Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Toch snap ik niet dat bij alle hifi een standaard netsnoer geleverd wordt. Zelfs bij een KI krijg je een standaard netsnoer, als de verschillen zo duidelijk in positieve zin waarneembaar zijn waarom weet Ken dat dan niet. Een snoer van zeg maar €100,- in de winkel kan Marantz toch wel voor €25,- krijgen. Dan zou je toch een enorm verschil tov de concurrentie hebben. Al die moeite met ringkern trafo's, verkoperd chassis, elco's en weet ik veel wat al niet meer. Dan zou een mooi en beter netsnoer toch een hele makkelijke optie zijn, maar nee hoor nooit worden top spullen daar mee uitgerust.

Ik ben nogal sceptisch maar dat moge duidelijk zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 10, 2010, 16:33:59
Toch snap ik niet dat bij alle hifi een standaard netsnoer geleverd wordt. Zelfs bij een KI krijg je een standaard netsnoer, als de verschillen zo duidelijk in positieve zin waarneembaar zijn waarom weet Ken dat dan niet. Een snoer van zeg maar €100,- in de winkel kan Marantz toch wel voor €25,- krijgen. Dan zou je toch een enorm verschil tov de concurrentie hebben. Al die moeite met ringkern trafo's, verkoperd chassis, elco's en weet ik veel wat al niet meer. Dan zou een mooi en beter netsnoer toch een hele makkelijke optie zijn, maar nee hoor nooit worden top spullen daar mee uitgerust.

Ik ben nogal sceptisch maar dat moge duidelijk zijn.
Je mag sceptisch zijn. Ben ik in principe ook, totdat het tegendeel in mijn eigen set is bewezen(vandaar zelf willen testen hiero).
En betreft jouw voorbeeld: zelfs bij de duurste componenten van Marantz leggen ze van die flut ic`s bij - terwijl deze het geluid toch behoorlijk kunnen beinvloeden. Ik denk dat daar een heel marketing verhaal achhter zit en daarin is maar 1 ding voornaam: winst.


Sander.

lo

Wim,

Ik denk dat er geen duurdere netsnoeren bij geleverd worden vanwege het feit dat die de prijs weer hoger zouden maken of, indien niet, de marge lager. Daarnaast is het, volgens mij, natuurlijk ook nog eens dat menigeen het bijgeleverde netsnoer toch weer zou vervangen door een nog beter of duurder exemplaar waardoor de inspanning van de leverancier dan toch weer teniet wordt gedaan.
Ik verwacht dat Ken dit ook allemaal weet, en dat is misschien ook wel 1 van de redenen waarom de toplijn van marantz ook maar goedkope kabeltjes heeft.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin


WimPeu

Hmmm ik ben nog niet ovetuigd  :-D Waarom wordt bij zo'n KI op alle mogelijke manieren hun best gedaan op hem beter te laten klinken maar wordt juist op het netsnoer altijd bezuinigd. Gewoon een kabel erbij leveren die bij de prijsklasse past zou je zeggen. Geen Siltech van E1000,- maar een opgevoerde netkabel van (in een winkel) E100,-. Kunnen de liefhebbers altijd nog hun upgrade kriebels kwijt en eentje van E500,- ofzo kopen.
Ander voorbeeld dan.
Een Mark Levinson No. 33H eind versterker kost 15000,-E. Daarbij zouden zo een Siltech netsnoer van 1000,- kunnen leveren. Gaat de geluidskwaliteit enorm omhoog (volgens de kabel believers tenminste byebye) en de winst ook want op zo'n Siltech kabel worden enorme winst marges gemaakt. Ze kopen die dingen rechtstreeks in (misschien een kleine 400E) en doen E1000,- bij de prijs op. Iemand die 15000,- voor een mono EV kan en wil betalen betaald natuurlijk net zo makkelijk 16000,-. Winst voor de fabrikant en de consument.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Snij zo'n siltech eens open, zit weinig spannends in wat hem 1000 zou moeten doen kosten.
Dat stukkie wat op je accu zit heeft meer gekost, maar daar hoef je geen 1000 euro voor neer te leggen...

WimPeu

Eens, maar dat schijnen die dingen nou een maal te kosten (in de winkel).
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ik weet het.
Maar als je in de audio wereld maar lang genoeg roept dat een pot rode verf van 1000 euro op je speakerklemmen smeren je geluid beter maakt, dan is er uiteindelijk wel iemand die het nog gaat horen ook....  :-D

WimPeu

 :schater:

Ach ik vind het allemaal wel best hoor. En als de mensen verschil met dit soort tweaks ervaren wie ben ik dan..
Ik stel alleen een paar vragen. Dat er geen 1 fabrikant te vinden is die beter dan standaard netnoeren leverd zegt mij eigenlijk genoeg.

Happy tweaking.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Leven en laten leven, maar soms kan ik het niet laten er even op te reageren...  :-D

(Ben druk opzoek naar een pot rode verf).  :schater:

xander32

#85
Tja jongens, jullie roepen maar.

Ik ga in mijn set een aantal verschillende netkabels uitproberen en indien dit direct een essentieel verschil geeft, zal ik tot aankoop over gaan. Gelijk aan deze wijze waarop ik mijn ic`s en ls.kabels hebt getest voordat ik tot aankoop over ging.

Betreft de aangedragen voorbeelden aangaande marketing door leveranciers/fabrikanten: trek maar eens een vergelijking met de auto-industrie of bijvoorbeeld met de itc sector :wink:. Daarin zijn ook vele, bewezen(lees: meetbare) verbeteringen/upgrades/tweaks of hoe je het ook wil noemen mogelijk. Desondanks worden deze niet fabriek-af aangeboden.

En zo is er weer een welles-nietes discussie geboren betreft kabels :-P.


Sander.

Marvin

Wat is het meetbare verschil dan tussen de Siltech en lampensnoer?

xander32

Citaat van: marvin op juli 11, 2010, 09:01:46
Wat is het meetbare verschil dan tussen de Siltech en lampensnoer?
Diens prijs :wink:.


Sander.

Marvin

Ja zo kan ik er ook nog wel een paar opnoemen Sander.
Maar ik zal het welles nietus wel stoppen hoor.  :-)

gerard

Citaat van: marvin op juli 11, 2010, 09:01:46
Wat is het meetbare verschil dan tussen de Siltech en lampensnoer?

Dat is nu juist niet van belang...
Het gaat om de hoorbare verschillen bij kabels  :-)  (indien aanwezig)

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes