Apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood

Gestart door HiFi gek, januari 02, 2010, 11:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond


JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 25, 2010, 09:26:13
Ja, dat kan er wel op, denk ik. Beetje moeilijk om de grootte in te schatten.  

dan hoef ik ze niet  :schater:


ps:50 euro ze staan toch in de weg en stoot je teen ook niet meer


nog interesse in een paartje Hepta's voor op zolder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Ik zal er even over denken. Ik ga nu een dagje naar Amsterdam met vrouw en zoon.  byebye

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 25, 2010, 09:34:06
Ik zal er even over denken. Ik ga nu een dagje naar Amsterdam met vrouw en zoon.  byebye


hoop dat meer dan 50 euro uitgeeft  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mahansz

Citaat van: jwx op februari 25, 2010, 08:48:29


Je zegt ze mogen geen reclame maken maar indirect gebeurt dat wel natuurlijk en dat is soms helemaal niet erg


het gaat erom wie de initiator van het reclame maken is: m.a.w. wie zegt dat product x goed is. Als dit direct de producent/verkoper is, dan is dit niet geoorloofd op een forum. Als dit op een indirecte manier gebeurt (bijvoorbeeld wanneer een consument bij de producent te luisteren is geweest, en deze consument vertelt vervolgens een lovend verhaal op het forum), dan kan dit wel. Vrij simpel lijkt me toch?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

viceadmiraal61

#126
als het maar geen opblaas poppen zijn die prik je nog al snel lek..dan is alle sexaplielllllllll verdwenen

ll0ll

Citaat van: mahansz op februari 25, 2010, 09:36:54
het gaat erom wie de initiator van het reclame maken is: m.a.w. wie zegt dat product x goed is. Als dit direct de producent/verkoper is, dan is dit niet geoorloofd op een forum. Als dit op een indirecte manier gebeurt (bijvoorbeeld wanneer een consument bij de producent te luisteren is geweest, en deze consument vertelt vervolgens een lovend verhaal op het forum), dan kan dit wel. Vrij simpel lijkt me toch?

Scherp!
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

renes59

#128
Citaat van: Marco op februari 25, 2010, 01:17:32
heb jij geen cd speler in de auto dan?
Ik heb er drie,de meest stugge auto laat de cd speler ook overslaan.....toeval of heeft het met (ont)koppelen te maken?
Mijn luidsprekers die een behoorlijke output in het laag hebben resoneren ondanks de ruime mate van bracing behoorlijk,de ramen resoneren dan ook vrolijk mee,het is aannemelijk  dat de rest vd apparatuur dat ook doen.
Jawel, heb ik, draai alleen geen cd's in de auto, altijd de radio aan. Mag hopen dat ons huis rustiger is als een auto, daar gaat het om grote schokken, alsof je met de cd speler staat te schudden. Ik leg weleens de vingers op de kast om te voelen hoe dat nu trilt. Dat valt erg mee, als dat invloed moet hebben op het geluid is er iets fout. Als het fout gaat slaat het over, gelijk een LP, dat doet het bij mij niet.
Die blokjes zijn van hardhout, stevig dus, die resoneren net zo hard mee, als ze dat al doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

ll0ll

Citaat van: renes59 op februari 25, 2010, 10:06:25
Jawel, heb ik, draai alleen geen cd's in de auto, altijd de radio aan. Mag hopen dat ons huis rustiger is als een auto, daar gaat het om grote schokken, alsof je met de cd speler staat te schudden. Ik leg weleens de vingers op de kast om te voelen hoe dat nu trilt. Dat valt erg mee, als dat invloed moet hebben op het geluid is er iets fout. Als het fout gaat slaat het over, gelijk een LP, dat doet het bij mij niet.
Die blokjes zijn van hardhout, stevig dus, die resoneren net zo hard mee, als ze dat al doen.

Ik kan me voorstellen dat in de enorme reeks digitale informatie die de laser van een CD leest het zaak is zo min mogelijk van die digitale info te verliezen. Hoe meer verlies, des te meer correctie wat uiteindelijk invloed heeft in de omzetting van het digitale signaal naar analoog. Dus hoe minder verlies, hoe beter de omzetting, hoe nauwkeuriger de weergave.

Ik heb 0,0 zicht op wat het verlies van digitale info door trillingen is. Heb jij dat wel? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

renes59

Mag toch aannemen dat een cd speler daar geen problemen mee heeft. Mijn ervaring is als het fout gaat hoor je een tik of de cd slaat over. Een instrument gaat er bij mij niet plotseling anders door klinken als ik tegen de kast aankom of tegen de speler aantik.
Ik heb geen zicht op het verlies van info, hoef ik ook niet. Het afspelen gaat goed bij mij, geen tikken en overslaan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

ll0ll

Citaat van: renes59 op februari 25, 2010, 10:41:26
Mag toch aannemen dat een cd speler daar geen problemen mee heeft. Mijn ervaring is als het fout gaat hoor je een tik of de cd slaat over. Een instrument gaat er bij mij niet plotseling anders door klinken als ik tegen de kast aankom of tegen de speler aantik.
Ik heb geen zicht op het verlies van info, hoef ik ook niet. Het afspelen gaat goed bij mij, geen tikken en overslaan.

Volgens mij slaat een CD pas over als de informatie bij de informatieoverdracht te veel fouten bevat, dus in het geval er teveel informatie verloren gaat. Daar is volgens mij een bepaalde grens aan gesteld, daarom slaat een cd niet over bij elke kras of beschadiging en zal de ene cdspeler dat eerder doen dan de andere. Ligt lijkt mij aan de toleranties.

Alleen, onder die grens, daar zal ook ongetwijfeld bij lichte beschadigingen of bij kleine trillingen of een bij een zachte tik tegen je cdspeler ook kleinere (is een relatief begrip, hoeveel miljoenen nulletjes en enen is kleinere) informatie verloren gaan.
Een cdspeler is dus constant bezig informatie die verloren gaat te herstructueren, ook al is dit niet als overslaan hoorbaar.
Dus volgens mij gaat er bij trillingen wel degelijk informatie verloren en is het in de basis zaak de cdspeler zo trillingsvrij mogelijk op te bouwen.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

renes59

#132
Er zal ook info verloren gaan, maar ik denk dat de cd speler daar goed mee omgaat. Ik denk dat  het op een gegeven moment ja of nee zal zijn. Ja, wel geluid; nee, geen geluid.
Geen tussenvorm dat de klank anders wordt.
Jij komt ook op Hififorum.nl, daar wordt er uitleg over gegeven door mensen die er voor doorgeleerd hebben. Niet dat ik het allemaal kan volgen wat ze zeggen maar ik denk dat ze het bij het rechte eind hebben. Zover ik het allemaal kan bevatten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

ll0ll

Citaat van: renes59 op februari 25, 2010, 10:57:21
Er zal ook info verloren gaan, maar ik denk dat de cd speler daar goed mee omgaat. Ik denk dat  het op een gegeven moment ja of nee zal zijn. Ja, wel geluid; nee, geen geluid.
Geen tussenvorm dat de klank anders wordt.
Jij komt ook op Hififorum.nl, daar wordt er uitleg over gegeven door mensen die er voor doorgeleerd hebben. Niet dat ik het allemaal kan volgen wat ze zeggen maar ik denk dat ze het bij het rechte eind hebben.

Dus ok, er gaat info verloren.

Ik zie het zo, de originele opname wordt omgezet naar digitaal (een master CD) waarbij er geen info verloren gaat. Die master CD wordt gebruikt om 'gewone' consumenten CDtjes mee te persen, waarbij ook geen info verloren gaat.
De digitale info op die CD is dus de precieze digitale weergave van de originele opname, je volgt me tot nu toe?

Ok, en dan stop jij die CD in je cdspeler waarbij door trillingen er constante verschillende hoeveelheden info verloren gaat. Bij veel verlies slaat je cdspeler over, bij weinig verlies niet.
Echter bij verlies van digitale informatie gaat er simpelweg informatie verloren, hoe klein dat ook is.

Om een natuurgetrouwe weergave van de originele opname met je CD weer te geven is het dus zaak zoveel mogelijk informatie van die CD van digitaal om te zetten naar analoog. Het is dus zaak zo min mogelijk verlies te hebben. Want verlies van digitale info is verlies van info en dus is dat verlies van de uiteindelijke weergave.

Kortom, hoe 'goed' een cdspeler ook om gaat met verlies, verlies resulteert uiteindelijk in verlies van weergave, je verlies dus die originele opname, je verliest dus geluidskwaliteit.

Dus hoe minder trillingen, hoe minder verlies, hoe beter de weergave.
Ik denk daarom dat het wel degelijk zaak is je cdspeler zo trillingsvrij op te bouwen /te plaatsen.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

renes59

Je zal gelijk hebben, maar ik denk dat een cd speler er voor is gemaakt om om te gaan met trilling. Het ding draait dus is er trilling, daar is volgens mij over nagedacht toen het ding ontworpen is. Over wat voor trilling praten we?, niet of nauwelijks waarneembaar. In de auto gaat het ook, alleen bij hele erge schokken slaat de speler over. Mensen in een woonboot kunnen toch ook een cd afspelen zonder problemen, zelfs een LP gaat daar goed.
Nogmaals ik heb er niet veel verstand van, op andere fora is er wetenschappelijke kennis. Die leggen het beter uit als ik.
Om nu de trilling op te vangen door hardhouten blokjes, met de nerf in de lengte, geloof ik niet in.  Leg er dan iets zachts onder wat dempt. Ik kan ook wel zeggen dat een Lundiastelling beter klinkt dan een Combirekstelling, ik hoor het niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.