de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: lo op januari 29, 2012, 10:32:22
Citaat van: Marantz 81 op januari 29, 2012, 10:09:31
Ik vindt ze wel mooi  :-)  alleen review lezen gaat niet lukken  :no:  is die compleet open dan aan de onderzijde ? of is dat een glimp aan de binnenzijde ?

Compleet open aan de onderzijde, is namelijk "de uitgang" van de hoorn. Je kunt ook zien dat de kast "taps" is, van boven smal en van onder breed. Hoorn straalt dus naar onderen. Simpel speakertje maar zou best wel goed kunnen functioneren.

komt vast iemand die zegt dat je het zelf voor 500 euro zelf kan maken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

ja die lui ken ik. ze bestaan alleen op fora maar willen het nooit voor mij een demo organiseren en het verkopen voor die prijs.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Hififorum daar is vast wel iemand te vinden die dat kan. Kun je daarna lekker metebn en vooral niet je oren gebruiken

Marantz 81

Citaat van: cz79 op januari 29, 2012, 11:07:14
Hififorum daar is vast wel iemand te vinden die dat kan. Kun je daarna lekker metebn en vooral niet je oren gebruiken

Nee klinkt toch allemaal hetzelfde  clown1

Zoldar

Je oren bedriegen je, luister er niet naar.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

lo

Menselijk lichaam is een prachtig "meet" instrument. Oren.... notworthy notworthy
Kan weinig "technisch" tegen op.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Nee joh gewoon multimeter en meten, oren doen er immers niet toe en als je anders beweert dan heb je een ban.....Over dictatuur gesproken

renes59

Citaat van: cz79 op januari 29, 2012, 11:14:10
Nee joh gewoon multimeter en meten, oren doen er immers niet toe en als je anders beweert dan heb je een ban.....Over dictatuur gesproken
Volgens mij kom jij ook wel op het Hififorum. Het is daar een wat andere wereld, so what?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op januari 29, 2012, 09:49:38
Voor wat het waard is:
http://www.fairaudio.de/test/lautsprecher/2012/test-blumenhofer-fun-13-lautsprecher-1.html

Het heeft echt niks met de set van te maken maar ik vind deze speakers een hele mooie uitstraling hebben.

Ach zoveel mensen zoveel wensen zeg maar.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: lo op januari 29, 2012, 11:12:39
Menselijk lichaam is een prachtig "meet" instrument. Oren.... notworthy notworthy
Kan weinig "technisch" tegen op.
Voor mij persoonlijk is "mijn ervaren van ... " het voornaamste instrument. Meten kan helpen ter bevestiging en/of ver-volmaking.

cz79

Citaat van: renes59 op januari 29, 2012, 11:48:06
Volgens mij kom jij ook wel op het Hififorum. Het is daar een wat andere wereld, so what?

Ik zit er inderdaad wel eens op maar de sfeer is niet echt goed te noemen, als je een andere mening hebt dan 99.9% van de leden daar dan is de kans groot dat je het vagevuur over je krijgt uitgestort.
Elkaar in hun waarde laten is een groot goed en dat hebben ze (imo) daar zeker NIET begrepen en dat maakt de sfeer er daar ook niet gezelliger op.

Mensen die zich priuma kunnen schikken in de mening die heerst op het hififorum hebben vinden wellicht een heel mooi forum met interessante duiscussies enzo maar als je de afwijkt van de vastgestelde mening aldaar dan heb je kans dat je wordt verketterd

jrm

Citaat van: cz79 op januari 29, 2012, 14:42:36

Ik zit er inderdaad wel eens op maar de sfeer is niet echt goed te noemen, als je een andere mening hebt dan 99.9% van de leden daar dan is de kans groot dat je het vagevuur over je krijgt uitgestort.
Elkaar in hun waarde laten is een groot goed en dat hebben ze (imo) daar zeker NIET begrepen en dat maakt de sfeer er daar ook niet gezelliger op.

Mensen die zich priuma kunnen schikken in de mening die heerst op het hififorum hebben vinden wellicht een heel mooi forum met interessante duiscussies enzo maar als je de afwijkt van de vastgestelde mening aldaar dan heb je kans dat je wordt verketterd

Laten we er maar gewoon ophouden dat er op het hififorum meer technisch onderbouwd wordt.

Echter als je de heren in het 'echt' ontmoet zijn het ook 'liefhebbers' van alles en nog wat en kan je er prima mee praten. En ja niet alles is te meten c.q. te verklaren, dus elkaar in de waarde laten (over en weer) moet wel van 2 kanten komen. Meestal beweert iemand 'iets' en gaat dat zonder een goed onderbouwd argument met groffe taal verdedigen, ja, dat wekt dan (helaas) ook weer veel weerstand.

Ik heb (gelukkig...) ook af en toe een afwijkende mening, maar ik wil dat niet iemand anders opleggen  :-D

Paul

Citaat van: jrm op januari 29, 2012, 16:26:26

Laten we er maar gewoon ophouden dat er op het hififorum meer technisch onderbouwd wordt.

Echter als je de heren in het 'echt' ontmoet zijn het ook 'liefhebbers' van alles en nog wat en kan je er prima mee praten. En ja niet alles is te meten c.q. te verklaren, dus elkaar in de waarde laten (over en weer) moet wel van 2 kanten komen. Meestal beweert iemand 'iets' en gaat dat zonder een goed onderbouwd argument met groffe taal verdedigen, ja, dat wekt dan (helaas) ook weer veel weerstand.
Ik heb (gelukkig...) ook af en toe een afwijkende mening, maar ik wil dat niet iemand anders opleggen  :-D
En veel weerstand is ook te meten.  :roll: :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Citaat van: Paul op januari 29, 2012, 16:34:35
Citaat van: jrm op januari 29, 2012, 16:26:26

En veel weerstand is ook te meten.  :roll: :-P

Als het dan maar gebeurt met een geijkt apparaat die tig keurmerken heeft en ingespeeld en ingestraald en ik weet wat is....  :-D :-D