Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Musicman

Citaat van: MadVillain op augustus 16, 2010, 23:12:54
Soms komt er ook weleens wat nuttigs uit ;)


hahaha........ stupid
Je hebt het mooi verwoord en ben het volledig met je eens!!

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

renes59

We starten met een oud stekkerblok van FdW en nu zijn we al bij muziekrichtingen aanbeland. We gaan de goede kant op. Praten over muziek i.p.v. geluid. :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Musicman op augustus 16, 2010, 23:17:21

hahaha........ stupid
Je hebt het mooi verwoord en ben het volledig met je eens!!
Nu geloof ik wel dat onze ogen wat scherper waarnemen als onze oren. Ogen zijn wat betrouwbaarder dan de oren, of zie ik dat verkeerd? ( mits in goede doen)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Musicman

Citaat van: renes59 op augustus 16, 2010, 23:22:53
Nu geloof ik wel dat onze ogen wat scherper waarnemen als onze oren. Ogen zijn wat betrouwbaarder dan de oren, of zie ik dat verkeerd? ( mits in goede doen)


Hoe slechter de ogen (of het zicht), hoe beter het gehoor. 8-)
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

MadVillain

Voor zover ik weet heb je daarin wel gelijk.

Want het waarnemen met je oren is van veel factoren afhankelijk:

Luister je 's morgens of juist 's avonds, oftewel luisteren met een nuchter oor.
Heb je de hele dag in rumoer/lawaai rondgelopen. Dan zul je later op de dag bepaalde details missen. (puur eigen ervaring en mensen om mij heen ;) )


Musicman

#95
Citaat van: renes59 op augustus 16, 2010, 23:18:59
We starten met een oud stekkerblok van FdW en nu zijn we al bij muziekrichtingen aanbeland. We gaan de goede kant op. Praten over muziek i.p.v. geluid. :yes:

Klinkt goed........(leuke woordspeling,  stupid)

We kunnen van elkaar leren, daar is het forum voor.
Gewoon lekker luisteren, maar vooral genieten!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: MadVillain op augustus 16, 2010, 23:31:01
Voor zover ik weet heb je daarin wel gelijk.

Want het waarnemen met je oren is van veel factoren afhankelijk:

Luister je 's morgens of juist 's avonds, oftewel luisteren met een nuchter oor.
Heb je de hele dag in rumoer/lawaai rondgelopen. Dan zul je later op de dag bepaalde details missen. (puur eigen ervaring en mensen om mij heen ;) )

En vergeet vooral niet hoe moe je bent.......en dus je stemming! :zzz: puke
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

MadVillain

Klopt ook! Jammer dat ik voornamelijk in de avond pas luister, dus vlak voor het slapen gaan. Met de juiste muziek lig ik soms al op de bank te pitten :P  :zzz:

TurboMarco

Ieder zo zijn ding....prima! ,maar wat mij weleens stoort is dat er door sommige mensen te snel word gezegd dat wanneer je het niet hoort je set of gehoor niet goed genoeg is , dat lijkt wel de omgekeerde wereld want als er door andere mensen gezegd word dat het  verschil niet gehoord word omdat het er simpelweg niet is dan ontstaat er een nog grimmiger sfeertje ,kijk op basis van technische en wetenschappelijke verklaringen word het haast onmogelijk om een verschil aan te duiden tussen stekker A en stekker B , laat staan dat je dat kan horen,maar goed ik heb ook onverklaarbare dingen meegemaakt ,maar zo als men noemt "de believers" verklaren bijna altijd dat wanneer men geen verschil hoort dat de set niet genoeg kan laten horen terwijl juist wetenschappelijk aangetoond kan worden dat de zogenaamde "mindere set" in technisch opzicht heel goed zoniet het zelfde meet als de "exoot" waarbij men wel de verschillen meent te horen ......vreemd wereldje is het toch heh  :-D

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Daarbij wordt vergeten dat niet de apparatuur de beperkende factor is maar onze oren. Die zijn gewoonweg niet goed genoeg om alles te horen. Een keer naar de audicien en het wordt allemaal heel duidelijk wat wel en wat niet kan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Mee eens ,het gehoor is punt nr 1 ........maar.... vergeet de akoestiek niet ,een verkeerde akoestiek kan enorm veel roet in het eten gooien,je went daar meestal noodgedwongen aan en daarom heeft het beluisteren en beoordelen enkel zin wanneer je dit in je eigen vertrouwde ruimte met bijbehorende akoestiek doet.

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Ik ben gewoon oostindisch doof als het nodig is. Dat scheelt een hoop ergernis.

viceadmiraal61

marco...wij mogen er toch van uitgaan dat mensen op dit forum,meer hebben met hun installatie dan...
bv tante beb en ome klaas...met een 100,- thuis setje....met zijn alle doen wij toch een paar stapjes meer.
kiezen luidsprekers op gehoor ..ect...meten van hifi spullen komt niet voor bij hifi liefhebbers.....
luisteren des te meer.....ooit heeft philips een luidspreker ontworpen die in freg..helemaal recht was
div luisterpanels vonden er geen zak aan....ik was er ook bij...de gradatie van gouden oren hifi
liefhebbers is niet groot...het is net als bij een wijn proef..een prof nipt aan een glas..en roept
deze komt uit de madac.x5..7sa ect..terwijl ik zelf er niets over kan zeggen......toch versla ik deze
wijn prof op gebied van geluid afspelen en beoordelen........ieder zijn vak of hobby.....nu mag je
dus verwachten van deelnemers aan het marantz forum of elk ander audio forum dat men serieus
bezig zijn met hun hobby...en daarkomt hij weer meer horen en waarnemen dan de inmiddels zeer
bekende tante beb en ome klaas.....allen is er bij audio altijd zo,n strijd gaande met name over kabels
en ik ben nu een artikel aan het voorbereiden voor music emotion..juist over dit gebeuren...
er is nog al wat deskundigheid...maar ook veel onkunde..er wordt wat neer gepint....waarvan ik als
pro toch heel veel vraagtekens bij zet.....ik wordt dagelijks aangevallen op you tube .email reaktie ect



viceadmiraal61

maar waar ik heel slecht tegen kan deze beterweters komen niet luisteren ..en blijven veilig achter hun
pc zitten...er wordt heel veel onzin neer gepint op div forum...ik vraag dan altijd waar halen zij de
know how van daan??????een voorbeeld van een man met een dikke site..hij vondt dat de gewone
bijgeleverde 230 v en de bekende dropvetters zeer goed waren en verder zoeken naar beter afgeschermde
kabels onzin was.....na lang aan dringen kwam het hoge woord er uit...de man had een setje van sony
low klasse audio.....ook hij dacht dat meten alleen voldoende was......een beetje hifi gek koopt zijn
set op gehoor toch.....ik te minsten wel...en nogmaals het gaat hier niet om de dikste hifi..nee het
gaat om kwaliteit...een wijn pak van ah is ook wijn...maar een wijn van het huis is duurder maar ook
beter...goed een matter of taste.....er zit meer tussen hemel en aarde ook in de hifi...die nergens te
meten valt...maar door een beetje liefhebber te horen is.....................................................................

WimPeu

Even aan nemen dat er idd verschillen in kabels zitten. In alle gevallen moet je getrainde oren hebben om verschillen te horen. Ze zijn altijd klein en vallen het meest op in een AB vergelijk toch? Waarom zijn die dingen dan zo gruwelijk duur? Mijn probleem met deze dingen is dat ik wel mijn set wil fine tunen op een positieve manier natuurlijk maar aangezien ik hard moet werken voor mijn centen is voor mij de verhouding (prijs/kwaliteit) volledig zoek. Honderden €'s (ik heb het even over de instap kabels) voor micro verbeteringen wordt  voor mij echt (en velen met mij) veel te gek. Ik heb ook niet de standaard dropveteres maar koop 2e hands voor een paar tientjes merk kabels, gewoon omdat ik dat leuk vind. Onder een BMW zet je ook niet de goedkoopste bandjes. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES