De set van SMarcel

Gestart door SMarcel, mei 11, 2010, 16:12:29

Vorige topic - Volgende topic

SMarcel

Hallo forummers,

Ik heb al aan een paar topics meegedaan maar kwam er achter dat ik mij nog niet had voorgesteld.

Dat gaan we nu dus even goedmaken/rechtzetten.

Laat ik beginnen met te melden dat mijn hoofdset geen Marantz componenten bevat. Marantz is iets uit mijn verleden, begonnen met een versterker type 1030 en een tuner 2100 met een Superscope cassettedeck en Marantz tweeweg speakers met een geblokt schuimfront wat er af kon.

In de loop der jaren zijn er wat wijzigingen geweest maar toch altijd wel met iets van Marantz erbij. Momenteel ben ik nog in het bezit van een versterker PM-78 die op de slaapkamer dienst doet met een paar Celestion-3 luidsprekers. Op zolder staat de SM-80 eindversterker welke direct middels een Pioneer cd-speler wordt aangestuurd en ook daar staan een paar Celestion-3 luidsprekers.

Maar we gaan het hebben over mijn actuele set, deze bestaat uit de volgende componenten;
- Draaitafel JVC QL-A75
- CD-speler Philips CD 634
- DVD-speler Yamaha DVD-S1500
- Tuner Denon TU-580RD
- Voorversterker Rotel RC-1070
- Eindversterker BMM zelfbouw met High-End modules
- Luidsprekeres Canton Ergo RC-L
- Luisprekerkabel W&M LS-01
- Interlinks John van Gent Silver/Goud

En als ik nou ook nog de foto's op deze site zou kunnen krijgen is het helemaal meegenomen. Alle foto's staan op Photobucket, kan deze daar aankiezen/kopieeren maar kan ze niet bij de bijlage in dit topic plakken want die keus krijg ik niet.

Wellicht dat er iemand hierin een oplossing kan bieden dan kan ik dit alsnog doen.

Groeten,

Marcel

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Beste Marcel: welkom hello.

CiteerEn als ik nou ook nog de foto's op deze site zou kunnen krijgen is het helemaal meegenomen. Alle foto's staan op Photobucket, kan deze daar aankiezen/kopieeren maar kan ze niet bij de bijlage in dit topic plakken want die keus krijg ik niet.

Wellicht dat er iemand hierin een oplossing kan bieden dan kan ik dit alsnog doen.
Het linkje van betreffende foto vanuit Photobucket plaatsen tussen: [img ][/img ]. Dit is de 2e button van links, onderste rij.

Sander.

SMarcel

OK, ik heb het uitgevonden (als het goed gaat).

Allereerst mijn draaitafel van JVC

Dan mijn CD-speler

Nog een keer de CD-speler met DVD-speler

Mijn tuner met de voorversterker

De zelfbouw eindversterker met RCU van Canton (Room Control Unit)

De luidsprekers

JohnWx

zit het Canton kastje niet meer tussen het meubel geklemt ?

mooie JVC  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Het Canton kastje (RCU) past net tussen de eindversterker en de plank erboven.

En ja, die JVC is een beul van een platenspeler. Heb de originele rekening van de vorige eigenaar nog gezien uit de jaren 80, die stond op Fl. 1600,00.
Er zou een beter element in kunnen maar dat vind ik eigenlijk zonde van het geld. Deze Ortofoon klinkt ook goed.

Groeten,

Marcel

cheese

Hallo Marcel,

Welkom op dit leuke forum...........en mooie set.......die ergo's klinken super......heb zelf net mijn Canton Vento 807 verkocht......mooie spullen die Canton speakers.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

TurboMarco

Hoi Marcel ,
Ziet er netjes uit en vooral die zelfbouw eindversterker  :yes: ,heb je ook plaatjes vd binnenkant van de ev ?
De canton luidsprekers kunnen mij nog steeds bekoren,daar ben ik toch altijd wel van onder de indruk geraakt .

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 12, 2010, 09:55:09
Hoi Marcel ,
Ziet er netjes uit en vooral die zelfbouw eindversterker  :yes: ,heb je ook plaatjes vd binnenkant van de ev ?
De canton luidsprekers kunnen mij nog steeds bekoren,daar ben ik toch altijd wel van onder de indruk geraakt .

grtz Marco

U vraagt wij draaien

http://members.chello.nl/m.straatman/

gerard

Citaat van: jwx op mei 12, 2010, 10:58:33
U vraagt wij draaien

http://members.chello.nl/m.straatman/

Aha! Die mooie versterker had ik idd al eens eerder gezien via een andere site  :-)

Welkom en veel leesplezier
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SMarcel

Voor diegene die het nogmaals willen zien, hier nog een paar plaatjes. Let wel, deze eindversterker is DUAL-mono gebouwd;

De overbemeten Amplimo ringkerntrafo waarvan er 2 inzitten

De voedingsbuffer van BMM, 18 keer 4700uF per voeding

De eindversterker zelf, gemonteerd op de koelblokken

Een kijkje in de muzikale fabriek met de twee ringkerntrafo's in het midden en dan links en rechts de voedingsprinten op de bodem en daarboven de eindversterkers.

Dit was voor mij echt de moeite waard om dit zelf te bouwen, ik ben in principe een nitwit in techniek maar met het goed lezen van de handleiding en de tekeningen kom je een heel eind en het eindresultaat is zeer goed.

Groeten,

Marcel

jrm

Leuke set naamgenoot!

en welkom hier. hello

lo

Welkom en een mooie foto sessie gemaakt. Netjes hoor je zelf gemaakt materiaal. Veel plezier nog hier :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SMarcel

Zelfmaak materiaal is altijd mijn hobby geweest, dit begon met luidsprekers en de eindversterker was mijn topprestatie.
Ik heb nog wel een aantal foto's van zelfbouw;

Dit is de "Freek" uit de toenmalig Audio & Techniek. Deze klonk als een klok, tweeweg basreflex.

Dit is de CheapTrick en dan volgens mij nummer 43 van Visaton, dit is een tweeweg transmissielijn met een kelderdiep laag.

Dan is hier een foto van twee creaties van mij, de twee zuiltjes zijn een dreiweg transmissielijn met 13 cm Visaton woofertjes. De speakers op de poten zijn van het IT ontwer Sputnik 17. Die zie je straks nog een keer.

En dat is hier, de Sputnik staat aan de zijkant, mijn Canton Ergo RC-L in het bruin ertussen en aan de andere zijkant staat ook een Canton Ergo RC-L in het zwart. De reden van deze opstelling was dat Marco (eigenaar van de zwarte Canton's) eens het verschil wilde horen tussen getweakte en ongetweakte Canton Ergo RC-L luidsprekers.
Dus werd dat een halve dag luistersessie.

De tweak in mijn Canton's zijn een upgrade van het filter met de betere onderdelen, bitumen (vibraflex) aan de binnenzijde van de kast en de interne bekabeling vervangen door de zilver/goud uitvoering van John van Gent.

En dan heb ik ook nog ooit een Flexytable gebouwd voor mijn HiFi, staat ook nog een prachtige Marantz CD-63 OSE in.

Hier nogmaals de oude opstelling met de Flexytable, aan de linkekant kun je nog net een stukje zien van een bijpassend (ook zelgebouwd) TV/Video meubel.

En zo is ongeveer de huidige situatie.

mars

oi SMarcel,

Welkom hier , en bedankt voor het plaatsen van de interresante foto's + begeleidende teksten notworthy. Ik heb alles met veel plezier zitten lezen.
En ook je eigen site ziet er mooi uit :yes:, en het is dan ook wel duidelijk dat jij een liefhebber bent in hart en nieren HB , die bovendien ook thuis is in de technise kant van onze hobby.

By the way ; ik ben ook een naamgenoot en mijn achternaam begint ook met een S :lol: :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun