Marvin
Je hebt helemaal gelijk; geen enkele weergever is gelijk en heeft dus zijn eigen instellingen nodig!!
Deze instellingen kunnen alleen gemaakt worden bij een officieele ISF calibratie en of het dan batcave dark is of vol in de zon dat maakt niets uit!!!
Het gaat erom wat je weergever uitstuurd aan licht (rood/groen/blauw) met de juiste hoeveelheden (graden) Kelvin

Het is toevallig zo dat er aan een plasma van panasonic van het type g10 (die uit de doos al aardig goed staat) maar weinig bijgesteld hoeft te worden (ook erg belangerijk; de toestellen hebben onderling bijna geen verschil in tegenstelling tot eerdere CRT`s waarbij de waarden onderling van een zelfde model al verschillend uit de doos kwamen) dus de instellingen die op internet zwerven over de G10 zijn tot ieders tevredenheid en met mijn eigen Digital video essentials test dvd kan ik geen enkele waarde verbeteren met nog geen enkele punt hoger of lager

Dit heeft mij doen besluiten bij dit toestel de kosten van een calibratie in mijn zak te houden !
hoewel F Doorhof er best nog iets aan verbeteren kan; maar niet een verschil kan maken zoals eerdere CRT`s die ik wel heb laten doen!