Voor diegen die er in geïnteresseerd zijn heb ik hier nog wel een mooi verhaal over de bouw van mijn transmissielijn luidsprekers met Visaton units. Op basis van het ontwerp van een collega van mij ben ik deze speakers gaan bouwen. Ik vind de afwerking uiterst belangrijk maar ook de te gebruiken onderdelen, daarom is in het filter ook de betere onderdelen gehanteerd.
Zie hier het filter met opbouw van Tritec spoelen en AudinCap condensatoren en natuurlijk MOX weerstanden.
Hier het totaalpakket wat straks een acceptabele luidspreker moet gaan worden.Hout bij een goede Hubo laten zagen.
Hier de gereed zijnde filters voor hoog en laag afgewerkt met een Monitor kabel.
Hier krijgt de kast al vorm,onderin komt een eiegen compartiment voor het filter wat achteraf wordt afgevuld met wit zand.
Hier zie je de wanden al bekleed met bitumen en kun je ook zien dat de tweeter en midrange een eigen kamer hebben en dus niet door enige basinvoelden worden gestoord,
Op deze foto zou eigenlijk alleen nog de zijwand gemonteerd hoeven te worden.Duidelijk is te zien de vulling wat nog wel wat uitproberen heeft gekost.Ook zie je een duidelijke transmissielijn lopen van breed naar smal en deze komt aan de achterzijde van de kast bovenaan er weer uit.
En hier het eindresultaat in een staalgrijze kleur.
Ook nog een bijpassende voet gemaakt van MDF en in hoogglans gelakt.
Met dr frees rondom een mooie afronding gemaakt.
De tweeter en midrange met de frees laten verzinken in de baffle.
De uitgang voor de lage frequentie's.
Een mooie slanke kast met een zeer acceptabel geluid.
Na jaren met plezier te hebben geluisterd naar deze luidsprekers hebben deze plaats moeten maken voor de Canton Ergo RC-L speakers.Iemand uit Eindhoven had wel interesse en daar staan ze nu te spelen.
Dit was één van mijn vele audio projecten en wie weet volgen er meer.
Groeten,
Marcel