Apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood

Gestart door HiFi gek, januari 02, 2010, 11:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: renes59 op februari 24, 2010, 21:23:04
Ik kan die man geen ongelijk geven. Je kunt hier haast geen topic lezen of je komt de naam STS-Digital of Fritz de With wel tegen. Eerst de goedkeuring van STS-Digital en dan is het goed.
Dit is het Marantz-forum, het had ook het STS-Digital-forum kunnen heten. STS-Digital doet het wel slim, komt zelf niet met nieuwtjes ( zwarte blokjes, stekkerblok). Dat doen de mensen wel die in het luistergroepje zitten bij STS-Digital. Ook bij STS-Digital moet er geld binnen komen.
Van dit soort suggestieve berichten ben ik niet gediend. Het Marantz Forum is volledig onafhankelijk en geen enkele poster wordt iets in de weg gelegd om kritiek te leveren op producten van welke fabrikant dan ook, mits onderbouwd. Er is genoeg scepsis geuit over Fritz zijn producten en diverse sceptische mensen zijn uitgenodigd om persoonlijk kennis te maken met zijn producten. Volgens mij is echter de grootste criticaster niet geweest, en diskwalificeert zich daarmee om kritiek te hebben.

Ja, Fritz de With is actief op dit forum als liefhebber, die toevallig ook een bedrijf runt (en dus brood op de plank moet brengen) waarvan enkele mensen enthousiast zijn over zijn producten. Daarnaast organiseert hij geregeld bijeenkomsten waar leden naar toe kunnen en nieuwe/leuke dingen ontdekken. Fritz weet dat hij geen actieve reclame mag maken op het forum. Dat anderen dat doen omdat ze enthousiast zijn over zijn producten is geen probleem. Anders kan geen enkel product meer besproken worden op een forum.

Ik stel voor dat je je berichten qua toon en inhoud voortaan aanpast. Het is misschien ook handig om de forumregels nogmaals te lezen.


Citaat van: renes59 op februari 24, 2010, 22:17:22
Geloof niet dat wij elkaar liggen. Leg even uit wat de stemmingmakerij is.
Lees je bovenstaande quote eens terug. Mag hopelijk duidelijk zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Citaat van: WimPeu op februari 24, 2010, 22:30:52
En humor.... :-D

Eigenlijk zouden Rene en onze Mexicaanse Hond dus goede vrienden moeten zijn....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Je bedoelt waarschijnlijk humeur waar het Rene betreft?  :wink:

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 24, 2010, 22:35:43
Je bedoelt waarschijnlijk humeur waar het Rene betreft?  :wink:

Een goed humeur is ook een humeur... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

ik zou zeggen laat iedereen lekker in zijn waarde en op ZIJN manier van ONZE hobby genieten.

gr kees


leven en laten leven
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Maurice

Citaat van: cheese op februari 24, 2010, 22:39:44
ik zou zeggen laat iedereen lekker in zijn waarde en op ZIJN manier van ONZE hobby genieten.

gr kees


leven en laten leven
stupid
Dus weer on-topic!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Ik geloof niet apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood of wat dan ook. Is hetzelfde verhaal als jaren terug op het forum van hifi.nl. Daar ging het om stukjes karton van bepaalde bananen dozen. Dat was gratis te krijgen.
Hoe ik dat weet, heb het zelf uitgeprobeerd met alle houtsoorten, kartonsoorten en masterbase blokjes. Hoor geen verschil.
Gaf trouwens mijn mening over de geplaatste mail van iemand die ook kritisch was.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: renes59 op februari 24, 2010, 22:51:38
Ik geloof niet apparatuur ontkoppelen
Geloof jij wel in het koppelen van apparatuur ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: renes59 op februari 24, 2010, 22:51:38
Ik geloof niet apparatuur ontkoppelen d.m.v. blokjes African Blackwood of wat dan ook. Is hetzelfde verhaal als jaren terug op het forum van hifi.nl. Daar ging het om stukjes karton van bepaalde bananen dozen. Dat was gratis te krijgen.
Hoe ik dat weet, heb het zelf uitgeprobeerd met alle houtsoorten, kartonsoorten en masterbase blokjes. Hoor geen verschil.
Het staat je volledig vrij om dit te geloven. Ik ben zelf ook een scepticus op dat gebied (heb een wtb achtergrond).

Citeer
Gaf trouwens mijn mening over de geplaatste mail van iemand die ook kritisch was.
Die persoon was niet kritisch, die persoon was aan het zwart maken. Dat was jij in je posting ook en dat naar het forum toe.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: Marco op februari 24, 2010, 22:53:10
Geloof jij wel in het koppelen van apparatuur ?
Nee, ik geloof niet dat het van enige invloed is waar het op of in  staat. Gewoon op een plank, in een kast. Als het maar stevig staat en cd speler en draaitafel waterpas.
Dat van mij staat in een Lundia stelling.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Maurice op februari 24, 2010, 22:31:40
Van dit soort suggestieve berichten ben ik niet gediend. Het Marantz Forum is volledig onafhankelijk en geen enkele poster wordt iets in de weg gelegd om kritiek te leveren op producten van welke fabrikant dan ook, mits onderbouwd. Er is genoeg scepsis geuit over Fritz zijn producten en diverse sceptische mensen zijn uitgenodigd om persoonlijk kennis te maken met zijn producten. Volgens mij is echter de grootste criticaster niet geweest, en diskwalificeert zich daarmee om kritiek te hebben.

Ja, Fritz de With is actief op dit forum als liefhebber, die toevallig ook een bedrijf runt (en dus brood op de plank moet brengen) waarvan enkele mensen enthousiast zijn over zijn producten. Daarnaast organiseert hij geregeld bijeenkomsten waar leden naar toe kunnen en nieuwe/leuke dingen ontdekken. Fritz weet dat hij geen actieve reclame mag maken op het forum. Dat anderen dat doen omdat ze enthousiast zijn over zijn producten is geen probleem. Anders kan geen enkel product meer besproken worden op een forum.

Ik stel voor dat je je berichten qua toon en inhoud voortaan aanpast. Het is misschien ook handig om de forumregels nogmaals te lezen.

Lees je bovenstaande quote eens terug. Mag hopelijk duidelijk zijn.




Ik vind het niet suggetief hoe Renes59 het brengt het is zijn mening en zo komt het forum op hem over en een forum is als basis dat iedereen zich mag uitspreken over zijn mening.

Nogmaals ik vind wel dat Fritz zich op glad ijs begeeft door het zakelijke er doorheen te mengen.
En brood op de plank moet je eigenlijk niet via een forum verdienen vind ik.
Anders komt straks elke leverancier hier op het forum mmmmmmm wel optie's dan :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 24, 2010, 23:29:46
Nee, ik geloof niet dat het van enige invloed is waar het op of in  staat. Gewoon op een plank, in een kast. Als het maar stevig staat en cd speler en draaitafel waterpas.
Dat van mij staat in een Lundia stelling.


Ja maar jouw set staat al in noord europees zwart beuken dan heb je dat ook niet nodig  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#103
De kleur komt overeen.
Als je wilt ontkoppelen koop dan een lat van dat hardhout en zaag zelf blokjes van 3 bij 3 cm.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: renes59 op februari 24, 2010, 23:29:46
Nee, ik geloof niet dat het van enige invloed is waar het op of in  staat.
heb jij geen cd speler in de auto dan?
Ik heb er drie,de meest stugge auto laat de cd speler ook overslaan.....toeval of heeft het met (ont)koppelen te maken?
Mijn luidsprekers die een behoorlijke output in het laag hebben resoneren ondanks de ruime mate van bracing behoorlijk,de ramen resoneren dan ook vrolijk mee,het is aannemelijk  dat de rest vd apparatuur dat ook doen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)