Upgrade van SR4021 naar PM15S1

Gestart door MarkDoif, maart 18, 2010, 21:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Wim, zou de stereokwaliteit niet tegenvallen met zo'n SR?  :-P

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 19, 2010, 09:05:27
Wim, zou de stereokwaliteit niet tegenvallen met zo'n SR?  :-P

Dat dan weer wel... :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op maart 19, 2010, 08:56:03
... Er zijn hier zat forum leden die een boven gemiddeld stereo geluid uit een SR halen (o.a. Dmeerpa, Stadium III Vlearmoes en ik zei de gek).

Helemaal mee eens! Speel zelf met een SR 8001 (in feite een 7001 KI  :-D) en die heb ik bij aanschaf vergeleken met een PM 7001 KI. De SR was wat mij betreft zeker zo goed in stereo, dus ik ben voor de surround receiver gegaan. Een test in het Duitse blad Audio bevestigde dit, allebei 85 punten voor stereoweergave.
Je hebt dan een perfect hart van je installatie wat op allerlei fronten uitgebreid kan worden in de toekomst. Event. kun je een losse eindversterker of monoblokken er aan toevoegen of zelfs een geintegreerde versterker met zgn. HT pass through.

Daarbij komt dat de PM 17 etc. champagnekleurig is . . . en dat is beduidend anders dan het huidige zilver!
Tis maar welke kant je op wilt. Als je echt zeker weet dat je nooit surround wilt dan kun je met een gerust hart een stereoversterker kopen. Twijfel je nog, dan zou ik voor een mooie SR gaan.

WimPeu

 stupid
Die stereo versterkers zijn mooi maar beperkt in hun mogelijkheden. Alleen stereo punt. Maar met een SR kun je the best of both worlds creëren. Zoals Andre al aan geeft kun je die uitbouwen tot een compleet gescheiden stereo en surround systeem.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mahansz

Citaat van: WimPeu op maart 19, 2010, 09:27:53
stupid
Die stereo versterkers zijn mooi maar beperkt in hun mogelijkheden. Alleen stereo punt. Maar met een SR kun je the best of both worlds creëren. Zoals Andre al aan geeft kun je die uitbouwen tot een compleet gescheiden stereo en surround systeem.

pak anders een SR12 of de laatste pm17mk3M, die zijn beiden in zilverkleur..
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MarkDoif

Ik heb zojuist eens met de man van de zaak gebeld die de SR7500 verkoopt voor 325 euro en de deal is rond. Hij ziet er nog in perfecte staat uit, was van een liefhebber (neem maar aan dat dat waar is) en hij is helemaal compleet en onbeschadigd.

En zijn er mensen die mij willen vertellen dat mijn huidige SR4021 stereoreceiver van nieuw 400 euro beter in stereo is dan de SR7500 surroundreceiver van nieuw zo'n 1200 euro op stereogebied? Ik hoop van niet want dan is het een slechte deal...

Ik denk zelf iig dat ik voor 325 euro een hele goede deal heb, zeker aangezien mijn CD6002 en SR4021 ook nog wat opleveren. Dus hoef dan maar weinig bij te leggen voor de SR7500.

En er is een kans dat we over een tijdje voor films e.d. sowieso surround willen, dus dan is de SR7500 alvast een goede investering denk ik...
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

WimPeu

Gefeliciteed met je verstandige aankoop.  :yes:  pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

ik denk dat je er op stereo gebied niks op vooruit gegaan ben  :no:

wel een mooie versterker hoor  :wink:

MarkDoif

En waarom denk je dat ik er niks op vooruit zal gaan?
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marantz 81

omdat die zo,n beetje hetzelfde is opgebouwd als een sr4021 , zit alleen veel meer electronica in

bij een stereo versterker ,gaat het juist om de voeding ,condensatoren ,en eindtrappen ,en stereo versterkers zijn anders opgebouwd ,gericht op stereo beeld en kunnen heel snel stroom leveren

home cinema , is alles in een

je zult er waarschijnlijk wel tevreden mee zijn want is wel een goeie home cinema versterker , heb zelf een sr5002 gehad dat is echt helemaal 3 keer niks om stereo te luisteren

MarkDoif

Nou ja goed, ben benieuwd of ik op stereo gebied nu dan niet op mijn smoel ben gegaan. maar goed, ik moet het apparaat eerst nog horen. Vanwege de prijs en de afstand naar de hifizaak (150 km) nam ik de gok door hem gewoon op te laten sturen. Is het met een SR7500 trouwens niet mogelijk hem gewoon op stereo in te stellen als je dat wilt? Want cd-spelers zijn natuurlijk stereo en dat is voorlopig ook het enige dat ik nodig heb.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MarkDoif

Lijkt me goed idee. Enige wat ik wel wil kunnen is de bassen ietsjes terugschroeven. Eigenschap van de B&W-tjes, die geven iets teveel lage tonen. Is dat Pure Tone net als Source Direct of kun je bij Pure Tone nog wel toonregeling gebruiken?
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marantz 81

jawel je kan er alles mee  :-) het is echt wel een goede versterker die je gekocht hebt,maar je wilde in eerste instantie een stap voorwaarts maken met stereo ,home cinema klinkt ook erg mooi met muziek dvd,s

mocht je later nog beter stereo willen ,zou ik wel minimaal voor PM17 gaan

pm7001 is wel leuk ,maar eigenlijk ook nog maar een instappertje   :wink:

drees62

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ze't 'm anders bij binnenkomst eens naast je huidige receiver en ga 'm vergelijken. Als je geen verbetering hoort weet je gelijk dat je voor de toekomst "hogerop' moet.
Voor dat geld raak je 'm waarschijnlijk ook wel weer kwijt.

Weet wel dat de x001/x002 serie beduidend beter scoort op stereogebied dan zijn voorgangers. Die zullen ook wat bruiner/warmer klinken. De x001/x002 serie klinkt een stuk frisser en heeft wat meer detail.