Upgrade van SR4021 naar PM15S1

Gestart door MarkDoif, maart 18, 2010, 21:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

bij sorce of pure direct

kun je de bass of treble niet meer verstellen

WimPeu

Citaat van: MarkDoif op maart 19, 2010, 12:19:45
Lijkt me goed idee. Enige wat ik wel wil kunnen is de bassen ietsjes terugschroeven. Eigenschap van de B&W-tjes, die geven iets teveel lage tonen. Is dat Pure Tone net als Source Direct of kun je bij Pure Tone nog wel toonregeling gebruiken?

In dat geval moet je gewoon in stereo modus blijven en van daar uit kun je de bas en treble regelen. Mijn ervaring (ook met B&W speakers) is toch dat de Pure stand het mooiste klinkt. Maar goed dat kun je wel uitvogelen als de SR thuis hebt!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: drees62 op maart 19, 2010, 12:22:18
Gefeliciteerd met je aankoop!

Weet wel dat de x001/x002 serie beduidend beter scoort op stereogebied dan zijn voorgangers. Die zullen ook wat bruiner/warmer klinken. De x001/x002 serie klinkt een stuk frisser en heeft wat meer detail.



Daar kom je nou mee aan...  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MarkDoif

#48
Citaat van: drees62 op maart 19, 2010, 12:22:18
Gefeliciteerd met je aankoop!

Ze't 'm anders bij binnenkomst eens naast je huidige receiver en ga 'm vergelijken. Als je geen verbetering hoort weet je gelijk dat je voor de toekomst "hogerop' moet.
Voor dat geld raak je 'm waarschijnlijk ook wel weer kwijt.

Weet wel dat de x001/x002 serie beduidend beter scoort op stereogebied dan zijn voorgangers. Die zullen ook wat bruiner/warmer klinken. De x001/x002 serie klinkt een stuk frisser en heeft wat meer detail.



Goed idee! Ik heb laatste tijd sowieso bepaalde cd's erg vaak geluisterd (O.a. Supertramp/Opeth/Joe Satriani) dus die cd's zijn al een goede referentie. Neem sowieso als ik hifi ga kopen altijd cd's mee die ik laatste tijd vaak heb geluisterd. Maar goed, misschien ga ik als ik te erg twijfel de versterkers gewoon eens naast elkaar zetten en vergelijken.

Mocht hij niet beter zijn maar ook niet slechter (al verwacht ik toch dat hij beter is) dan kan ik hem voorlopig even laten staan en rustig naar bijvoorbeeld een PM17 gaan zoeken.

P.S: heb zojuist (2 uur geleden) de nieuwe tweeters voor mijn B&W P5-jes binnengekregen. Ze waren niet helemaal goed meer namelijk. Nu met treble weer op neutraal (stond op +2) klinken ze al stukken beter en wat een openbaring! En dat terwijl de tweeters nog moeten inspelen.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

WimPeu

Tweeters inspelen?  :-o Nog nooit van gehoord...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MarkDoif

Jazeker. Mijn vader waarschuwde mij er al voor en de dude van B&W bevestigde dit. Er zou voor deze tweeters zo'n 100 uur voor staan voor ze ingespeeld zijn. Hoe ouder ze zijn, hoe beter ze klinken zei hij zelfs nog. Zolang ze maar niet stuk zijn natuurlijk.

Er zit trouwens ook een soort olie in deze tweeters.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

WimPeu

OK..Ik heb ook nog nooit alleen tweeters gekocht. Weet natuurlijk wel dat je speakers moet laten inspelen maar tweeters is nieuw voor me.

Weer wat geleerd!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MarkDoif

Ik ga het jullie in ieder geval nog wel laten weten, hoe de SR7500 klinkt in vergelijking met de SR4021!
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Dennis E36

Gefeliciteerd met de aankoop! Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben.

Mijn persoonlijke mening is dat je beter die €150,- extra bovenop je budget had kunnen leggen
en die SR14 had gekocht. Dan heb je ook qua stereogeluid veel meer waar voor je geld.
Is toch wel een surround receiver uit de Premium lijn.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MarkDoif

Ik heb zojuist vaders nog even gesproken. Die twijfelt er niet aan dat de SR7500 beter is, maar een echte stereo PM versterker had volgens hem ook een betere keus geweest. De PM17 vind hij wat te oud qua concept en ik ga dan ook op zijn advies sparen voor een PM-15S1. Die is 2e hands nu nog ietsjes duur, maar als ik weer 1 of 2 jaar heb gespeeld met de SR7500 zal de PM-15S1 waarschijnlijk 2e hands wel voor een leuk prijsje te krijgen zijn. Qua uiterlijk lijkt de PM-15S1 wel erg op de PM17 moet ik zeggen. Is volgens mij toch ook de opvolger?

De kans dat ik overigens ook daadwerkelijk wat met surround ga doen is niet zo groot, dus denk dat ik dan in de toekomst meer dan blij zal zijn met een PM-15S1.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MadVillain

Kijk maar uit dan door hier rond te hangen  :wink:
upgrade virus is heel hardnekkig!

Veel plezier met je aankoop

Sander

toch een stereo versterker mooi zo :-o
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

MarkDoif

#57
Ja mijn pa heeft er al 30 jaar last van. Hij speelde afgelopen jaren met zijn DV8400 cd's omdat die daar ook heel erg goed in is. Nu heeft hij een gloednieuwe prima luna besteld (met modificatie). Dat is een 1 of andere buizen cd-speler. En het virus had ik ook al een tijdje last van, was nu weer 2 jaar stil geweest en toen begon het in januari met de speakers (van B&W P4 naar B&W P5). cd-speler vorige week en nu de versterker, hehe.

Ik lees overigens hele goede verhalen op internet over de SR7500 dus ik denk echt dat ik daar voorlopig wel veel plezier van heb voordat ik naar bijvoorbeeld een PM15S1 ga. Maar goed, dat weten we volgende week, dan heb ik de SR7500 binnen. We gaan het allemaal wel zien, komt goed allemaal :D.

Upgradevirus is trouwens duurder, maar wel vele malen beter dan een buikgriepvirus kan ik je vertellen :D.

Vaders heeft hifi al 30 a 40 jaar als liefde/hobby en heeft al die jaren door geupgrade. Nu zit hij aan de Avalon Arcus luidsprekers en Audio Research voor/eind versterkers met buizen.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Dennis E36

Dan is dat niet echt lekker vergelijken denk ik :-D

Wel een mooie referentie om naar toe te werken mocht je dat willen en kunnen :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MarkDoif

#59
Haha ik vergelijk het ook niet met mijn vaders spul, dat is niet realistisch. Nieuwwaarde van al zijn spul is x 10 van wat ik heb staan. Ook hij doet bijna alles 2e hands, behalve nu die Prima Luna cd-speler. Kost nieuw incl modificatie 2400 euri. Volgens Rhapsody in Hilversum (is hij al 20 jaar kind aan huis) is er voor dat geld eigenlijk bijna geen betere speler te krijgen in die klasse op dit moment. Alleen verbruiken naar mijn idee die buizen altijd zoveel stroom. Na een uurtje spelen kun je je handen bijna niet meer op zijn buizen voor/eind versterker leggen zo heet wordt dat spul. Net een mini-sauna hehe.

Maar goed, waar ik de hifi-ziekte vandaan heb ik niet moeilijk te raden of wel?
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling