de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Citaat van: John Wx op januari 28, 2012, 19:46:37
heb geen 50000 euro voor een buizen versterker
John jij als oud audiofiel adviser weet dat bovengenoemd bedrag voor een fatsoenlijke buizenset ook niet van toepassing is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

drees62

Betere baan zoeken dan maar??  :-D :wink:

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 28, 2012, 19:55:28
John jij als oud audiofiel adviser weet dat bovengenoemd bedrag voor een fatsoenlijke buizenset ook niet van toepassing is.

heb verschil gehoord tussen een rik stoet van 1250 euro en deze van Kanzy en die van 50000 vind ik mooier klinken meer beleving meer punch maar vooral de stemmen en bekkens maar die van 1250 is ook erg mooi en zou mij zeer kunnen bekoren

alleen op die 50000 hoor je wel wat Fritz wil horen en nodig heeft om zijn vak te kunnen doen en dat heeft niks met audiofiel te maken

als ik 50000 had te besteden ging ik een week op MP zitten mooie set kopen incl. speakers en dan toch zeker zo een 46500 in de knip houden  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Als ik thuis ben heb ik wel het gevoel van klinkt goed John maar bij Fritz is het een andere ervaring net of je een film bekijkt op een groot doek in een normale JT bioscoop of je gaat naar Utopolis film kijken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Mijn site

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op januari 28, 2012, 18:56:20
Ja dat klopt, je vond het wel aangenaam klinken. Andersom ook, bij jou klonk het ook goed, anders maar mooi. Was wel voor de wisselingen.

Beste Rene, (excuus voor de vervuiling)

Wat ik in mijn herinnering heb zitten is een mooi brede stage veel diepte, met de nadruk op hoog.
Een pakkende set die veel detail laat horen. Vol met warmte waarbij het met de poortdoppen
het mooiste klinkt.

Bij mij vond je het ook mooi klinken. De set is echter al weer twee/drie maal geupgrade.
Dus ben je een keer in de buurt. ? De koffie staat klaar.

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op januari 28, 2012, 20:20:19
Citaat van: renes59 op januari 28, 2012, 18:56:20
Ja dat klopt, je vond het wel aangenaam klinken. Andersom ook, bij jou klonk het ook goed, anders maar mooi. Was wel voor de wisselingen.

Beste Rene, (excuus voor de vervuiling)

Wat ik in mijn herinnering heb zitten is een mooi brede stage veel diepte, met de nadruk op hoog.
Een pakkende set die veel detail laat horen. Vol met warmte waarbij het met de poortdoppen
het mooiste klinkt.

Bij mij vond je het ook mooi klinken. De set is echter al weer twee/drie maal geupgrade.
Dus ben je een keer in de buurt. ? De koffie staat klaar.

Groet Whisper  byebye

straks valt het tegen

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Zoldar

Mooi verslag van een mooie set. Deze buizenversterker ook gehoord en dat was echt erg mooi. Dat prijskaartje is wat gortig.

Voor veel minder heb je ook een mooie buizen versterker in huis. Maar die moet wel matchen met de speakers inderdaad. Een Prima Luna met Master speakers in een te grote kamer was voor mij een grote afknapper. Geen bass, slam en dynamiek.

Maar als je een goede macht hebt, dan is het vuurwerk, magie en leven. Bij de betere buizen amps reikt het hoog erg ver door zonder schell te worden. Bekkens spatten dan je kamer in. Ik kick daar op. Verder zijn de openheid en dat ander-wereldse met stemmen een aantrekkingskracht. De boe-roepers noemen het vervroming. Ik noem het leven.

Wat niet wil zeggen dat een goed ontworpen transistor amp niet net zo clean of open kan zijn zonder te vervallen in het klinische. Ik memoreer een PM11S2 met blumenhofers. Dat klinische hoor de laatste tijd te vaak bij high end sets. (Devialiet ik kijk naar u). Heel veel zielloze details.

Verder zijn buizen wel een dure grap. Voor een setje gematchte KT90H koop ik een hele Onkyo receiver. 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

@Zoldar
Daarom zitten we toch hier, mekaar een beetje gek maken.  8-)

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 28, 2012, 21:43:03
@Zoldar

ik was al gek  :angel:

renes59

Citaat van: Zoldar op januari 28, 2012, 21:37:11
Maar als je een goede macht hebt, dan is het vuurwerk, magie en leven. Bij de betere buizen amps reikt het hoog erg ver door zonder schell te worden. Bekkens spatten dan je kamer in. Ik kick daar op. Verder zijn de openheid en dat ander-wereldse met stemmen een aantrekkingskracht. De boe-roepers noemen het vervorming. Ik noem het leven.
Dat is mijn ervaring ook met buizen.
Dat de boe-roepers vervorming roepen, laten roepen. Ik vind buizen aangenamer klinken dan transistor. Het zal tussen de oren zitten maar het zijn wel mijn oren en wat er tussen zit ook.
Buizen kunnen duur zijn, zoeken op internet kan lonend zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Citaat van: Paul op januari 28, 2012, 21:43:03
@Zoldar

Dat komt nooit meer goed mannen :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Musicman

Citaat van: drees62 op januari 28, 2012, 19:28:44
Citaat van: Musicman op januari 28, 2012, 15:32:22
Nadat Edwin en ik wat van onze muziek hadden gehoord, draaide Fritz op Edwin z'n verzoek nog wat originele opnames die ook op de 14th Editie staan.
Zodat hij deze kon vergelijken met de 14th editie wat betreft klankkleur, plaatsing e.d.
(een project waar Edwin voor het eerst aan heeft meegewerkt )

Hallo Pat,

Welkom terug hier! Is er nog een conclusie getrokken naar aanleiding van bovenstaand project? Ik heb bijvoorbeeld de ervaring dat het nummer "Thanks to you" van Boz Scaggs op de 13th editie toch een stuk minder klinkt dan het origineel. Veel wolliger in het laag en (te)veel galm op de stem. Hier wint met afstand het origineel, afkomstig van de CD Dig van Boz Scaggs.
Zag dat Fritz op de 14th weer een nummer van die CD heeft "geleend", nu Desire. Deze heb ik nog niet in de "witte" uitvoering gehoord.

Hoi Drees.

Ik heb geen conclusies getrokken, omdat ik niet voor een vergelijk naar Fritz ben gegaan.
Het ging mij om Fritz eens persoonlijk te ontmoeten en natuurlijk..........z'n mooie set.

Zelf luister ik naar opnames (cd's of albums) zoals ze door de artiest zijn uitgebracht.
Want zo is het door de artiest bedoeld.....!!

Wel laat het masteren vaak te wensen over, maar "that's the way it is".
Ondanks dat laat ik cd's die "geremasterd" zijn, toch vaak liggen.
Tenzij ze van "DCC", "MFSL"(Mofi) of van SBM afkomstig zijn.

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels