Upgrade van SR4021 naar PM15S1

Gestart door MarkDoif, maart 18, 2010, 21:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkDoif

Zo, er wordt nog hevig gepraat hier bij mijn topic zie ik :D. De stap van een SR4021 naar PM15S1 moet vrij groot zijn, die verschillen hoor ik zelf wel. Ben natuurlijk opgevoed met hifi en mijn vaders heeft er al 30/40 jaar ervaring mee. Ook heeft hij bijna alles dat er is wel gehoord. Gaat elk jaar naar de VAT show, komt zo'n 20 jaar vele malen per jaar bij Rhapsody in Hilversum naar de demonstraties/luistershows. Ook al zijn apparatuur komt daar vandaan. Ik laat me ook een beetje door mijn pa adviseren over het algemeen, hij leest ook dagelijks reviews e.d. Wat dat betreft weet ik ook gewoon dat hij mij altijd goed op weg kan helpen. Neemt niet weg dat jullie tips/adviezen ook wat waard zijn gezien de meeste mensen hier met veel meer marantz apparatuur ervaring hebben. En aangezien ik nogal aan Marantz hang is dat alleen maar handig :).

Ik moet nogmaals benadrukken dat mijn SR4021 op stereogebied echt veel beter uit de verf kwam dan de SR7500! Mocht ik ook surround willen, had ik hem daarvoor wel ingezet maar ja, hij had nou eenmaal een defect.

@Eip:

Goed om te horen dat je het zo goed vindt klinken! Ben er zelf helemaal weg van en de opname is best te pruimen! Zou inderdaad wel het origineel aanschaffen, MP3 blijft gecomprimeerde troep. Ik hoor dat er aan af althans.

Dat bij jou de vervorming ook niet optreed bevestigd voor mij alleen maar meer dat de SR7500 niet helemaal jofel was. Zeker omdat het op mijn oude versterker en mijn vaders versterker ook niet hoorbaar was.

Heb afgelopen zaterdag overigens met mijn vader en vriend Bas muziek geluisterd de hele avond (mijn vrouw was avondje weg :D). De SA7001 KI en de nieuwe tweeters beginnen inmiddels ingespeeld te raken, dat is echt duidelijk hoorbaar. Ook was merkbaar dat het "mid-hoog" sterk verbeterd was sinds de nieuwe tweeters. Mijn vaders kwam binnen zaterdag avond en hoorde het meteen!
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MarkDoif

Oke jongens (en meiden?), ik heb weer jeuk aan mijn gat! Nadat de SR7500 ten opzichte van mijn SR4021 een dikke FAIL bleek, heb ik wat gevonden (denk ik :roll:). Een heuze PM17, zilver/champagne (past weer bij de rest van mijn set) met een vraagprijs van 400 euro: http://link.marktplaats.nl/336401438. Wat denken jullie ervan? Ik dacht een leuke tussenstap voordat ik het geld bij elkaar heb voor bijvoorbeeld een PM15S1 of een PM15S2.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

JohnWx

Citaat van: MarkDoif op april 05, 2010, 19:59:05
Oke jongens (en meiden?), ik heb weer jeuk aan mijn gat! Nadat de SR7500 ten opzichte van mijn SR4021 een dikke FAIL bleek, heb ik wat gevonden (denk ik :roll:). Een heuze PM17, zilver/champagne (past weer bij de rest van mijn set) met een vraagprijs van 400 euro: http://link.marktplaats.nl/336401438. Wat denken jullie ervan? Ik dacht een leuke tussenstap voordat ik het geld bij elkaar heb voor bijvoorbeeld een PM15S1 of een PM15S2.

ik zou zeggen doen




Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MarkDoif

ach, zolang Franssie thuis blijft ;). Zodra je zijn stem laat klinken op je installatie weet je zeker dat je de boel naar de knoppen helpt :P
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Eip

Frans heeft nu wel wat anders aan z,n hoofd na dat voorval van zijn tante en oom. Dus die hoor je voorlopig niet meer. :no: Ik ben wel benieuwd hoe de PM17 klinkt tenopzichte van de SR4021, we lezen het wel. Alveel luisterplezier gewenst met de PM17. :yes:


  Gr  Eip. :wink:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

MarkDoif

#95
Oke, goed nieuws! De PM17 is het niet geworden, die was al verkocht.

Zaterdag ga ik met vaders naar een PM15S1 kijken :D. Deze is 2 maanden oud en ik krijg er gewoon de volle 2 jaar garantie op. Was door iemand ingeruild voor een S2 aangezien hij zijn surroundversterker erop wilde aansluiten en dat kan blijkbaar niet op een S1 (voor mij niet interessant dus).

Ik kon voor 100 euro minder ook een demo model krijgen maar dan in de kleur Champagne maar dat gaf nogal veeeeeeeeeeeel weerstand bij mijn vrouw, hehe. We houden het netjes zilver zoals de rest van de set.

Momenteel bezit ik dus:

- SR4021 (komt PM15S1 voor in de plaats)
- SA7001 KI (sinds 2 maanden. Daarvoor: CD6002)
- B&W Preference 5 (sinds 2 a 3 maanden. Daarvoor B&W Preference 4)
- MIT AVT1 interlink (sinds 2 jaar)

Denk dat ik zodra ik de verstreker heb voorlopig niet meer hoef te upgraden :D.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MadVillain

Niet? Sa15? ;)


Alvast veel luisterplezier! En ik ben benieuwd wat je ervan vind

MarkDoif

Nah, de SA7001 KI heb ik net en die gaat zich eerst eens goed bewijzen op de PM15S1 :D. Voorlopig heb ik toch geen geld meer, heb AL mijn componenten op de interlink na geupgrade afgelopen 3 maanden...
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

lo

Zie je wel, hardnekkig virus waait hier rond. :-D
Veel luister plezier met je nieuwe aanwinst. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MarkDoif

Hij is er nog niet, zaterdag als het goed is... :D
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Eip

Nog een nachtje slapen en het is zover, pompom. Dan kan het grote genieten beginnen, ik ben al benieuwd hoe je hem vindt klinken. Alvast veel luisterplezier gewenst.

  Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

MarkDoif

Ja dank je :D. Ik kan ook niet wachten tot ik morgen met vaders in de auto stap om hem te gaan ophalen. Dat hij veel beter klinkt dan mijn SR4021 is natuurlijk zeker, maar wil het gewoon in mijn eigen huiskamer ervaren :D. Maar goed, ik ga het morgen allemaal laten weten later op de dag :D.

Nog eventjes geduld op zien te brengen... hehe
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MarkDoif

Oke, over een half uur is het zover :D. Zit te wachten tot vaders aanbelt en dan gaan we zo richting Doetinchem en als het goed is ben ik tussen 13.00 en 14.00 uur weer thuis met een PM15S1 :D.

*Tring*, daar is vaders... wat een toeval :D. Tot laterssss
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

MarkDoif

Zo, ik heb hem :D!. Uurtje terug aangesloten en wat direct opviel was dat het geluid in het laag wat voller en gedetailleerder was. Ook kregen dingen meer "body". De PM15S1 is 2 maanden oud en vrij direct door iemand ingeruild voor een S2 omdat hij zijn surround wilde koppelen aan zijn stereo versterker. Merkbaar op dit moment is dat hij nog niet is ingespeeld. Wat ik ook met mijn cd-speler merkte is dat hij zich inhoud. Ik denk dat hij nog een week of 2 a 3 moet inspelen. Heb hem momenteel op een laag volume met cdtje op repeat draaien en zit nu zelf bij mijn ouders in de tuin van het weer te genieten.

Heb er trouwens 995 euro voor betaald en kreeg er de volle 2 jaar garantie nog op. Foto's e.d. volgen snel!
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Marvin

versterker die inspeelt?
zoals hij nu klinkt klinkt hij, mits niet defect, over 10 jaar nog steeds..  :wink: