SM-80 reparatie project!!

Gestart door SMarcel, mei 31, 2010, 07:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo forummers.

De SM-80 is hedenmiddag geland in Rotterdam.
Hij is in de deskundige handen van Jon terecht gekomen en zal daar de aankomende dagen verblijven om weer een nieuw leven tegemoet te gaan na reparatie, revisie en modificatie.

Wellicht dat Jon hierover een topic gaat starten en daar zal het relaas wel te volgen zijn.

Ik ben i.i.g. heel erg benieuwd en zal het zeker op de voet gaan volgen.

Groeten,

Marcel

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Hallo John,

Nee, als je tenminste bedoelt wachten in de zin van dat Jon alle dingen welke gebeuren moeten meteen zou gaan doen.

Ik heb liever dat Jon er langer over doet en dat alle aandacht naar mijn eindversterker gaat dan dat er onder tijdsdruk een reparatie gedaan moet worden.

Als ik het seintje krijg dat de versterker gereed is, gaan wij gewoon weer een ritje naar Rotterdam maken.

Groeten,

Marcel

HAL9000

De versterker heeft wel wat uurtjes gedraaid  :-o  ben ermee bezig, had bijna alles thuis liggen op componenten na  die bestel ik even .

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik heb de Sm80 alweer werkend.  Ik moet nog  de  eindversterkers  vertinnen en reviseren . ook hier de koelmodificatie uitvoeren.   

Wist je dat de  Speaker aansluitingen los stonden  :roll:  :-o Echt alles heeft eilandjes al.... 
komt goed  pompom 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SMarcel

Beste Jon,

Zie je nou wel dat ik de juiste keus heb gemaakt om de SM-80 in jouw handen te geven. Ik heb van alles wat jij meld en of tegenkomt niks meegekregen.

Goed dat de versterker al weer werkend is. De enige eilandjes welke ik heb gezien is Texel en Terschelling dus daar heb jij niks aan.

Succes met de vorderingen in deze versterker.

Groeten,

Marcel

Marantz 81


WilliamB

Heb zelf erg goede ervaringen met Hal9000( jon )
Gaat zeker helemaal goed komen.

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

i2Paq

Wat gaat deze reparatie nu "ongeveer" kosten?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op augustus 09, 2011, 21:18:27
Wat gaat deze reparatie nu "ongeveer" kosten?

2 x de helft  8-)



zou een offerte aanvragen bij Jon als het zover is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Citaat van: i2Paq op augustus 09, 2011, 21:18:27
Wat gaat deze reparatie nu "ongeveer" kosten?

Dat zul je aan Jon moeten vragen. Ik denk dat dit ook per apparaat verschilt. Ik heb een indicatie van Jon gekregen en daar houdt ik rekening mee.

Maar nogmaals, als je het echt wilt weten zul je bij Jon moeten zijn.

Groeten,

Marcel

HAL9000

Ik  heb de sm80 net af,  wat een werk  :-o Deze  heeft  meer service  nodig gehad  dan voorgaande exemplaren.  Klinkt lekker, test perfect.

Ga nu eerst  even naar de sportschool  om te bewegen na  3 uur te hebben stil gezeten achter mijn werk tafel.

Post vanavond wellicht foto's etc.
pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SMarcel

En ik dacht dat die SM-80 al een sport was.

Goed om te horen dat hij het weer doet. Ik/wij zien de foto's graag tegemoet.

Groeten,

Marcel

JohnWx

Citaat van: SMarcel op augustus 12, 2011, 07:17:05
En ik dacht dat die SM-80 al een sport was.

Goed om te horen dat hij het weer doet. Ik/wij zien de foto's graag tegemoet.

Groeten,

Marcel


for a life/live time weer een mooie versterker Marcel  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Toch nog  een klein dingetjes  gevonden dat niet helmaal goed is..  :-o

Komt goed  :-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!