Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 14, 2010, 17:27:47

Maar goed een nieuw product, dat moet verkocht worden. Maak eerst het product en zoek er dan een probleem bij.
Hoe moet ik vooral de laatste zin dan interpreteren? Ik kan er met de beste wil van de wereld niets anders van maken dan dat er een product wordt gemaakt met enkel en alleen het doel dat te verkopen en dat daarvoor een probleem moet worden verzonnen. En dat kan ik niet anders dan een negatieve benadering vinden van je.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 14, 2010, 18:10:23
Hoe moet ik vooral de laatste zin dan interpreteren? Ik kan er met de beste wil van de wereld niets anders van maken dan dat er een product wordt gemaakt met enkel en alleen het doel dat te verkopen en dat daarvoor een probleem moet worden verzonnen. En dat kan ik niet anders dan een negatieve benadering vinden van je.
Zo kijk ik er wel tegenaan ja. Tegen dit soort tweaks kijk ik altijd negatief aan. Een houten stekkerblok om te dempen, hoe verzinnen ze het.
Heb je het al gehoord dan, nee. Moet je alles eerst horen om het te geloven, nee. Als ik een houten blok maak
en ik hoor geen verschil is de eerste vraag, welk hout? Als het dan niet het goede hout is ligt het daaraan. Ik maak een stekkerblok met diamanten erop, geeft een sprankelend geluid zeg ik erbij. Geloof je dat?, dacht het niet. Maar heb je het ook gehoord vraag ik dan, nee. Hoeft ook niet want het is grote flauwekul.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 14, 2010, 18:21:26
    Maar heb je het ook gehoord vraag ik dan, nee. Hoeft ook niet want het is grote flauwekul.
Als de wetenschap zo had gewerkt dan was er weinig vooruitgang geboekt. Als je uitgaat van de huidige stand van kennis en alles wat daarbuiten valt a priori als flauwekul betitelt, dan zul je nooit iets nieuws ontdekken.

WimPeu

We houden het wel gezellig heh...heren...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

#64
Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 14, 2010, 18:25:40
Als de wetenschap zo had gewerkt dan was er weinig vooruitgang geboekt. Als je uitgaat van de huidige stand van kennis en alles wat daarbuiten valt a priori als flauwekul betitelt, dan zul je nooit iets nieuws ontdekken.
Dit gaat mank, van sommige dingen weet je van te voren dat het niets is. Die hoeven niet ontdekt te worden. Moet men vaker doen. Worden er ook niet 80% van de nieuwe producten in de winkel na een paar maand weer uitgegooid omdat het niets is. Gezond verstand en enig denkwerk is wel vereist in de wetenschap en in het dagelijks leven.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 14, 2010, 18:37:57
Dit gaat mank, van sommige dingen weet je van te voren dat het niets is. Die hoeven niet ontdekt te worden. Moet men vaker doen. Worden er ook niet 80% van de nieuwe producten in de winkel na een paar maand weer uitgegooid omdat het niets is. Gezond verstand en enig denkwerk is wel vereist in de wetenschap en in het algemeen.
Nee hoor, het gaat geenszins mank (iets wat je doorgaans zegt van een vergelijking, maar dat terzijde).
De stelling die ik poneerde staat nog fier overeind, want het argument dat je aandraagt is niet valide. Natuurlijk weet je van sommige dingen dat het niets is, maar dat is dan proefondervindelijk aangetoond. Van dingen waarvan het niet proefondervindelijk is aangetoond dat ze niet werkzaam zijn mag je niet zeggen dat ze niet werkzaam zijn. Nou ja, je mag het natuurlijk wel zeggen, maar zo'n uitspraak heeft evenveel of even weinig wetenschappelijke waarde  als de claims van producenten die jij ridiculiseert.

Dennis E36

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 14, 2010, 18:45:57
Nee hoor, het gaat geenszins mank (iets wat je doorgaans zegt van een vergelijking, maar dat terzijde).
De stelling die ik poneerde staat nog fier overeind, want het argument dat je aandraagt is niet valide. Natuurlijk weet je van sommige dingen dat het niets is, maar dat is dan proefondervindelijk aangetoond. Van dingen waarvan het niet proefondervindelijk is aangetoond dat ze niet werkzaam zijn mag je niet zeggen dat ze niet werkzaam zijn. Nou ja, je mag het natuurlijk wel zeggen, maar zo'n uitspraak heeft evenveel of even weinig wetenschappelijke waarde  als de claims van producenten die jij ridiculiseert.


Schitterend taalgebruik Mexicaanse Hond :-D.

Lijk je toch nog een wijs mens clown1
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Mexicaanse Hond

Citaat van: Dennis E36 op januari 14, 2010, 18:49:17
Schitterend taalgebruik Mexicaanse Hond :-D.

Lijk je toch nog een wijs mens clown1

Dank u, dank u. Ach, de nar is van oudsher al een wijs mens. Lees maar eens iets van Shakespeare.  :yes:

renes59

#68
Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 14, 2010, 18:45:57
Nee hoor, het gaat geenszins mank (iets wat je doorgaans zegt van een vergelijking, maar dat terzijde).
De stelling die ik poneerde staat nog fier overeind, want het argument dat je aandraagt is niet valide. Natuurlijk weet je van sommige dingen dat het niets is, maar dat is dan proefondervindelijk aangetoond. Van dingen waarvan het niet proefondervindelijk is aangetoond dat ze niet werkzaam zijn mag je niet zeggen dat ze niet werkzaam zijn. Nou ja, je mag het natuurlijk wel zeggen, maar zo'n uitspraak heeft evenveel of even weinig wetenschappelijke waarde  als de claims van producenten die jij ridiculiseert.

Sommige dingen hoeven ook geen wetenschappelijke waarde te hebben voor mij. Voor anderen wel en dat is goed.
Niet alles hoeft wetenschappelijk onderzocht te worden, bv mijn stekkerblok met opgeplakte diamanten niet.
Wat wordt er wetenschappelijk bewezen bij luistertests van stekkerblokken?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

We zijn weer lekker bezig heren. En goed op topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op januari 14, 2010, 18:56:10
Sommige dingen hoeven ook geen wetenschappelijke waarde te hebben van mij. Voor anderen wel en dat is goed.
iets wat je doorgaans zegt van een vergelijking, maar dat terzijde wat bedoel je hier mee?
Sorry, maar nu draai je je kont er onder vandaan. Ik wil best een discussie met je aangaan, maar dan moet je wel  consequent zijn en een beetje netjes redeneren. Anders is zo'n discussie tijdverspilling.

Ik doelde op de uitdrukking Die vergelijking gaat mank.

Mexicaanse Hond

Citaat van: joep op januari 14, 2010, 19:04:10
We zijn weer lekker bezig heren. En goed op topic.
Het gaat over de werking van het stekkerblok van STS-Digital, Joep. En ik wist niet dat jij moderator was.

TurboMarco

Citaat van: renes59 op januari 14, 2010, 18:37:57
Dit gaat mank, van sommige dingen weet je van te voren dat het niets is. Die hoeven niet ontdekt te worden. Moet men vaker doen. Worden er ook niet 80% van de nieuwe producten in de winkel na een paar maand weer uitgegooid omdat het niets is. Gezond verstand en enig denkwerk is wel vereist in de wetenschap en in het dagelijks leven.
Ik heb zojuist naar mythe busters gekeken ,ze proberen dus wel alles uit of datgene wat beweerd word mogelijk is.
Maar ik vraag mij natuurlijk ook af wat (minimale) resonanties voor een kwaad aanrichten bij een stekkerdoos.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Citaat van: Marco op januari 14, 2010, 19:09:01
Ik heb zojuist naar mythe busters gekeken ,ze proberen dus wel alles uit of datgene wat beweerd word mogelijk is.
Maar ik vraag mij natuurlijk ook af wat (minimale) resonanties voor een kwaad aanrichten bij een stekkerdoos.

Hoeveel van de  brainstorm ideen van de redactie zullen ze niet uitproberen omdat het geen kijkcijfers geeft?
Wel een leuk programma.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Dennis E36

Renes59,

Je bent wel een erg sceptisch persoon als ik dat mag zeggen.
Het soort discussie dat hier nu zo gevoerd wordt doet mij erg veel aan andere fora denken :yes:.
Hier heerst normaal een erg relaxte sfeer, notworthy maar ik vind jouw reply's vaak erg negatief.
Bovendien vind ik dat je vaak iemand persoonlijk aanvalt op zijn ideeen. Iedereen is vrij om te geloven, al dan niet met gegronde reden.

Tweaks(bekabeling e.d.)zijn over het algemeen toch "welles-nietes" discussies.
9 vd 10 keer loopt het uit op niets......eindeloze discussies tussen "believers" en "non-believers".

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp