Upgrade van SR4021 naar PM15S1

Gestart door MarkDoif, maart 18, 2010, 21:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Eip

#75
Citaat van: MarkDoif op maart 25, 2010, 13:50:59
Het gaat om het nummer Windowpane van Opeth (Album: Damnation). Bij 5 min en 18 a 19 sec gebeurd het (in het gitaarwerk). Ergens anders heb ik de vervorming nog nooit gehoord!

Maar goed, benieuw wat jullie horen :D

Hi,

Ik heb hem ook gedownload, op 320 kbps maar bij mij doet hij het prima, ik hoor nergens geen vervorming. Heb op het nummer windowpane verscheidene keren heen en weer geskipt bij 5 min en 18 a 19 sec en het geluid bleef het zelfde. :angel: Wel een goede cd trouwens, ik ga hem morgen kopen. Totale speelduur is 43:38 min Bij nummer 4 is me opgevallen dat die abrupt eindigt op 5:15 min. Voor de rest retestrak geluid. Ik lees ook dat je wel trek hebt in de pm-15 s1 als het zover is ben ik wel benieuwd wat je bevindingen zijn ten opzichte van de sr4021. Het zal wel minimaal zijn omdat de sr4021 al zo goed klinkt. Ik zit er zelf over na te denken om de sr 5023 te kopen, want de nad begint nukken te vertonen zoals krakende potmeter en andere rare geluiden als die op video staat. En ik wil eigelijk ook alles van marantz hebben. :kwijl:

Gr  Eip
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Dennis E36

Citaat van: Eip op maart 26, 2010, 11:31:04
Hi,

Ik heb hem ook gedownload, op 320 kbps maar bij mij doet hij het prima, ik hoor nergens geen vervorming. Heb op het nummer windowpane verscheidene keren heen en weer geskipt bij 5 min en 18 a 19 sec en het geluid bleef het zelfde. :angel: Wel een goede cd trouwens, ik ga hem morgen kopen. Totale speelduur is 43:38 min Bij nummer 4 is me opgevallen dat die abrupt eindigt op 5:15 min. Voor de rest retestrak geluid. Ik lees ook dat je wel trek hebt in de pm-15 s1 als het zover is ben ik wel benieuwd wat je bevindingen zijn ten opzichte van de sr4021. Het zal wel minimaal zijn omdat de sr4021 al zo goed klinkt. Ik zit er zelf over na te denken om de sr 5023 te kopen, want de nad begint nukken te vertonen zoals krakende potmeter en andere rare geluiden als die op video staat. En ik wil eigelijk ook alles van marantz hebben. :kwijl:

Gr  Eip


Ik denk dat de TS met de PM15S1 een VEEL beter stereo geluid gaat krijgen vergeleken met de SR4021 :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Eip

Ja dat zou mooi zijn, maar ik denk dat het  toch wel tegen zal vallen. Helaas. :?


  Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

Citaat van: Eip op maart 27, 2010, 22:53:40
Ja dat zou mooi zijn, maar ik denk dat het  toch wel tegen zal vallen. Helaas. :?


  Gr Eip.


leg uit ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Eip

#79
Ik heb de sr 4021 en de pm7001 samen beluisterd en daar zat toen nagenoeg geen geluidsverschil tussen. Heb ook nog naar de pm-15s1 geluisterd en die klonk nagenoeg hetzelfde, alleen de bas was iets dikker aangezet voor de rest was het geluids verschil minimaal.


Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

xander32

Citaat van: Eip op maart 27, 2010, 23:45:31
Ik heb de sr 4021 en de pm7001 samen beluisterd en daar zat toen nagenoeg geen geluidsverschil tussen. Heb ook nog naar de pm-15s1 geluisterd en die klonk nagenoeg hetzelfde, alleen de bas was iets dikker aangezet voor de rest was het geluids verschil minimaal.


Gr  Eip.
Ben dan wel erg benieuwd op welke speakers dat was, met welke bron, bekabeling, software en in welke ruimte: geen verschil (kunnen) horen tussen een PM7001 en een 15S1 :roll:.


Sander.

Stadium III

Kijk een heel verhaal

Ik ik heb hier de SR 7500 gehad en altijd naar tevredenheid gespeeld
De Sr 7001 en nu de Sr 7002 ook naar tevredenheid stereo weergave !

Maar iig suc6 met de nieuwe aankopen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Eip op maart 27, 2010, 23:45:31
Ik heb de sr 4021 en de pm7001 samen beluisterd en daar zat toen nagenoeg geen geluidsverschil tussen. Heb ook nog naar de pm-15s1 geluisterd en die klonk nagenoeg hetzelfde, alleen de bas was iets dikker aangezet voor de rest was het geluids verschil minimaal.


Gr  Eip.

Dan ben je een gezegend mens als je dat niet hoort notworthy


Heb je ook niet die drang om steeds weer een stapje beter te willen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Eip

Citaat van: xander32 op maart 28, 2010, 10:13:03
Ben dan wel erg benieuwd op welke speakers dat was, met welke bron, bekabeling, software en in welke ruimte: geen verschil (kunnen) horen tussen een PM7001 en een 15S1 :roll:.


Sander.


Dat was bij hobohifi in amersfoort, cd speler was een marantz type weet ik niet meer, en de luidsprekers waren van elac de bs203.2  bekabeling weet ik ook niet wat dat was muziek was talk talk, barry white best of, van inkel's choice 19 alltime radio hits & more.

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Eip

#84
Citaat van: jwx op maart 28, 2010, 11:07:40
Dan ben je een gezegend mens als je dat niet hoort notworthy


Heb je ook niet die drang om steeds weer een stapje beter te willen

Nee eigenlijk niet, ik ben tevreden zoals het nu klinkt. En als ik een beter geluid zou willen zou ik het in andere luidsprekers moeten zoeken, en dan kan ik weer met minimaal 1000€ op tafel komen en daar heb ik geen zin in. Het enigste wat de deur uit gaat is de nad met z,n krakende potmeter en rare bij geluiden als die op video staat en de tuner is ook al een keer stuk geweest. Een keer een nad en nooit meer. Dus ga ik de marantz sr 5023 kopen en dan heb ik een mooie set bij elkaar. En de nad gaat in de kliko HB.

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

Citaat van: Eip op maart 28, 2010, 12:22:16
Nee eigenlijk niet, ik ben tevreden zoals het nu klinkt. En als ik een beter geluid zou willen zou ik het in andere luidsprekers moeten zoeken, en dan kan ik weer met minimaal 1000€ op tafel komen en daar heb ik geen zin in. Het enigste wat de deur uit gaat is de nad met z,n krakende potmeter en rare bij geluiden als die op video staat en de tuner is ook al een keer stuk geweest. Een keer een nad en nooit meer. Dus ga ik de marantz sr 5023 kopen en dan heb ik een mooie set bij elkaar. En de nad gaat in de kliko HB.

Gr  Eip.


geen optie om de NAD een service beurtje te geven ?
moet zeggen dat ik vroeger ook van recievers gecharmeerd was zoals de DENON DRA 1025 MARANTZ SR82 SONY ES STR GX 80es
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Eip

Nee ik ben hem zat, ik wil die sr 5023 hebben en de nad gaat naar de zolder of ik breng hem naar de kringloop winkel. Wat zijn jouw luister ervaringen met de hier boven genoemde versterkers.


  Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 81

dan mag je idd blij zijn als je dat verschil niet hoort

want bij mij was het toch een behoorlijk verschil van sr4021 naar pm7001

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

Citaat van: Eip op maart 28, 2010, 13:03:18
Nee ik ben hem zat, ik wil die sr 5023 hebben en de nad gaat naar de zolder of ik breng hem naar de kringloop winkel. Wat zijn jouw luister ervaringen met de hier boven genoemde versterkers.


  Gr  Eip.

Ik vond dat helemaal top klinken
Was wel uit de tijd dat er nog degelijk werd gebouwd en op klank/oor werd ontworpen
Je mag de bovengenoemde niet vergelijken met de SR5023 ze waren ook 3 tot 4 x duurder
Word nou niet echt warm van zo een Marantz reciever als de SR5023
Maar het gaat erom of jij het mooi vind dat is het allerbelangrijkste
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.