De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

#90
Jaa mooie set; mooie tv met de juiste instellingen en op de juiste hoogte  :yes:

Onze sets beginnen op elkaar te lijken  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

al is het een zelfde model, tv instellingen zijn omgevingslicht afhankelijk.
dat je basiswaarden wat verbeterd geloof ik wel, maar om een scherm goed af te stellen is het geen garantie wanneer je een ander zijn instellingen overneemt.

dvd van Monster (lcd/plasma callibratie) of de dvd/bluray van Joe Kane.
het mooiste is natuurlijk laten callibreren, maar dat heb ik ook niet laten doen hoor..

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op december 21, 2009, 17:06:25
Heel mooi zo'n Panasonic. Iedereen heeft er tegenwoordig 1tje. Dat wil ik ook.. frusty  :-D
Juist een reden om er geen te willen, toch?  :wink: Maar ja, hij is zo mooi... :yes:

xander32

Kabelgootje :yes:  daar SCHRRRRRRRRRRRRRRRRRREEEEEEEEEEEEEEUWT  ie om :wink:.


Sander.

Vlearmoes

Citaat van: xander32 op december 21, 2009, 17:55:27
Kabelgootje :yes:  daar SCHRRRRRRRRRRRRRRRRRREEEEEEEEEEEEEEUWT  ie om :wink:.


Sander.

stupid

Al is het een beetje bij elkaar gebonden; oogt wel beter  :yes:

Wat betreft de instellingen; het schijnt  dat de meeste G10 modellen erg goed op deze instellingen reageren!

ps de instellingen zijn niet afhankelijk van omgevingslicht!!  Maar is een kwestie van eigen prestaties!!  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

leuk dat het SCHIJNT te werken, maar er komt wel wat meer bij kijken dan een cijfertje overschijven.

de eigenprestatie is leuk, maar afgeregeld in een batcave leverd in een kamer met TL verlichting een nogal raar plaatje op....

Vlearmoes

Marvin
Je hebt helemaal gelijk; geen enkele weergever is gelijk    en heeft dus zijn eigen instellingen nodig!!
Deze instellingen kunnen alleen gemaakt worden bij een officieele ISF calibratie   en of het dan batcave dark is of vol in de zon    dat maakt niets uit!!!

Het gaat erom wat je weergever uitstuurd aan licht (rood/groen/blauw) met de juiste hoeveelheden (graden) Kelvin  :wink:

Het is toevallig zo dat er aan een plasma van panasonic van het type g10 (die uit de doos al aardig goed staat) maar weinig bijgesteld hoeft te worden (ook erg belangerijk; de toestellen hebben onderling bijna geen verschil in tegenstelling tot eerdere CRT`s waarbij de waarden onderling van een zelfde model al verschillend uit de doos kwamen) dus de instellingen die op internet zwerven over de G10 zijn tot ieders tevredenheid   en met mijn eigen Digital video essentials test dvd kan ik geen enkele waarde verbeteren   met nog geen enkele punt hoger of lager  shutup  pompom

Dit heeft mij doen besluiten bij dit toestel de kosten van een calibratie in mijn zak te houden !
hoewel F Doorhof er best nog iets aan verbeteren kan;   maar niet een verschil kan maken zoals eerdere CRT`s die ik wel heb laten doen!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

#97
maar dan heb je het over isf.
dat is natuurlijk maar af te vragen of de instellingen die je aangeeft met een isf tot stand gekomen is.
is dit niet het geval en is het dus met bv een Monster dvd afgeregeld, dus zonder spider of weet ik het wat voor meet apparatuur, dan is het dus op het oog afgesteld.
helaas is je omgeving dan dus gewoon belangrijk.
'savond op het oog instellen resulteerd overdag in een te donker beeld.
andersom werkt dit hetzelfde. 'smiddags inregelen resulteerd in een te licht beeld...

neem de dvd van Monster zelf, die geven aan dat er een instelling voor overdag gemaakt moet worden en één voor in nachtelijke uren.

(overigens begrijpen we elkaar geloof ik wel hoor).

mars

#98
Citaat van: Mexicaanse Hond op december 21, 2009, 17:51:07
Juist een reden om er geen te willen, toch?  :wink: Maar ja, hij is zo mooi... :yes:

Oi

Ja die PANASONIC ,is dat HEM echt op tv gebied op het ogenblik?

Ik dacht dat mijn full hd sjamsjoung al goed was , en dat vinden andere eigelijk ook wel geloof ik. ( Marco met vrouw en kids waren hier een tijdje terug en die waren weg van m'n schermpie).

De hoofd reden waarom ik van mij ( ook best goede) 100hz philips beeldbuis afwilde , en er een plat scherm in de plaats neer zette. Was omdat ik een beter geluid uit mijn stereo set up wilde,......hahaha rara :?

Nee ff serieus , die beeldbuis was nog al een lomp obstakel tussen mijn mc-systems m3 speakers.

En idd nu dat bakbeest weg is , is de 2channel weergave dus , echt beter :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Vlearmoes

#99
neem de dvd van Monster zelf, die geven aan dat er een instelling voor overdag gemaakt moet worden en één voor in nachtelijke uren.

Jaa de (gebruikers) instellingen komen van een ISF calibratie!

Helaas heb ik geen Pioneer die je een dag en nacht instelling kunt geven;
dus 1 instelling voor overdag en savonds  blijf niet aan de gang  shutup  :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

helaas heb ik één van de eerste LG's die dat wel kan....  :-D

Vlearmoes

Citaat van: marvin op december 21, 2009, 20:00:04
helaas heb ik één van de eerste LG's die dat wel kan....  :-D


Dan moet je hem laten calibreren   :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

ik heb zelf de BR van JKP, met brilletjes.

nabesteld, want die brillen kan je niet downloaden....  :schater:

en zeker met de huidige prijzen is een callibratie 3x zo duur als de tv...  clown1
beeld is een beetje bijzaak, goed is hier goed genoeg....  HLP

Vlearmoes

Citaat van: marvin op december 21, 2009, 20:04:21
ik heb zelf de BR van JKP, met brilletjes.

nabesteld, want die brillen kan je niet downloaden....  :schater:

en zeker met de huidige prijzen is een callibratie 3x zo duur als de tv...  clown1
beeld is een beetje bijzaak, goed is hier goed genoeg....  HLP

Ja hier ook oa de JKP en idd zijn de kosten voor calibratie hoog!!(hoewel ff naar emmeloord is ook best te doen en veel goedkoper)

Maar welke instellingen veranderen het meest van de avond naar de dag??
ik denk aan de helderheid die opgeschroefd moet worden??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

helderheid, contrast én kleur.

eigenlijk is het savonds een hele andere tv....  clown1
ik switch trouwens niet per dagdeel hoor.
die van JKP wint het ook ruim van die van Monster.
maar die van Monster is erg handig en vooral erg snel in gebruik.

ik heb één instelling zo onwijs donker en zwart/wit afgesteld zodat de mediaplayer niet zo'n bundel licht het hok in stuurt. de tv staat enkel cd-informatie te projecteren, -en dat vind ik irritant.
en daar heb ik mijn 2e instelling op afgestemd.....  :-D