De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Niber

Je hoeft natuurlijk niet verplicht iets nieuws (erbij) te kopen.
Eerst genieten van je nieuwe aanwinst... :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

Citaat van: pameijer op oktober 30, 2012, 11:09:33
HDMI is ook beveiligd via HDCP (het beruchte handshake-protocol). DVD-A over HDMI gaat dus ook prima. doet de UD5005 ook. Voor meer info check: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio.
Gegroet  byebye

Dat wil ik horen! heeft er iemand een ud5005 te leen  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

In de 5008 zit zelfs 32/192 voor wat het waard is.

Maar bedieningsgemak is niet echt om over naar huis te schrijven. Het werkt, maar het is geen mooie interface.
Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

Volgens mij zijn er ook manieren met een windows 7 pc en ipad maar daarvoor moet ik echt de manual in. Is overigens exact hetzelfde als voor de 5008.

Janver

Citaat van: Niber op oktober 30, 2012, 20:48:09
Je hoeft natuurlijk niet verplicht iets nieuws (erbij) te kopen.
Eerst genieten van je nieuwe aanwinst... :yes:

Gelijk heb je!

Maar ik wil nog wel eens kijken wat andere bronnen voor mij gaan uitmaken.

Cd's heb ik eigenlijk al sinds 2005 niet meer gedraaid, dat was op een simpele set. De Ipod verving de cd-speler.

Ik heb vroeger wel een platenspeler gehad, onderdeel van de Philips stereoset, wel weinig meegespeeld indertijd. Ik was meer van cassette bandjes. De tijd van de gele Sony Walkman!

Janver

Citaat van: Zoldar op oktober 30, 2012, 21:05:13
Volgens mij zijn er ook manieren met een windows 7 pc en ipad maar daarvoor moet ik echt de manual in. Is overigens exact hetzelfde als voor de 5008.

Ik bedien met de Ipad, ik vind bediening via tv verschrikkelijk!

Zoldar

Janver

Kijk maar eens het menu!

De eerste is van O-remote voor de Onkyo.

De tweede is een voorbeeld van Sonos in landscapd mode.

Cornelis1921

Citaat van: Janver op oktober 30, 2012, 20:08:20
Een nieuwe streamer zal ver boven geplande budget uitkomen. Hoewel evt. een Squeezebox Touch met eventuele upgrades BOTW of andere voeding/software ook een upgrade zou kunnen zijn. Sonos is ook te upgraden, maar geen Hi-Res bestanden.

Waarom ik nu weer zit te denken aan cd of platenspeler; rustgevendheid. Je doet je cd-tje erin en gaat luisteren tot de cd stopt. Dat is met streamen ook mogelijk, maar regelmatig ga je toch gewoon switchen van cd's/nummers.

Een platenspeler heeft altijd nog een magische werking; maar zal ook veel investeren zijn. Platen kopen is ook duurder dan cd's en moeilijker met kwaliteit bij tweedehands.
Dus Jan, misschien kunnen wij je weer welkom terug heten in de kring der draaiers. hello :-) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Zoldar

Citaat van: Janver op oktober 30, 2012, 22:01:14
Kijk maar eens het menu!

De eerste is van O-remote voor de Onkyo.

De tweede is een voorbeeld van Sonos in landscapd mode.

aha. dan is de interface van de SB wat makelijker.

Cornelis1921

stupid Mag ik één keer raden Jan? Het is een platenspeler geworden! "Zo'n Thorens ding". :-D
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Nee Cor; het is nog helemaal niks. Als ik iets meer impulsief was, dan misschien wel. Maar ik ben er nog niet uit.

Geduld is een schone zaak; dus we gaan nog even kijken! Eigenlijk wil ik pas in December verder kijken. Maar af en toe op Marktplaats kijken kan geen kwaad!

Voor de mensen die een "Nieuwe Streamer" hebben gestemd; welke streamer raden jullie aan?

Cornelis1921

Citaat van: Janver op november 01, 2012, 06:25:11

Voor de mensen die een "Nieuwe Streamer" hebben gestemd; welke streamer raden jullie aan?
stupid redface byebye, Cor.

xander32

Citaat van: Janver op november 01, 2012, 06:25:11
Nee Cor; het is nog helemaal niks. Als ik iets meer impulsief was, dan misschien wel. Maar ik ben er nog niet uit.

Geduld is een schone zaak; dus we gaan nog even kijken! Eigenlijk wil ik pas in December verder kijken. Maar af en toe op Marktplaats kijken kan geen kwaad!

Op dit moment een goedkope of eentje die men kan updaten en waarvan de producent ook idd. updates (blijft) aanbied(en).

Ik verwacht dat er nog veel meer streamers op de markt komen, die steeds gebruikersvriendelijker worden, met meer mogelijkheden en daarmee meer kwaliteit voor de euro`s.

In mijn ogen heb je nu min of meer een "instapklasse" waarin een SBT, de producten van CA, de Marantz NA, Denon, Yamaha etc. en dan heel veel niets, waarna men in de vanaf 2 mille klasse komt (Linn / Naim / ...) ...

Ik verwacht dat er op korte termijn aangaande streamers veel meer "1 a 2 mille producten" komen die gelijkwaardig gaan presteren aan de huidige vanaf 2 mille producten  8-).