Zelfmaak materiaal is altijd mijn hobby geweest, dit begon met luidsprekers en de eindversterker was mijn topprestatie.
Ik heb nog wel een aantal foto's van zelfbouw;
Dit is de "Freek" uit de toenmalig Audio & Techniek. Deze klonk als een klok, tweeweg basreflex.
Dit is de CheapTrick en dan volgens mij nummer 43 van Visaton, dit is een tweeweg transmissielijn met een kelderdiep laag.
Dan is hier een foto van twee creaties van mij, de twee zuiltjes zijn een dreiweg transmissielijn met 13 cm Visaton woofertjes. De speakers op de poten zijn van het IT ontwer Sputnik 17. Die zie je straks nog een keer.
En dat is hier, de Sputnik staat aan de zijkant, mijn Canton Ergo RC-L in het bruin ertussen en aan de andere zijkant staat ook een Canton Ergo RC-L in het zwart. De reden van deze opstelling was dat Marco (eigenaar van de zwarte Canton's) eens het verschil wilde horen tussen getweakte en ongetweakte Canton Ergo RC-L luidsprekers.
Dus werd dat een halve dag luistersessie.
De tweak in mijn Canton's zijn een upgrade van het filter met de betere onderdelen, bitumen (vibraflex) aan de binnenzijde van de kast en de interne bekabeling vervangen door de zilver/goud uitvoering van John van Gent.
En dan heb ik ook nog ooit een Flexytable gebouwd voor mijn HiFi, staat ook nog een prachtige Marantz CD-63 OSE in.
Hier nogmaals de oude opstelling met de Flexytable, aan de linkekant kun je nog net een stukje zien van een bijpassend (ook zelgebouwd) TV/Video meubel.
En zo is ongeveer de huidige situatie.