De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

xander32

Citaat van: Janver op juli 02, 2012, 07:54:23
Ja, die heb ik afgelopen Vrijdag leren kennen!
Ok, dat is nog zeer pril :-D.

Ik dacht dat jullie elkander al langere tijd kenden. Gisteren heb ik met hem kennis gemaakt tijdens een demo van Millon speakers. Hij was overigens erg gecharmeerd van jouw set, van m.n. de Totems.

Zoldar

stupid

bij mij werkte zilvere jumpers me op mijn zenuwen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Ik heb nu de aansluiting omgewisseld. Signaal komt binnen bij de Tweeter en het laag wordt nu door de zilveren jumpers gevoed. Ik weet nog niet of het effect heeft gehad.

Bon Jovi - Crossroads klonk wel erg lekker!
Hier kan uw reclame staan!

Janver

Citaat van: xander32 op juli 02, 2012, 16:27:48
Hij was overigens erg gecharmeerd van jouw set, van m.n. de Totems.

:yes:

En dan te bedenken dat het met de SR was en niet met de PM.

Verkoper was overigens erg blij met mijn snelle keuze en snelle afhandeling, ik mocht de PM 2 weken lenen. Mijn portemonnee iets minder, de Focals zij nog niet verkocht. Maar ik neem de tijd; 750 zou een mooie prijs zijn waardoor de PM dan bijna gedekt worden.

De Totems zijn toppers. Heel erg simpel van bouw maar daardoor wel erg goed uitgevoerd.

Janver

Vandaag eindelijk weer een Audyssey meting gedaan. Alles zit weer op het plekje en het surround plaatje klopt weer. Surround is nu gewoon in orde. Het kan waarschijnlijk veel beter, maar dit is gewoon in orde!

Binnenkort komen er nog een paar W&M LS-03 luidsprekerkabels, maar eens kijken of dat wat is.

Komende upgrades:
- Hoogpolig vloerkleed van de Ikea!

- Eventueel nog wat meer wandbekleding aan de kant van de tv om de akoestiek te verbeteren.

Voor de rest gewoon het hele plaatje laten inwerken om een gewogen oordeel te maken over een eventuele upgrade.

Nu eerst weer verder met genieten.

jrm

Janver

Vandaag maar eens ontdeugend geweest volgens mijn vriendin.

Ik was iets vroeger weer terug van werken.

Aangezien de akoestiek bij mij het zwakke punt, ben ik eens gaan testen:

Eerst een aantal nummers geluisterd zonder iets veranderd te hebben.
Daarna een dekbed neergelegd en ben gaan luisteren.

Een heel groot verschil met de originele situatie. Het hoog is minder aanwezig, nog wel stevig maar niet irriterend. De stemmen komen er beter uit. Speakers van een kleine toe-in gehaald naar weer recht vooruit. Geen verschil terwijl dit eerst wel het geval was.

Daarna helemaal de stoute schoenen aangetrokken. De speakers een kwartslag gedraaid, nu met de achterkant naar het raam en de gordijnen dicht.

Ha, alsjemenou....dat is wel een super geluid! Nog steeds wel voor verbetering mogelijk, maar dit is toch wel super.

De bas is beter, hoog is erg lekker en de stemmen komen er lekker uit. Zelfs Eminem(Mockingbird) klinkt audiofiel, verzoekje van mijn vriendin. Het geluid wel een beetje naar rechts vanwege de kast en de tv.

Ik ben al een tijd aan het inlezen over akoestiek en zal binnenkort toch echt wat gaan  doen. Het kleedje komt misschien eind deze maand en voor de rest maar even kijken wat ik anders ga doen. Er moet in ieder geval een keer gemeten worden, zeker mbt de nagalmtijd die veel te hoog is. Met dekbed al een stuk verbeterd, maar nog niet genoeg.

Als iemand een keer wil meten bij mij, hij/zij is welkom! Anders ga ik misschien zelf aan de gang!

In ieder geval voor luistersessies ga ik het geheel een kwartslag draaien, voor een beetje luisteren niet.

* ik heb een foto toegevoegd vanuit Tapatalk, maar geen idee of het gaat werken!

Marvin

Beste installatie voor de slaapkamer....  :-D

(Uiteraard werkt die Tapatalk foto).

Whisper.nl

Goed bezig Jan,

Tijd om je vrouw blij te maken met een mooi chinees kleed (wol)

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Goed bezig, en wat een verschil kan een kleedje (in jouw geval een dekbed) al brengen he :yes:.

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op augustus 16, 2012, 21:10:04
Goed bezig, en wat een verschil kan een kleedje (in jouw geval een dekbed) al brengen he :yes:.

Mmm misschien ook een leuke tip voor CZ79.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op augustus 16, 2012, 21:12:00
Mmm misschien ook een leuke tip voor CZ79.

Groet Whisper

:yes:

... d8 ik ook toen ik de foto`s en zijn beschrijving van het geluid zag.

Zoldar

lekker spelen zo  notworthy

leuk dat je zo'n resultaat hebt bereikt met wat beddengoed  8-)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Idd Jan, goed bezig :yes:
Ben benieuwd naar je vervolg stappen en waar je uiteindelijk op uit gaat komen, succes!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Jan, als je de installatie nu overbrengt naar de slaapkamer en de Hawks aan het voeteneinde posteerd dan is zo'n stuk Ikea-textiel voor de living misschien ook meteen overbodig en scheelt dat weer een rit naar Delft. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *