de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Tja en onze Viceadmiraal is stevig bezig, na eerst zijn Siltech luidspreker bekabeling verkocht te hebben gaan nu zijn luidsprekers de verkoop in, liefhebbers kunnen Fritz altijd bellen of mailen.

Wat komt ervoor terug? Setje Blumenhofer Genuin FS1 in walnut. Dezelfde speaker als waar mee op de Alkmaar AZ show werd gedemonstreerd...

Ben heel benieuwd, pas nog de FS3 van Blumenhofer gehoord maar dit is wel een hele grote stap omhoog..
Ze kosten ook serieus geld ( meer dan 35 mille!).
Snel naar Amersfoort dus de komende weken als ze gearriveerd zijn ( vermoedelijk eind volgende week!)

lo

Dat is inderdaad een serieuze verandering, veranderingen eigenlijk.
Ben meer dan benieuwd naar de klankmatige veranderingen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dex

Wat ik me dan afvraag.....komt er voor iemand als Fritz ooit een moment waarop je zegt 'Ja! Dit is het helemaal!' of blijf je dan altijd op zoek naar iets beters en mooiers?
Ik zit op een veel lager niveau en heb dat moment gelukkig weer gevonden na enkele snelle en impulsieve wisselingen.
Oh joy of music!  pompom hello

Mexicaanse Hond

Fritz zit natuurlijk ook in de muziekbusiness. Dan ben je er nog wat intensiever mee bezig als goedwillende amateurs als jij en ik, Dex.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

cz79

Misschien als je een BMW 3-serie hebt is dat goed genoeg maar als je op een gegeven moment de kans krijgt om een 5-serie te gaan rijden, en je houdt van autorijden,  dan moet je die kans natuurlijk niet laten liggen.

Wellicht werkt dat ook zo in de HiFi, bij mij in ieder geval wel, vandaar dat ik ook nu een SA15s1 vM heb gekocht, ik was wel tevreden met mijn SA7001 maar de kans deed zich voor om een stapje hoger te gaan en dan pak ik die kans (indien financieel mogelijk uiteraard).

Pjotr27

Citaat van: Dex op juni 22, 2011, 15:35:14
Wat ik me dan afvraag.....komt er voor iemand als Fritz ooit een moment waarop je zegt 'Ja! Dit is het helemaal!' of blijf je dan altijd op zoek naar iets beters en mooiers?
Ik zit op een veel lager niveau en heb dat moment gelukkig weer gevonden na enkele snelle en impulsieve wisselingen.
Oh joy of music!  pompom hello

Je gaat niet op zoek maar je loopt er gewoon tegen aan in het geval van Fritz.
Als je veel op beurzen of bij fabrikanten komt dan hoor je weleens iets waarvan je enthousiast wordt.
En zo waren we bij Blumenhofer ( ik was er ook bij) en hoorden we van hen bij hen thuis een aantal luidsprekers.
Echt geweldig maar wel anders van klank als de Wilson`s van Fritz.
Ze klinken bijzonder homogeen ( dat vindt ik van de Wilson`s minder) en maken echt een live performance van heel veel muziek.
Een goede vriend van ons speelt sinds 2 weken met een setje Blumenhofer FS3 en dat is geweldig mooi.
Heel live, homogeen, zacht van klank, veel rendement.
Niet zo vreemd als je weet dat de eigenaar van Blumenhofer in het verleden grote concertzalen, bioscopen en discotheken inrichtte met zijn eigen luidsprekers.
DHr. Blumenhofer heeft ook nog het wereldrecord geluidsdruk in een auto, 177db!

In 2005 is hij begonnen met het produceren van luidsprekers voor consumenten voor thuis.
En met groot succes!
Op de Highend Munchen stond een prototype hoorn, zo`n 2 meter hoog en 2 meter diep met een breedte van 1meter.
Ik weet dat ze de laatste dag van de beurs een surroundset hiervan ( 5 stuks!!!) verkochten aan een bemiddelde duitser. Setje van tonnen ( in euro`s)!

JohnWx

Fritz is helemaal in to HT forum
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Gefeli joh, hello; ik heb afgelopen week al jouw afwegingen proberen te volgen. Je hebt eindelijk een besluit genomen dus. Vol verwachting wacht ik op jouw eerste ervaringen  :yes:.

Veel plezier ermee,

Sander.
Citaat van: cz79 op juni 22, 2011, 15:51:42
Misschien als je een BMW 3-serie hebt is dat goed genoeg maar als je op een gegeven moment de kans krijgt om een 5-serie te gaan rijden, en je houdt van autorijden,  dan moet je die kans natuurlijk niet laten liggen.

Wellicht werkt dat ook zo in de HiFi, bij mij in ieder geval wel, vandaar dat ik ook nu een SA15s1 vM heb gekocht, ik was wel tevreden met mijn SA7001 maar de kans deed zich voor om een stapje hoger te gaan en dan pak ik die kans (indien financieel mogelijk uiteraard).

cz79

Ja top hé, ik hou nog een meet and greet, misschien heb je zin om ook te komen, er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar.

joep

De laatste meet and greet voor de zomervakantie en zeker niet eentje van de minste. Dit keer waren Leo en ik in het walhalla van het Marantz stereogebeuren terecht gekomen namelijk de set van Fritz de With welke bestaat uit het Marantz reference systeem. Het beste wat Marantz op dit moment te bieden heeft i.c.m. met de Watt Puppy's. Nou echte puppy's zijn het niet maar boxen die je doen verlangen naar veiligheidsgordels in je stoel. Een kracht en dynamiek welke de vullingen uit je tanden doen springen. 
Maar ook al beschouwt Fritz zijn set als af wil dit niet zeggen dat hij niet iets nieuws wil uitproberen. Hij staat in principe open voor iedere vernieuwing. In dit geval waren de nieuwe serie 3T kabels van v.d. Hul bij Fritz op de deurmat geploft. Een kabel waar Fritz vol lof over is maar met een prijskaartje zo laag in vergelijking met zijn concurrenten dat je er om moet lachten. Maar we waren natuurlijk gekomen om te luisteren. Het eerste wat ik daarover kan zeggen is 'het klinkt anders'. Zeker wanneer de cd's van STS-DIGITAL in de lade verdwijnen is het genieten geblazen. Ik kan ook niet zeggen dat dit of dat beter is, ik moet gewoon zeggen alles klinkt beter! En dan bedoel ik ook echt alles.
Zelf had ik ook de nodige plaatjes meegebracht en ook hier viel meer dan anders het grote verschil tussen een goede en een slechte opname op. Sommige van mijn cd's klonken verrassend goed enkele verrassend slecht. Het gaat echter te ver om alle verschillen tussen 'thuis' en bij Fritz hier door te nemen. Ik zou zeggen ga zelf luisteren. Ondanks al dit moois is er toch ook nu weer veel tijd verloren gegaan met babbelen. En ook hier toonde Fritz zich een man met vele interesses.
Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat het een middag was welke voor herhaling vatbaar is, misschien om de set eens met andere speakers te beluisteren?
Na een luisterrijke, leerzame en bovenal zeer gezellige middag gingen Leo en ik moe maar voldaan weer richting Brabant.
Rest mij Fritz en Leo te bedanken voor een erg plezierige middag in Amersfoort.

O ja, nog even dit, Fritz als je iemand zou zoeken om tijdens jouw vakantie op je huis te passen.............

