de set van viceadmiraal61

Gestart door viceadmiraal61, juni 07, 2009, 13:57:17

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

CiteerNu Peter nog,want de phy unit zijn uiteindelijk toch niet de makelijkste unit...we hebben er al
veel aan veranderd..De maker van deze Unit is pas overleden.. Nieuwe unit komen er niet meer.Hans
Kortebach de maker van de kasten rond de Phy unit ,gaat nu over op Field coly unit ..en die klinken
zoveel beter,en nog beter na aanpassing door Cees Peel...

Gaat niet gebeuren, gisteren nog de Blumenhofer FS3.2 gehoord, geef mij dan maar mijn Phy`s....
Heel veel beter.... :wink: en zeker met klassiek of stemmen....

lo

:-)
Lekker van blijven genieten dan.  :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Citaat van: Pjotr27 op juni 22, 2011, 13:20:54
Tja en onze Viceadmiraal is stevig bezig, na eerst zijn Siltech luidspreker bekabeling verkocht te hebben gaan nu zijn luidsprekers de verkoop in, liefhebbers kunnen Fritz altijd bellen of mailen.

Wat komt ervoor terug? Setje Blumenhofer Genuin FS1 in walnut. Dezelfde speaker als waar mee op de Alkmaar AZ show werd gedemonstreerd...

Ben heel benieuwd, pas nog de FS3 van Blumenhofer gehoord maar dit is wel een hele grote stap omhoog..
Ze kosten ook serieus geld ( meer dan 35 mille!).
Snel naar Amersfoort dus de komende weken als ze gearriveerd zijn ( vermoedelijk eind volgende week!)

Misschien een stomme vraag, maar..........is z'n luisterruimte niet "te klein" voor deze speakers?

Ik weet dat Fritz z'n set doordacht en goed heeft opgebouwd, en dat deze ook zo klinkt.
Zeker met de Puppy's, want dit zijn goede speakers.
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Citaat van: Musicman op juli 05, 2011, 13:06:23
Citaat van: Pjotr27 op juni 22, 2011, 13:20:54
Tja en onze Viceadmiraal is stevig bezig, na eerst zijn Siltech luidspreker bekabeling verkocht te hebben gaan nu zijn luidsprekers de verkoop in, liefhebbers kunnen Fritz altijd bellen of mailen.

Wat komt ervoor terug? Setje Blumenhofer Genuin FS1 in walnut. Dezelfde speaker als waar mee op de Alkmaar AZ show werd gedemonstreerd...

Ben heel benieuwd, pas nog de FS3 van Blumenhofer gehoord maar dit is wel een hele grote stap omhoog..
Ze kosten ook serieus geld ( meer dan 35 mille!).
Snel naar Amersfoort dus de komende weken als ze gearriveerd zijn ( vermoedelijk eind volgende week!)

Misschien een stomme vraag, maar..........is z'n luisterruimte niet "te klein" voor deze speakers?

Ik weet dat Fritz z'n set doordacht en goed heeft opgebouwd, en dat deze ook zo klinkt.
Zeker met de Puppy's, want dit zijn goede speakers.

Hoezo te klein ?
Hij is groter dan een ruime woonkamer
En akoestisch aangepast
De grote van een speaker maakt niet uit denk ikwel als het een kleine kamer is en dat de kamer vol loopt met teveel laag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Musicman

Beste muziek en audioliefhebbers.

Na een hele tijd afwezig te zijn geweest en veel te weinig serieus naar muziek te hebben geluisterd,
heb ik toch met een paar forumleden redelijk contact blijven houden.
Edwin (Hifigek) is daar 1 van, en met hem had ik afgelopen jaar al plannen om samen naar iemand te gaan, die toch wel heel doordacht met z'n set omgaat............n.l. "Vieze Admiraal" oftewel, Fritz de With.
Het kwam er steeds maar niet van, maar eindelijk was het afgelopen Zondag dan toch zover.

Na Edwin te hebben opgehaald, volgden we de weg naar Amersfoort.
Tijdens het rijden,konden we lekker bijpraten over vanalles.
Maar toch bleven we  grootendeels op het muzikale- audiovlak hangen. (gek he? :wink:)

Rond 12uur kwamen we bij Fritz aan, daar binnen gekomen en mezelf te hebben voorgesteld,
Hing ik m'n jas over een stoel en bekeek op m'n gemak Fritz z'n set.
Deze stond rustig te spelen en gelijk viel me op, dat het geluid makkelijk en met een enorme rust je tegemoet kwam..........en eerlijk gezegd, had ik niet anders verwacht.

Alle componenten zijn van exclusieve klasse, en ook zeker z'n nieuwste aanwinst.......een  nieuwe (buizen-)versterker van Hollandse makelij en helemaal met de hand vervaardigd.
Echt een zwaargewicht en een lust voor het oog, maar vooral ook voor het oor....dat zou later blijken.
Wat ik ook leuk vond, is dat Fritz kleine simpele dingen gebruikt voor "verbetering" van bepaalde dingen.........zelfs koffiekopjes ter ondersteuning voor kabels.
(En waarom niet......? Als het "werkt", dan "werkt" het)

Ook de luisterruimte is precies zoals ik het me had voorgesteld.
Niet wat betreft grootte of inrichting, maar wel wat betreft akoestiek.
(iets wat nog altijd 1 van de belangrijkste voorwaarde is, om een set ECHT tot z'n recht te laten komen)

Nadat Fritz wat nummers liet horen van z'n eigen project (STS 14th Edition) en ik Edwin en Fritz hun gang lieten gaan, zat ik lekker te genieten vanalles wat op me af kwam.
Het  was voor mij 1 muzikale ervaring, die wel heel erg lekker in het gehoor lag.
En ondanks de grote speakerkasten (waar ik vorig jaar nog m'n bedenkingen over had) zaten deze absoluut niet in de weg, maar werden met grote preciese aangestuurd en in toom gehouden door de nieuwe (buizen-)versterker.

