Ik denk dat dat het grote verschil is tussen ons. Jij wilt een mooi geluid en denkt dat het altijd beter kan en zoekt het ook uit of het beter kan. We zijn ook helemaal afhankelijk van de opname, is die slecht dan wordt het geluid nooit goed. Ik heb wel cd 's van Hound Dog Taylor, die opnames zijn erg slecht maar de beleving van die man maakt alles goed.
Ik wil zoveel mogelijk mooie muziek horen en ontdekken. Ik krijg geen kippenvel van een mooi geluid, wel van mooie muziek. Als ik een schakelklik hoor van de koelkast of wasmachine, maakt mij niet uit. De muziek wordt er niet minder om.
Iemand kan een cd draaien met een perfect geluid, maar als ik de muziek waardeloos vind heb ik liever dat ze de muziek uitdoen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: MO op augustus 16, 2010, 14:12:27
Zou het niet beter zijn om dat magische stekkerdoosje op je eigen set te horen?
Dan hoor je tenminste het enorme verschil (of niet natuurlijk  :wink:)

Cheers!
Nee dat hoeft niet, mag wel. Geheid dat we dan weer de discussie krijgen of de set wel goed genoeg is. Ik heb kameraadbouw buizenversterkers, dat is al gauw het discussiepunt.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op augustus 16, 2010, 14:35:01
Ik denk dat dat het grote verschil is tussen ons. Jij wilt een mooi geluid en denkt dat het altijd beter kan en zoekt het ook uit of het beter kan. We zijn ook helemaal afhankelijk van de opname, is die slecht dan wordt het geluid nooit goed. Ik heb wel cd 's van Hound Dog Taylor, die opnames zijn erg slecht maar de beleving van die man maakt alles goed.Ik wil zoveel mogelijk mooie muziek horen en ontdekken. Ik krijg geen kippenvel van een mooi geluid, wel van mooie muziek. Als ik een schakelklik hoor van de koelkast of wasmachine, maakt mij niet uit. De muziek wordt er niet minder om.Iemand kan een cd draaien met een perfect geluid, maar als ik de muziek waardeloos vind heb ik liever dat ze de muziek uitdoen.
Correct en dat maakt het gesprek hierover zo levendig.Een muzikale beleving is voor iedereen anders.
De ene geeft liever een tas vol met geld uit aan een hele dure vakantie.
Met afsluiter: waar ligt de grens,  die moet een ieder voor zichzelf bepalen.
De ene legt de lat stukken hoger dan de ander en daarbij moet je iedereen in z'n waarde laten.

Groet Whisper 

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op augustus 16, 2010, 14:10:16
Het is niet mijn 1e keer dat ik bij een "test" ben waar kabels en of stekkerblokken worden getest. Tot nu toe heb ik nooit enig verschil gehoord en de onafhankelijke toehoorders die daarbij waren ook niet. We zullen horen.

We gaan het gewoon uitproberen.Als voorstel zou ik als volgt willen beginnen: ik heb zowel een standaard dropje als de siltech op de set zitten. Draaien we eerst twee songs van een voor mij bekende cd , bv Janis Ian, eerst met standaard dropje, daarna twee songs met een voor jou heel bekende cd. Vervolg met de siltech. Idem met de stekker van de cd eerst in mijn standaard Eylander blok en daarna in de STS enz.

Groet Whisper.

renes59

Wat ook meespeelt is de geschiedenis die je hebt op audio gebied. Ik dacht in het begin ook van het kan beter. Heb ook ooit dure Monster kabels aangeschaft. Na goed te hebben geluisterd hoorde ik geen verschil met dropveters, dat viel erg tegen. De wereld van verschil die sommige mensen horen, hoorde ik niet. Het was al goed en het bleef goed. Had voor het geld beter cd's kunnen kopen.
Een x aantal jaren later en vaak luisteren en informatie binnenhalen kwam ik er voor mij achter dat het hele kabelgebeuren niet veel uitmaakt. Geef er geen geld ( meer) aan uit.

renes59

Citaat van: Whisper.nl op augustus 16, 2010, 14:54:10
We gaan het gewoon uitproberen.Als voorstel zou ik als volgt willen beginnen: ik heb zowel een standaard dropje als de siltech op de set zitten. Draaien we eerst twee songs van een voor mij bekende cd , bv Janis Ian, eerst met standaard dropje, daarna twee songs met een voor jou heel bekende cd. Vervolg met de siltech. Idem met de stekker van de cd eerst in mijn standaard Eylander blok en daarna in de STS enz.

Groet Whisper.
Maakt mij niet uit, vind alles goed. Draai maar een programma in elkaar.

koale

Citaat van: renes59 op augustus 16, 2010, 14:35:01
als ik de muziek waardeloos vind heb ik liever dat ze de muziek uitdoen.
moet je bij mijn familie op een verjaardag zeggen. Daar zijn ze helemaal gek van Fransie Bauer en al die Nederlandstalige rotzooi. Die hebben zelfs foto's van Frans Bauer op de wc hangen. Heeft ook voordelen hoor, als je bv even heel nodig moet plassen (bier hè) en je gaat voor de pot staan en je kijkt recht vooruit, hoef je gelijk niet meer want dan sta je oog in oog met Frans.   :-o :-o :-o  Voor dit soort kattengejammer is er geen goede kabel te vinden, maakt niet uit in welke prijsklasse, het is niks en zal ook nooit wat worden. Hier is maar één interlinkkabel goed voor, een mooi stuk touw met lus en een mooie knoop op strothoogte.  :evil: :evil: :evil:

Whisper.nl

Is je goed recht. Als je het verschil niet hoort kun je geld beter uitgeven aan andere dingen.

Ik probeer zoveel mooie muziek te beluisteren en zoek daarbij of met een tweakje hier of daar verbetering in aan kan brengen zodat het , naar mijn mening , nog mooier klinkt.
Maar mooier klinken is strikt persoonlijk.

Groet Whisper

Sander

Ach Placebo effect is op meerdere werkgebieden al een succes gebleken.... clown1

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink