Zo, er wordt nog hevig gepraat hier bij mijn topic zie ik
. De stap van een SR4021 naar PM15S1 moet vrij groot zijn, die verschillen hoor ik zelf wel. Ben natuurlijk opgevoed met hifi en mijn vaders heeft er al 30/40 jaar ervaring mee. Ook heeft hij bijna alles dat er is wel gehoord. Gaat elk jaar naar de VAT show, komt zo'n 20 jaar vele malen per jaar bij Rhapsody in Hilversum naar de demonstraties/luistershows. Ook al zijn apparatuur komt daar vandaan. Ik laat me ook een beetje door mijn pa adviseren over het algemeen, hij leest ook dagelijks reviews e.d. Wat dat betreft weet ik ook gewoon dat hij mij altijd goed op weg kan helpen. Neemt niet weg dat jullie tips/adviezen ook wat waard zijn gezien de meeste mensen hier met veel meer marantz apparatuur ervaring hebben. En aangezien ik nogal aan Marantz hang is dat alleen maar handig
.
Ik moet nogmaals benadrukken dat mijn SR4021 op stereogebied echt veel beter uit de verf kwam dan de SR7500! Mocht ik ook surround willen, had ik hem daarvoor wel ingezet maar ja, hij had nou eenmaal een defect.
@Eip:
Goed om te horen dat je het zo goed vindt klinken! Ben er zelf helemaal weg van en de opname is best te pruimen! Zou inderdaad wel het origineel aanschaffen, MP3 blijft gecomprimeerde troep. Ik hoor dat er aan af althans.
Dat bij jou de vervorming ook niet optreed bevestigd voor mij alleen maar meer dat de SR7500 niet helemaal jofel was. Zeker omdat het op mijn oude versterker en mijn vaders versterker ook niet hoorbaar was.
Heb afgelopen zaterdag overigens met mijn vader en vriend Bas muziek geluisterd de hele avond (mijn vrouw was avondje weg
). De SA7001 KI en de nieuwe tweeters beginnen inmiddels ingespeeld te raken, dat is echt duidelijk hoorbaar. Ook was merkbaar dat het "mid-hoog" sterk verbeterd was sinds de nieuwe tweeters. Mijn vaders kwam binnen zaterdag avond en hoorde het meteen!