Vandaag maar eens ontdeugend geweest volgens mijn vriendin.
Ik was iets vroeger weer terug van werken.
Aangezien de akoestiek bij mij het zwakke punt, ben ik eens gaan testen:
Eerst een aantal nummers geluisterd zonder iets veranderd te hebben.
Daarna een dekbed neergelegd en ben gaan luisteren.
Een heel groot verschil met de originele situatie. Het hoog is minder aanwezig, nog wel stevig maar niet irriterend. De stemmen komen er beter uit. Speakers van een kleine toe-in gehaald naar weer recht vooruit. Geen verschil terwijl dit eerst wel het geval was.
Daarna helemaal de stoute schoenen aangetrokken. De speakers een kwartslag gedraaid, nu met de achterkant naar het raam en de gordijnen dicht.
Ha, alsjemenou....dat is wel een super geluid! Nog steeds wel voor verbetering mogelijk, maar dit is toch wel super.
De bas is beter, hoog is erg lekker en de stemmen komen er lekker uit. Zelfs Eminem(Mockingbird) klinkt audiofiel, verzoekje van mijn vriendin. Het geluid wel een beetje naar rechts vanwege de kast en de tv.
Ik ben al een tijd aan het inlezen over akoestiek en zal binnenkort toch echt wat gaan doen. Het kleedje komt misschien eind deze maand en voor de rest maar even kijken wat ik anders ga doen. Er moet in ieder geval een keer gemeten worden, zeker mbt de nagalmtijd die veel te hoog is. Met dekbed al een stuk verbeterd, maar nog niet genoeg.
Als iemand een keer wil meten bij mij, hij/zij is welkom! Anders ga ik misschien zelf aan de gang!
In ieder geval voor luistersessies ga ik het geheel een kwartslag draaien, voor een beetje luisteren niet.
* ik heb een foto toegevoegd vanuit Tapatalk, maar geen idee of het gaat werken!