Na een aantal nummers te hebben gehoord en wat meer met elkaar gesproken te hebben,konden Edwin en ik ook onze muziek beluisteren.
Helaas kon Fritz niet al mijn muziek (keuze) allemaal  "versmaden".  violent1
Dit is niet iets verkeerd, want het is altijd goed dat er smaakverschillen zijn en ook verschillende gedachtes zijn omtrend mix of masterwerk.........dat maakt onze mooie hobby zo boeiend.

Wat hij verduidelijkte is, dat het grootendeels te maken had met de eindmastering die bij veel albums van tegenwoordig nogal vaak te wensen over laat.
Iets waar ik persoonlijk nooit direct naar luister bij mijn favoriete muziek, want het gaat mij in de 1e plaats nog altijd om de song, muziek,of emotie en later pas de "rest".   
(maar ik begrijp Fritz wel hierin, want heeft hiermee wel een punt..)

Nadat Edwin en ik wat van onze muziek hadden gehoord, draaide Fritz op Edwin z'n verzoek nog wat originele opnames die ook op de 14th Editie staan.
Zodat hij deze kon vergelijken met de 14th editie wat betreft klankkleur, plaatsing e.d.
(een project waar Edwin voor het eerst aan heeft meegewerkt )

Na een tijd te hebben geluisterd en gepraat, werden we "getrakteerd" op een bezoekje van de bouwer (en zijn zoon) van de nieuwe amp.
Deze kwam langs omdat de amp van Fritz op te halen.
Want deze wordt (is) helemaal naar Fritz z'n wensen aangepast en moet daardoor af en toe nog terug moet om dit soort aanpassingen zorgvuldig te kunnen uitvoeren.

Aangezien ik toch een lichte voorliefde heb voor buizen, raakte ik in een goed gesprek met de bouwer, en Edwin met zijn zoon.
Je had al snel door..........dit zijn vaklui die ECHT weten waar ze het over hebben. :yes:

Zo werd de luistermiddag compleet, leuk , leerzaam, maar helaas ook (te) laat afgesloten.
Een luistermiddag bij iemand die het goed voor elkaar heeft.

Fritz..........nogmaals hartelijk bedankt voor jouw tijd en gastvrijheid!!

Vriendelijke groet, Pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WilliamB

Mooi verslag, en wat heben we allemaal toch een mooie hobby. :yes:

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Inderdaad een mooi verslag en een ontzetten mooie versterker, ik heb deze een maandje geleden nog beluisterd en het is onstellend met wat voor gemak elke muzieksoort weergegeven wordt, deels de versterker en het overgrote deel de Blumenhofers.

Leuk dat je zo genoten hebt. pompom

Paul

Dus nu gaan we met z,n allen aan de buisjes ? ......  Want mij geloven jullie niet.   :-o 8-) :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Mij geloven ze ook al niet. Kom langs en overtuig jezelf, buizen klinken gewoon erg goed. En als je het door een expert laat bouwen kan er van alles aangepast worden. Die van mij is voor mijn luidsprekers gemaakt, komen er andere wordt de ev indien nodig aangepast.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: renes59 op januari 28, 2012, 18:13:07
Mij geloven ze ook al niet. Kom langs en overtuig jezelf, buizen klinken gewoon erg goed. En als je het door een expert laat bouwen kan er van alles aangepast worden. Die van mij is voor mijn luidsprekers gemaakt, komen er andere wordt de ev indien nodig aangepast.
Mijn buizenset is ook zelfbouw en het schema ligt in de la.
Klipsch zijn > 97db, doen die van Fritz niet voor onder en dat bij mij op 2x 15 watt.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

cz79

Ik ben ervan overtuigd dat buizen goed kunnen klinken maar ik heb ook vaak genoeg combi's gehoord die werkelijk een absolute anti-match waren (met luidsprekers). Ik heb (vindt ik zelf iig) een hele mooie combi met mijn LS en AMP's, het wil dan niet zeggen dat er met een mooie buizenbak een mooier resultaat wordt behaald, wellicht is het dan geen match meer of vindt ik de sound die er uit komt niet prettig.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op januari 28, 2012, 18:13:07

Ik geloof je Rene.

Heb je set gehoord en die klinkt erg mooi. punt.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Ja dat klopt, je vond het wel aangenaam klinken. Andersom ook, bij jou klonk het ook goed, anders maar mooi. Was wel voor de wisselingen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

drees62

Citaat van: Musicman op januari 28, 2012, 15:32:22
Nadat Edwin en ik wat van onze muziek hadden gehoord, draaide Fritz op Edwin z'n verzoek nog wat originele opnames die ook op de 14th Editie staan.
Zodat hij deze kon vergelijken met de 14th editie wat betreft klankkleur, plaatsing e.d.
(een project waar Edwin voor het eerst aan heeft meegewerkt )

Hallo Pat,

Welkom terug hier! Is er nog een conclusie getrokken naar aanleiding van bovenstaand project? Ik heb bijvoorbeeld de ervaring dat het nummer "Thanks to you" van Boz Scaggs op de 13th editie toch een stuk minder klinkt dan het origineel. Veel wolliger in het laag en (te)veel galm op de stem. Hier wint met afstand het origineel, afkomstig van de CD Dig van Boz Scaggs.
Zag dat Fritz op de 14th weer een nummer van die CD heeft "geleend", nu Desire. Deze heb ik nog niet in de "witte" uitvoering gehoord.

JohnWx

heb geen 50000 euro voor een buizen versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject