de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Maurice op april 11, 2010, 22:06:23
Je haalt verwijderde berichten aan van 1,5 maand geleden?
Ik heb de verwijderde berichten zojuist bekeken, en het is nog steeds mijns inziens terecht dat deze weggehaald zijn. Ook is hierover gesproken in de moderator sectie.

Verwijderen van berichten is een voorrecht van moderators. Dit mag alleen indien de forumregels zijn overtreden. Vervolgens gaan onze moderatierichtlijnen gelden (en ja, die zijn er echt).
Berichten worden overigens niet permanent verwijderd, komen terecht in een speciale onzichtbare board waar deze langere tijd bewaard blijven.

Ja sorry
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

viceadmiraal61

wel nu mijn scheeps beschuiten..het gekrakkeel van uit het kraaiersnest diend verstom te worden en in
oude haring vaten..gezouten en gepepert te worden..en hier diend elke scheeps kwajongen met handen
en voeten in de paling worm te dansen..tot de avond valt en de scheepsbel 3 x klinkt.........
het gewone scheepsvolk nemen de regels van de admiraal in acht en negen en tienen. te nemen en.houden een
oog in het zeil...zo kunnen wij allen ten strijden gaan..met opgeheven kop en vaandel....

de viceadmiraal witte de with.

Maurice

Citaat van: viceadmiraal61 op april 11, 2010, 22:10:09
heb ik iets gemist....was een grapje toch..of begreep iemand deze grap van joep en mij niet...
Volgens mij gaat het niet daarom Fritz ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

viceadmiraal61

ja nu begrijp ik het oude koeien uit de sloot..zand er over...maar ik zou ook de rode letters weg halen
over verwijdering posting..een week later weet niemand het meer nu valt het steeds op..
kijk maar wat je wil maurice..

JohnWx

volgens mij hebben we het hier al over gehad

vr gr de sukkel  violent1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: viceadmiraal61 op april 11, 2010, 22:35:56
ja nu begrijp ik het oude koeien uit de sloot..zand er over...maar ik zou ook de rode letters weg halen
over verwijdering posting..een week later weet niemand het meer nu valt het steeds op..
kijk maar wat je wil maurice..
Toch nog even wat off-topic vervuiling, sorry Fritz...
Het is een forum richtlijn om alle formele moderator handelingen in rood te markeren. Dat om nog enigszins duidelijk te maken wanneer een mod optreedt vanuit persoonlijke overtuiging of als vertegenwoordiger van het forum.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Citaat van: viceadmiraal61 op april 11, 2010, 22:10:09
heb ik iets gemist....was een grapje toch..of begreep iemand deze grap van joep en mij niet...

Snap het ook niet, denk dat er wat zaken door elkaar lopen waar ik niet 1 2 3 weet van heb.

HiFi gek

Ik ben nu weer een aantal keer bij Fritz langs geweest de afgelopen paar weken .

Het is echt onwaarschijnlijk goed zoals zijn set nu klinkt , dit heb ik maar zeer zelden meegemaakt en ik heb vele hifi shows bezocht met heel dure sets van vele tonnen .
Deze sets berijken maar zelden het hoge niveau van Fritz zijn set .

Er is zo enorm veel rust dat de volume heel ver open kan en je tot mijn grote verbazing normaal kunt blijven praten zonder je stemvolume te verheffen , heel bijzonder zoiets en nog nooit eerder meegemaakt .
Ik praat dan wel over een serieus geluids volume .

En dan de dynamische kracht uit de MA9-S2 monoblokken , mijn Accuphase E408 komt niet eens in de buurd hiervan .

En dan de klankkleur , mooi helder en duidelijk en toch ook warm getint .
En het sprankeld aan alle kanten .

Om over het laag nog maar te zwijgen , dat gaat zo enorm diep en laag in de frequentie , dat komt bij mij thuis niet in de buurd hiervan .
Ik had een cd bij mij met 20 hertz tonen er in en die waren gewoon duidelijk waarneembaar , en dat maak je niet veel mee .

Groeten  EDWIN  B

lo

Zijn er nog wijzigingen in Fritz zijn set doorgevoerd sinds ik bij hem was? (is trouwens al weer heel erg lang geleden besef ik me nu. 30 okt wordt dit weer goed gemaakt)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viceadmiraal61