JohnWx

Citaat van: joep op juli 02, 2011, 20:56:43
De laatste meet and greet voor de zomervakantie en zeker niet eentje van de minste. Dit keer waren Leo en ik in het walhalla van het Marantz stereogebeuren terecht gekomen namelijk de set van Fritz de With welke bestaat uit het Marantz reference systeem. Het beste wat Marantz op dit moment te bieden heeft i.c.m. met de Watt Puppy's. Nou echte puppy's zijn het niet maar boxen die je doen verlangen naar veiligheidsgordels in je stoel. Een kracht en dynamiek welke de vullingen uit je tanden doen springen. 
Maar ook al beschouwt Fritz zijn set als af wil dit niet zeggen dat hij niet iets nieuws wil uitproberen. Hij staat in principe open voor iedere vernieuwing. In dit geval waren de nieuwe serie 3T kabels van v.d. Hul bij Fritz op de deurmat geploft. Een kabel waar Fritz vol lof over is maar met een prijskaartje zo laag in vergelijking met zijn concurrenten dat je er om moet lachten. Maar we waren natuurlijk gekomen om te luisteren. Het eerste wat ik daarover kan zeggen is 'het klinkt anders'. Zeker wanneer de cd's van STS-DIGITAL in de lade verdwijnen is het genieten geblazen. Ik kan ook niet zeggen dat dit of dat beter is, ik moet gewoon zeggen alles klinkt beter! En dan bedoel ik ook echt alles.
Zelf had ik ook de nodige plaatjes meegebracht en ook hier viel meer dan anders het grote verschil tussen een goede en een slechte opname op. Sommige van mijn cd's klonken verrassend goed enkele verrassend slecht. Het gaat echter te ver om alle verschillen tussen 'thuis' en bij Fritz hier door te nemen. Ik zou zeggen ga zelf luisteren. Ondanks al dit moois is er toch ook nu weer veel tijd verloren gegaan met babbelen. En ook hier toonde Fritz zich een man met vele interesses.
Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat het een middag was welke voor herhaling vatbaar is, misschien om de set eens met andere speakers te beluisteren?
Na een luisterrijke, leerzame en bovenal zeer gezellige middag gingen Leo en ik moe maar voldaan weer richting Brabant.
Rest mij Fritz en Leo te bedanken voor een erg plezierige middag in Amersfoort.

O ja, nog even dit, Fritz als je iemand zou zoeken om tijdens jouw vakantie op je huis te passen.............

Leuk verslag Joep

Dat van die opname's die vallen bij Fritz erg door de mand

Altijd een reference cd gehad die door veel mensen gebruikt word en nog zelfs in winkels en op demonstraties met akoestiche dingen trommels stemmen hard rock opname buitenlucht klassiek etc.

Die viel bij Fritz erg door de mand terwijl hij thuis hier perfect klinkt en ook bij meninge demo en show

Het rare werd het toen Fritz er een witte label sticker op de cd deed toen werd het al heel veel beter  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Mooie review gemaakt van een meer dan geslaagde dag Joep. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viceadmiraal61

Dank je wel Joep,voor je verslag...Dinsdagavond komen de Blumenhofer eerst op proef...
Ben benieuwd naar het resultaat...Cor kleyn van ons team kocht de kleine broer blumenhofer..
Nu Peter nog,want de phy unit zijn uiteindelijk toch niet de makelijkste unit...we hebben er al
veel aan veranderd..De maker van deze Unit is pas overleden.. Nieuwe unit komen er niet meer.Hans
Kortebach de maker van de kasten rond de Phy unit ,gaat nu over op Field coly unit ..en die klinken
zoveel beter,en nog beter na aanpassing door Cees Peel...

lo

Als het testen met de nieuwe speakers naar tevredenheid verloopt en je besluit ze te laten staan zijn we natuurlijk zeer zeker weer bereid om ze, na dat alles voldoende is ingespeeld en gesetteld, weer te komen beluisteren. :-D
Fritz ook van mij uit nogmaals bedankt voor de hartelijke ontvangst en een gezellige muzikale dag, met daarnaast een hele hoop leuke gesprekken (zelfs de set stond een tijd stil).

groet,

lo

jrm

Leuke review en geeft aan dat het bij Fritz altijd goed vertoeven is.

Mijn ervaring is ook met de vorige speakers dat iedere cd genadeloos wordt ontleedt!