De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

Klopt helemaal Xander32.

Er mist heel wat aan gebruiksvriendelijkheid bij de huidige streamers. Daarnaast vind ik de prijskwaliteitverhouding bij sommige echt zoek!

Linn, Naim & Meridian zullen te prijzig zijn!
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

N.B. Jan, je bent vergeten je signature aan te passen? :yes: notworthy byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op oktober 21, 2012, 20:37:07
Als je al een stereoverster hebt, kom met een Anti-Mode 2.0 Dual Core al heeeeel dichtbij je wens!

ron

gaan we in verdiepen klopt maar is rustig met dat ding want IEDEREEN heeft wel een Onkyo of Marantz Of Integra met Aud....
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Gisteren heb ik de Metrum DAC verkocht aan iemand van het andere forum.

Hij heeft zijn Squeezebox Touch incl. BOTW voeding en Toolbox mod laten horen. Dat klonk best goed en zeker de 24 Bit bestanden klonken erg lekker.

We hebben een semi-direct vergelijk gemaakt met de Sonos, beide digitaal aangesloten. Er was weinig tot geen verschil merkbaar. Mogelijk dat de SBT iets meer detail/ beter gedefinieerde staging had, maar ik durf het niet te zeggen. De Sonos was qua bediening sneller en beter dan de SBT. De app was Squeezepad.

De Sonos blijft voorlopig :-) maar er komt binnenkort iets anders dan een streamer. Komende tijd geen upgrade qua streamer. Binnenkort een keer naar een NAD M51 luisteren, maar dat is niet de prijsklasse die ik voorlopig kan betalen.

xander32

Citaat van: Janver op november 07, 2012, 19:46:48
Gisteren heb ik de Metrum DAC verkocht aan iemand van het andere forum.

Hij heeft zijn Squeezebox Touch incl. BOTW voeding en Toolbox mod laten horen. Dat klonk best goed en zeker de 24 Bit bestanden klonken erg lekker.

We hebben een semi-direct vergelijk gemaakt met de Sonos, beide digitaal aangesloten. Er was weinig tot geen verschil merkbaar. Mogelijk dat de SBT iets meer detail/ beter gedefinieerde staging had, maar ik durf het niet te zeggen. De Sonos was qua bediening sneller en beter dan de SBT. De app was Squeezepad.

De Sonos blijft voorlopig :-) maar er komt binnenkort iets anders dan een streamer. Komende tijd geen upgrade qua streamer. Binnenkort een keer naar een NAD M51 luisteren, maar dat is niet de prijsklasse die ik voorlopig kan betalen.
Verkocht aan Tom :yes:.

Janver

xander32

Citaat van: Janver op november 07, 2012, 20:27:17
:yes:

Binnenkort nog een keer bij hem luisteren!
Ben benieuwd wat jij van Millon gaat vinden :yes:.

Janver

Op basis van Tom zijn smaak, ga ik ze te fel vinden; dus we gaan het zien.
Maar ik ben ook heel erg benieuwd naar zijn zoektocht!

Janver

En de Marantz CD67 mkII SE is aan de set toegevoegd!

Maar eens kijken of cd-tjes draaien voor mij ook gaat werken. Deze speler was niet duur maar speelt in zijn eerste uurtje al wel de sterren van de hemel. De speler is analoog aangesloten op de Receiver. Misschien nog wel een keer digitaal aansluiten, maar nu even niet.

HB HB HB

xander32

Citaat van: Janver op november 08, 2012, 22:07:52
En de Marantz CD67 mkII SE is aan de set toegevoegd!

Maar eens kijken of cd-tjes draaien voor mij ook gaat werken. Deze speler was niet duur maar speelt in zijn eerste uurtje al wel de sterren van de hemel. De speler is analoog aangesloten op de Receiver. Misschien nog wel een keer digitaal aansluiten, maar nu even niet.

HB HB HB
Heb diens opvolger gehad, de 67ose, een fijne speler (destijds gekocht na 4 jaar krantewijk lopen).

JeroenGRT

Citaat van: Janver op november 07, 2012, 19:46:48

Grappig, ik heb de Sonos ZP90 verkocht en de SBtouch + botw aangeschaft. De Logitech bracht voor mij veel meer rust dan de Sonos hier ooit gedaan heeft. Vond het verschil best wel groot eigenlijk, de sonos klonk versmeerd. De app Ipeng werkt al veel vloeiender dan Squeezepad.

Janver

Citaat van: JeroenGRT op november 08, 2012, 22:38:40
Grappig, ik heb de Sonos ZP90 verkocht en de SBtouch + botw aangeschaft. De Logitech bracht voor mij veel meer rust dan de Sonos hier ooit gedaan heeft. Vond het verschil best wel groot eigenlijk, de sonos klonk versmeerd. De app Ipeng werkt al veel vloeiender dan Squeezepad.

Misschien komt het simpelweg omdat ze op dezelfde DAC zitten aangesloten. Ik vond het verschil echt zo gering dat voor mij de SBT geen echte upgrade zal zijn. Ik had eerlijk gezegd schokkende verbetering verwacht, omdat iedereen zo ongelooflijk lovend was. Eigenlijk is dat maar mooi ook want dan hoef ik hier geen geld aan uit te geven. Kunnen we sparen voor een echte streamer die mogelijk verschil gaat maken.

Voorlopig gewoon kijken of een cd-speler weer bevalt, deze voor een appel en een ei gekocht. En natuurlijk hebben we weer wat van Marantz staan!!! Heel belangrijk!!!

JeroenGRT

Ben benieuwd wat voor eeen streamer het uiteindelijk gaat worden, marantz heeft ook een nieuwe streamer uitgebracht toch. Ik heb hier laatst een linn majik ds thuis gehad, deze speelde over de analoge ingangen erg mooi. Maar ik vond de sbtouch + mdac nog mooier  :-D

xander32

Citaat van: JeroenGRT op november 09, 2012, 06:43:56
Ben benieuwd wat voor eeen streamer het uiteindelijk gaat worden, marantz heeft ook een nieuwe streamer uitgebracht toch. Ik heb hier laatst een linn majik ds thuis gehad, deze speelde over de analoge ingangen erg mooi. Maar ik vond de sbtouch + mdac nog mooier  :-D
Er komt een streamer in de Premium 11-serie, had er al moeten zijn, maar is nog onvoldoende door ontwikkeld ... Verwachting is nu begin tweede kwartaal 2013.

Janver