Citaat van: drees62 op januari 28, 2012, 19:28:44
Citaat van: Musicman op januari 28, 2012, 15:32:22
Nadat Edwin en ik wat van onze muziek hadden gehoord, draaide Fritz op Edwin z'n verzoek nog wat originele opnames die ook op de 14th Editie staan.
Zodat hij deze kon vergelijken met de 14th editie wat betreft klankkleur, plaatsing e.d.
(een project waar Edwin voor het eerst aan heeft meegewerkt )
Hallo Pat,
Welkom terug hier! Is er nog een conclusie getrokken naar aanleiding van bovenstaand project? Ik heb bijvoorbeeld de ervaring dat het nummer "Thanks to you" van Boz Scaggs op de 13th editie toch een stuk minder klinkt dan het origineel. Veel wolliger in het laag en (te)veel galm op de stem. Hier wint met afstand het origineel, afkomstig van de CD Dig van Boz Scaggs.
Zag dat Fritz op de 14th weer een nummer van die CD heeft "geleend", nu Desire. Deze heb ik nog niet in de "witte" uitvoering gehoord.
Hoi Drees.
Ik heb geen conclusies getrokken, omdat ik niet voor een vergelijk naar Fritz ben gegaan.
Het ging mij om Fritz eens persoonlijk te ontmoeten en natuurlijk..........z'n mooie set.
Zelf luister ik naar opnames (cd's of albums) zoals ze door de artiest zijn uitgebracht.
Want zo is het door de artiest bedoeld.....!!
Wel laat het masteren vaak te wensen over, maar "that's the way it is".
Ondanks dat laat ik cd's die "geremasterd" zijn, toch vaak liggen.
Tenzij ze van "DCC", "MFSL"(Mofi) of van SBM afkomstig zijn.