Gordijnen!!!!!

Gestart door Totofan, augustus 16, 2009, 11:34:52

Vorige topic - Volgende topic

Hififreak

Het feit dat je je alleen richt op de muziek en niet geprikkeld wordt door wat dan ook omdat het donker is, maakte het in mijn beleving intenser.

Natuurlijk doet de set het niet beter of slechter dan anders.  De ervaring van de luisteraar is anders.

Totofan

De kogel is door de kerk er komen gordijnen in de woonkamer pompom, het word wel geen velours maar maakt ook niet uit.
Ik denk dat de akoestiek hier mee veel beter word, maandag gaan we ze bestellen.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

HiFi gek

Als ze eenmaal opgehangen zijn laat ons dan het resultaat weten , of het inderdaad een akoestische verbetering is dus .

Groeten  EDWIN  B

Totofan

Dat doe ik allen het duurt een week of vier :|
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Susanne

Nou, om even te reageren op je topic....Ik heb een eigen bedrijfje met het maken van gordijnen (overgordijnen, vouwgordijnen en vitrages. Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar maak ze voor een mooie prijs. Verkoop zelf geen stoffen, daar ben je dus vrij in waar je die gaat halen, kan je natuurlijk wel wat adressen geven, dat maakt verder niet uit!

Zomaar even ter info!

En dat scheelt inderdaad ja!! Ga maar na als je huis helemaal leeg is, zonder meubels enzo, dan klinkt het ook hol!!

Groetjes Susanne

MadVillain

Daar heb ik dus nu last van dat alles zo hol klinkt. Met als gevolg dat ik veel kleinere details wat minder waarneem :(

gerard

Citaat van: MadVillain op augustus 29, 2009, 22:51:29
Daar heb ik dus nu last van dat alles zo hol klinkt. Met als gevolg dat ik veel kleinere details wat minder waarneem :(

Je had natuurlijk best een mooie ruimte, zo op zolder? met schuindak.
Dat was vast een stuk beter voor de akoestiek dan een "harde" en rechthoekige woonkamer...

Dat bedoelde ik laatst met "dan kun je weer van voor af aan beginnen"; een andere ruimte -> andere akoestiek; is je vertrouwde geluid ineens toch weer anders, tja probeer dat maar weer terug te krijgen  :|
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Bedankt voor de tip susanne maar de gordijnen zijn al bestelt.

Ik heb gisteren de rail op gehangen, want vrijdag word ik geopereerd aan mijn hand, ik kan dan mij rechterhand 6 weken niet gebruiken :oops:
Bewust gedaan want als de gordijnen komen moeten we(mijn vrouw) ze wel gelijk kunnen opgehangen. En hoop ik dat de akoestiek een stuk beter is, maar daar ga ik wel vanuit.

Het klinkt bij mij nu ook vrij hol, dat merk je vooral als de buiten deuren open staan, kun je buiten alles goed horen wat er binnen gezegt word. :|
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

MadVillain

Citaat van: gerard op augustus 30, 2009, 00:04:09
Je had natuurlijk best een mooie ruimte, zo op zolder? met schuindak.
Dat was vast een stuk beter voor de akoestiek dan een "harde" en rechthoekige woonkamer...

Dat bedoelde ik laatst met "dan kun je weer van voor af aan beginnen"; een andere ruimte -> andere akoestiek; is je vertrouwde geluid ineens toch weer anders, tja probeer dat maar weer terug te krijgen  :|

Op zich was ik er erg tevreden mee. Alleen had ik totaal geen mooie laagweergave. Nu WEL! Eerst even experimenteren met dempen (misschien een basstrap maken) ed. Want de bass gaat erg laag en hard nu.

Anders gaan de virgo's eruit :(

Totofan

Vandaag de gordijnen binnen gehad, en direct op gehangen.
Wat een verschil je kunt het gelijk horen, veel rustiger in de woonkamer. :lol:
En dan de muziek, wat een vooruitgang zeg, het schelle geluid is helemaal weg, en het is veel rustiger en duidelijker. :-D :-D :-D Ik ben weer helemaal in mijn nopjes, morgen middag ben ik lekker allen thuis dus dat word knallen HB
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

jrm

Citaat van: Totofan op september 08, 2009, 19:56:37
morgen middag ben ik lekker allen thuis dus dat word knallen HB

't is maar goed dat de gordijnen dicht gaan.... :roll:

HiFi gek

Ik zij het toch al , wat een verschil gordijnen kunnen maken  :yes:

Mooi dat het voor jou ook zo'n positieve ervaring is geworden .

Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Nu nog ff sparen voor gordijnen :D

Velours gordijnen moeten 1 van de zwaarste eruit zijn. Alleen ook prijzig?

Totofan

Het is gewoon een verademing die gordijnen in de kamer, zoveel meer rust in de muziek gewoon geweldig. :wav:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op september 09, 2009, 22:38:04
Nu nog ff sparen voor gordijnen :D

Velours gordijnen moeten 1 van de zwaarste eruit zijn. Alleen ook prijzig?

Je kan het beste die aanbiedingen afwachten van Leen Bakker .

Dan heb je gordijnen die gratis op maat gemaakt worden , en natuurlijk afwachten tot ze ook de velours gordijnen in de aanbieding hebben .

Zelf heb ik ook velours aan de voor , achter en zijmuren hangen .

Groeten  EDWIN  B