Oke, het is dus uitgelopen op een dikke FAIL.
Versterker heeft een defect. Vandaag binnengekregen, vanavond aangesloten en hop spelen maar. Ding ingesteld op Stereo/Analoog en ik begon met luisteren. Ik begon met Michael Jackson (Album: Off the Wall) en het klonk bijna hetzelfde als op mijn SR4021. Enige verschil was dat ik het idee had dat ik met de SR7500 achteruit ging op de dynamiek/ruimtelijkheid. Maar goed, ik denk eerst meer luisteren voor ik verder oordeel. Ik stop dus Opeth (Album: Damnation) in mijn SA7001 KI-tje en weer hetzelfde idee. Klinkt hetzelfde, maar iets minder ruimtelijk/dynamisch. Maar goed, aangekomen op 5 minuut en 19 seconden van het 1e nummer hoor ik gewoon een vervorming in het hoog! Bij een "uitschieter" van het gitaarwerk zeg maar waar de gitaar wat "hoog" en "krachtig" gaat zeg maar. Ik terugspoelen, nog een keer luisteren en weer de vervorming. Ik treble van +2 (zo had ik het ook op mijn SR4021) naar 0 (dus neutraal) en nog steeds hetzelfde probleem. Vervolgens de amp op Source Direct gezet (heet geloof ik iets anders bij de SR7500 maar je snapt wat ik bedoel) en weer luisteren op 5 minuut en 19 seconden. Geen vervorming!
Goed, ik vaders gebeld. Die denkt dat het aan het surround-circuit of aan de processor ligt ofzo. Maar goed, omdat ik nieuwe tweeters heb en zeker wilde weten dat het daar niet aan lag en de vervorming ook niet in de opname zat (leek me stuk, heb de cd afgelopen 4 weken wel 30x gedraaid dus dan had de vervorming mij eerder op moeten vallen) ben ik naar vaders gesjeest en daar de cd in zijn dure spul gestopt (Avalon Arcus speakers/Audio Reasearch voor & eind buizen bakken/Marantz DV8400 SA speler), spoelen naar 5 min en 19 sec en ook geen vervorming. Dus ik weer naar huis gesjeest, SR4021-tje weer aangesloten en ook geen vervorming. Goed, dat wordt dus terugsturen, geld terugontvangen en door sparen voor een PM15S1!
Echt een keiharde fail dit! Ook al weet ik zeker dat de verkoper dit niet heeft geweten en mij niet met opzet een defecte SR7500 heeft verkocht. Laat ik dit er wel bij zeggen.
Ook moet ik toegeven dat ik had moeten luisteren naar jullie en vaders, geen SR als het mij om stereo gaat en ik vooral heel aandachtig muziek luister.
P.S: vind het trouwens wel raar dat mijn SR4021 een stereoreceiver is en alle andere SR modellen surroundreceivers zijn.