ja ik denk dat het ook niet helemaal eerlijk is om de accuphase te vergelijken met een voorversterker
en twee mono eind bakken....we hebben namelijk de versterker van edwin gehangen aan de wilsons.
wat dan meteen opvalt is op xlr teveel een getweter sound en overdruk geeft,de volume kan amper op 9 uur
veel onrust,de rust keerde weer terug op rca,gaander weg klonk de accuphase beter,maar bij veel sacd,cd
wil eigelijk hoog en laag toevoegen,wat we ook hebben gedaan.maar je mist op een gegeven moment
die enorme boog over de installatie en de boog er achter diepte en hoogte...en een sprankel bruisend
geluid..die veel goed opgenomen sacd.cd hebben..een spannend donker structuur ,wordt vaak in films
toegepast.toen we weer terug gingen naar de marantz set...ja daar was het weer
de speaker kabel kon zich best wel staande houden tegen over de siltech....de siltech gaf iets meer
ruimte en een wat meer sprankel geluid...geprobeerd op mijn set.
toch was ik een beetje terleurgesteld in een versterker van dik 6000,-op onze pijnbank
maar wel dapper van edwin om het toch te proberen.

HiFi gek

Het vergelijk tussen mijn Accuphase E-408 geïntegreerde versterker en Fritz zijn Marantz MA9-S2 monoblokken en SC7-S2 voor versterker is eigenlijk ook geen eerlijk vergelijk .
Je vergelijkt dan als het ware een auto met een 1400 cc motor met een andere uitvoering met een 2500 cc motor zal ik maar zeggen , dan staat al vast wie er als winnaar uit de bus komt als het om pure prestaties gaat .

Het is dan ook logisch dat de MA9-S2 dynamisch behoorlijk ver over de Accuphase heen gaat .
Ook klinkt de Marantz combie voller van klank en muziekaler en sprankeld het meer .
De Accuphase heeft een donker klank karakter via de Wilson's , terwijl ik dat op mijn eigen Focal's niet heb .

De Accuphase aangesloten op Fritz zijn Wilson Watt/Puppy 6 is helaas geen goede match/kombinatie , de versterker klinkt dan niet aangenaam .
Aangesloten via XLR ging echt niet goed , het klonk dan veel te druk en de galm en ambiance klopte dan niet .
Aangesloten via RCA gaf een duidelijke verbetering gelukkig .

Mijn thuis situatie is natuurlijk anders wat luidspreker merk betreft , ik draai met Focal - Electra1037BE .
Deze boxen heb ik doelbewust gekozen in kombinatie met mijn Accuphase versterker zoadat het geheel aangenaam klinkt qua klankopbouw .
In mijn eigen set klinkt de Accuphase daarom wel aangenaam en muzikaal .
Alleen kom ik uiteraard ook thuis niet aan die enorme dynamische kwaliteiten van de Marantz en hoor ik dat al het overige in het geluidsbeeld ook duidelijk minder word weergeven , maar met dit grote verschil dat het wel muzikaal klinkt met de Accuphase /Focal combie .

En dan ook niet te vergeten dat Fritz zijn Wilson boxen 3.5 maal zo duur zijn dan mijn Focal's .

Dus , al bij al niet meer dan logisch dat er een groot verschil is tussen beide sets , ik had ook niet anders verwacht .
Ik wist toch al van te vorren dat ik hier nooit aan zou kunnen tippen .

Het vergelijk had natuurlijk veel beter tot zijn recht gekomen en was ook een stuk eerlijker geweest als de Marantz monoblokken vergeleken hadden worden met de Befaamde Accuphase : M6000 monoblokken / C2410 voorversterker combie , maar goed die heb ik nu eenmaal niet .
Neemt niet weg dat het voor mij en Fritz erg leerzaam was , en wij zijn een ervaring rijker nu en ik weet nu ook hoe mijn versterker zich houd t.o.v. de Marantz MA9-S2 .

Fritz , bedankt dat je mij die mogelijkheid hebt aangeboden  :-)

Groeten  EDWIN  B

jowa

Hoi Edwin,

Al vaker gehoord dat de Wilson's veel vermogen nodig hebben, niet verwacht dat een Accuphase z'n tanden er op stuk zou bijten.  :-o
Gelukkig heb je binnen je eigen set een zeer goede match en daar draait het telkens om, dat het bij je thuis goed klinkt  :yes:.

Ben nu wel nieuwsgierig of mijn Densen set de Wilson's überhaupt in beweging krijgen  :wink:
Ze leveren dan wel per kanaal 2 x 200 W aan 4 Ohn, maar die Wilson's gaan nog wel wat lager kwa weerstand.

JoWa

JeroenGRT

De match is inderdaad alles! Mooie speakers die wilson watt-puppy! Ben ook stiekum best benieuwd hoe deze zullen klinken met mijn Chord eindversterker. Hmmm.... :-D

lo

Mooi te lezen dat Edwin zijn versterker en kabels mee heeft genomen om te vergelijken. En inderdaad tegen de voor-eindcombi van Fritz moet je misschien wel met vergelijkbaar materiaal komen om de puppy's tot leven te wekken. Leuk om te lezen.

groet,

lo