Upgrade van SR4021 naar PM15S1

Gestart door MarkDoif, maart 18, 2010, 21:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Wil je een daadwerkelijk goede upgrade dan zou ik voor de pm7001 en hoger gaan. Een sr komt imo niet in de buurt van een goede stereoweergave. Of je wilt juist surround. Dan heb ik niks gezegt! ;)


De pm7001 en hoger hebben ook allemaal geen displays.......En de pm17/16 zien er toch niet zo oubollig uit? :)

MarkDoif

Bedoelde idd de SR7001. HDMI heb ik niet zoveel behoefte aan, hdmi van dvdspeler gaan rechtstreeks naar tv en dvd kijken doen we niet veel. Mij gaat het echt om stereo muziek luisteren. Ik denk dat ik eens ga proberen de SR7500 te scoren voor die prijs! Alle hifi die ik dan dus vervang gaat elke keer voor een vriendenprijs naar mijn beste vriend, dus mijn SR4021 ben ik zo kwijt. Mijn CD6002 gaat zaterdag naar hem. In ieder geval, ik bedoel te zeggen dat 325 voor een SR7500 niet zo veel is en ik nog wat terugkrijg voor mijn SR4021.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Jeroen

Als je niks om surround geeft zou ik voor een geintregeerde versterker gaan, voor 500euro moet dat wel lukken. Bij-voorbeeld een Naim nait5 of zo, die combineert goed met B&W luidsprekers.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

MadVillain

 stupid stupid

Persoonlijk raad ik je ook surroundversterkers af als je toch niet voor surround gaat. Je moet exponentieel meer uitgeven om in de buurt te komen van een goedkopere stereoversterker.

MarkDoif

Nou ja, surround kan in de toekomst nog wel komen. Nu gaat het niet want ik heb een stereo receiver maar als ik eenmaal een surround receiver heb kan surround altijd nog gerealiseerd worden. Lijkt mijn vrouw wel leuk, aangezien ik het vroeger wel via mijn pc had en we daar film op keken (toen ik nog thuis woonde).

Zelf heb ik wel een goed gevoel bij de SR7500, moet minstens stukken beter zijn dan mijn huidige SR4021 lijkt me (op stereo gebied). Ik denk wel dat mijn SR4021 nu sowieso de zwakste schakel is, gezien de B&W Preference 5 speakers en SA7001 KI cd-speler.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

lo

Een dergelijke speler vraagt om een goede versterker. In mijn ogen geen conssesie doen wat dat betreft :no:
Krijg je altijd spijt van.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

Ik denk ook dat je voor een goede stereo geintegreede versterker moet gaan kijken :yes:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Dennis E36

Zoals velen al aangaven...als je puur voor stereo gaat dan kan je
het beste een geintegreerde versterker nemen ipv een receiver.
Houd marktplaats even in de gaten. Ik meen dat er nu wel wat PM17's te koop staan.
Kan je zien hoe die apparatuur eruit ziet. Ik vind ze mooi :wink:
en mijn vriendin gelukkig ook pompom
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MarkDoif

PM17 is inderdaad een mooi apparaat. Maar denk toch dat ik voor een SR ga. Ik wil er geen lossen tuner bij nodig hebben. En wat ik al zeg, Surround is in de toekomst misschien nog wel gewenst. Moet dan alleen speakersnoeren onder mijn houten vloer gaan doortrekken enzo.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Sander

ik heb destijds ook een sr gekocht. Later een sa7001ki, merk nu echt dat ik deze speler te kort doe met de sr. Voor films is het apparaat echter we geweldig. Er staat nu een blokker dvd spelertje van 40 euro op met een toslink verbinding en de sr maakt er fantastisch geluid van. Toch als muziek de hoofdmoot neem dan een stereo versterker. En losse tuner staat we erg mooi natuurlijk, hoe meer losse componenten hoe luxer het staar. // geen enter knop op me mobiel dus de tekst ziet er wat lang uit HLP //
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

MarkDoif

De PM17 begint mijn interesse toch ook wel te wekken. Ook het uiterlijk is denk ik acceptabel voor mijn vrouw (vind hem zelf wel mooi zelfs). Er is ook een PM17 MI2, zijn er grote verschillen tussen de 2? Ben trouwens ook benieuwd naar wat ze ooit nieuw hebben gekost en van welk bouwjaar ze afstammen?
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Dennis E36

Als je toch voor een surroundbak wil gaan....niet denken, bellen en kopen:
http://link.marktplaats.nl/330455261
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

mahansz

Citaat van: Dennis E36 op maart 19, 2010, 07:42:25
Als je toch voor een surroundbak wil gaan....niet denken, bellen en kopen:
http://link.marktplaats.nl/330455261

helemaal mee eens! Alleen op hifi.nl kan je een mk2 voor €650 kopen..... Die doen dus! Klankmatig gelijk aan de pm17, vraag anders aan Joep, die had er een
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MarkDoif

Ik zoek een versterker wel in het zilvergrijs, zoals de rest van mijn apparatuur zeg maar :P. Ik ben helemaal niet lastig ofzo hoor :P.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

WimPeu

#29
Citaat van: Dennis E36 op maart 19, 2010, 07:42:25
Als je toch voor een surroundbak wil gaan....niet denken, bellen en kopen:
http://link.marktplaats.nl/330455261

Citaat van: mahansz op maart 19, 2010, 07:58:18
helemaal mee eens! Alleen op hifi.nl kan je een mk2 voor €650 kopen..... Die doen dus! Klankmatig gelijk aan de pm17, vraag anders aan Joep, die had er een

Budget was volgens mij €500,- Jullie komen met mooie suggesties maar (zoals vaak) ben je binnen no time over je geplande budget.  Met een SR-7500 blijft TS ruim binnen zijn budget en ga me nou niet vertellen dat je daar geen fatsoenlijk stereo geluid uit weet te persen. Er zijn hier zat forum leden die een boven gemiddeld stereo geluid uit een SR halen (o.a. Dmeerpa, Stadium III Vlearmoes en ik zei de gek).
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES