Hallo daar
Bij deze stel ik mij gelijk even voor. Ik ben Mark, 26 jaar en opgegroeid met audiofielie (al een levenslange hobby van mijn vader). In het dagelijkse leven heb ik een ICT-Dienstverleningsbedrijf (sinds 5 jaar) en in mijn eigen tijd ben ik graag bezig met o.a hifi. Ook ben ik getrouwd, heb een poes, 2 auto's en dat is het dan ook wel.
Mijn eerste eigen aangeschafte hifi kwam in het jaar 2008 (na het lang te hebben gedaan met spullen van de rommelmarkt). Dit waren B&W Preference 4 speakers, een Marantz SR4021 Stereo Receiver en een Marantz CD5001 cd-speler. De CD5001 maakte 6 weken na aanschaf overigens alweer plaats voor een CD6002 Het verschil in dynamiek, strak laag en ruimtelijkheid was dan ook goed hoorbaar!
In januari van dit jaar heb ik mijn B&W Preference 4 speakers vervangen voor een set gerenoveerde B&W Preference 5 speakers. Afgelopen zondag moest mijn CD6002 plaats maken voor een SA7001 KI. Deze was 2 jaar oud en had nog geen 50 uur gespeeld. Hoorbaar was dat hij nog niet was ingespeeld, zeker omdat hij het afgelopen half jaar stil had gestaan. De verkoper beëindigde dan ook zijn hifi-hobby.
Nu is mijn vraag, wat is een mooi 2e hands alternatief voor mijn SR4021. Deze is als enige nog niet geupgrade en van een lagere klasse dan bijvoorbeeld mijn SA7001 KI cd-speler. Mijn budget is ongeveer 500 euro.
Handig om er overigens bij te vermelden misschien is dat ik een MIT AVT1 interlink tussen mijn cd-speler en receiver heb hangen. Nu begrijp ik trouwens dat smaak en dus elke versterker/cd-speler/luidspreker persoonlijk wel of niet bevalt maar ik vertrouw een beetje op dat de audiofielen hier op dit forum wel weten wat ze adviseren.
Bij voorbaat dank en laat uw input rijkelijk vloeien
P.S: op de foto zie je uiteraard de CD6002 nog afgebeeld.