SM-80 reparatie project!!

Gestart door SMarcel, mei 31, 2010, 07:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

die van SL gaan niet werken



fotootje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


JohnWx

Citaat van: SMarcel op augustus 16, 2011, 15:25:47
Foto?

je ziet toch een foto van een SM 80


als je er op klikt word hij groter (met de meeste dingen)


daar zie je als je goed kijkt waar het draad naar binnen gaat dat er al wat plastiek weg is rondom waar de kabel naar binnengaat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Ik zou nog wat foto's plaatsen in dit topic over de huidige configuratie. Nou, hier komen ze dan;

















Zo dit is het dan met de SM-80.

Groeten,

Marcel

JohnWx

mooi hoor


Die tweeter upgrade dat was gewoon dezelfde maat ?

en gelukt met de kabels in de SM-80
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Mooi plaatje zo  notworthy
Heb je normaal gesproken de frontjes op de speakers of staan ze altijd zo?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SMarcel

John: de kabel aansluiting op de SM-80 heb ik nog niet bekeken. Dat komt nog wel. De tweeter upgrade kun je NU zien in de topic "mijn set". Maar ik kan alwel zeggen dat de maat nagenoeg gelijk was/is.

Lo: Ja, nu met de Mission 753 speakers heb ik de fronten eraf omdat ik dit wel heel impossant vind staan bij deze speakers.

Zie aanvulling in topic "mijn set".

Groeten,

Marcel

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op augustus 16, 2011, 19:34:49
John: de kabel aansluiting op de SM-80 heb ik nog niet bekeken. Dat komt nog wel. De tweeter upgrade kun je NU zien in de topic "mijn set". Maar ik kan alwel zeggen dat de maat nagenoeg gelijk was/is.

Lo: Ja, nu met de Mission 753 speakers heb ik de fronten eraf omdat ik dit wel heel impossant vind staan bij deze speakers.

Zie aanvulling in topic "mijn set".

Groeten,

Marcel
Hi Marcel: fronten eraf - WAF WAF??
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel


[/quote]Hi Marcel: fronten eraf - WAF WAF??
[/quote]

Ik mag mij de gelukkige audio liefhebber noemen waarin Katharina volledig meegaat HB. met of zonder fronten, wij zitten regelmatig lekker te luisteren naar wat deze set te bieden heeft.

Ik heb absoluut geen klagen over WAF WAF :yes:.

Groeten,

Marcel

SMarcel

Ik heb vanmiddag tot nu weer eens lekker zitten luisteren en de nodige test CD's de revue laten passeren en ben heel erg enthousiast over het resultaat wat Jon uit deze versterker heeft weten te halen.

Ik durf haast wel te zeggen dat deze nooit zo goed heeft geklonken. Wat een dynamiek en beheersing.

Voor diegene die nog twijfelen aan het reviseren en upgraden zou ik zeggen, kom eens luisteren en overtuig jezelf.

Ik zeg maar zo, BIJ TWIJFEL, DOEN!!

Groeten,

Marcel

Marantz 81

Mooi dat die weer helemaal goed is  pompom pompom pompom

Ja is wel een vakman Hal9000  :yes:

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op augustus 17, 2011, 21:44:30
Mooi dat die weer helemaal goed is  pompom pompom pompom

Ja is wel een vakman Hal9000  :yes:
HAL, soon we come... (I contact you first, off course) Ik ga voor een eenvoudige, eerste revisie na 8jr.+ en verwacht dat 'ie beter zal 'klinken' als daarvoor. Dat HAL een vakman is, staat buiten kijf. Audio Service heeft er een competant in, geen concurrent want daarvoor is A.S. te groot vergeleken bij HAL.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

A.S  doet inderdaad veel meer dan mij, echter nemen zij liever nieuwe grut  aan.  Die  printplaten etc  die  eventueel defect zijn van al die  SR receivers van marantz  kunnen ze zo  opvragen of hebben ze al in voorraad. print plaatje eruit  nieuwe  erin  klaar 150,-  nopompom

Als  je een Pm 80 zou brengen met een defect  STk module, willen ze dat aannemen echter vervangen zij ALLEEN de STK en verder niks, eventueel wat bindingen.  Revisie  is  minimaal 75,- ex per uur . En die  oudere machine van de jaren 80 en 70  zijn voor hun te ingewikkeld.  Tijd kost geld, met zo'n  gigantisch  pand  +  medewerkers  moet je veel omzet/winst maken.

En veel mensen weten het niet, maar ik doe ook veel  bandrecorders  repareren, laptops en soms zelfs  nieuwe foam/rubber randen voor speakers plaatsen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: byebye
Ik hoop, en ik spreek niet alleen namens mijzelf denk ik, dat er nog lang een HAL9000 aanwezig is in audioland. Jon, de groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 18, 2011, 07:15:40
:yes: :yes: :yes: byebye
Ik hoop, en ik spreek niet alleen namens mijzelf denk ik, dat er nog lang een HAL9000 aanwezig is in audioland. Jon, de groetjes, Cor.
als hij geen zin meer heeft kunnen wij er ons toch in gaan verdiepen Cor paar workshops volgen


oe ik de forsale jij de aftersale en sturen we alles door naar AS en calculeren we x 3.0  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.