Citaat van: Dex op juni 22, 2011, 15:35:14
Wat ik me dan afvraag.....komt er voor iemand als Fritz ooit een moment waarop je zegt 'Ja! Dit is het helemaal!' of blijf je dan altijd op zoek naar iets beters en mooiers?
Ik zit op een veel lager niveau en heb dat moment gelukkig weer gevonden na enkele snelle en impulsieve wisselingen.
Oh joy of music!
Je gaat niet op zoek maar je loopt er gewoon tegen aan in het geval van Fritz.
Als je veel op beurzen of bij fabrikanten komt dan hoor je weleens iets waarvan je enthousiast wordt.
En zo waren we bij Blumenhofer ( ik was er ook bij) en hoorden we van hen bij hen thuis een aantal luidsprekers.
Echt geweldig maar wel anders van klank als de Wilson`s van Fritz.
Ze klinken bijzonder homogeen ( dat vindt ik van de Wilson`s minder) en maken echt een live performance van heel veel muziek.
Een goede vriend van ons speelt sinds 2 weken met een setje Blumenhofer FS3 en dat is geweldig mooi.
Heel live, homogeen, zacht van klank, veel rendement.
Niet zo vreemd als je weet dat de eigenaar van Blumenhofer in het verleden grote concertzalen, bioscopen en discotheken inrichtte met zijn eigen luidsprekers.
DHr. Blumenhofer heeft ook nog het wereldrecord geluidsdruk in een auto, 177db!
In 2005 is hij begonnen met het produceren van luidsprekers voor consumenten voor thuis.
En met groot succes!
Op de Highend Munchen stond een prototype hoorn, zo`n 2 meter hoog en 2 meter diep met een breedte van 1meter.
Ik weet dat ze de laatste dag van de beurs een surroundset hiervan ( 5 stuks!!!) verkochten aan een bemiddelde duitser. Setje van tonnen ( in euro`s)!