Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BitByter

Ik wil ook eigenlijk de Chorus 826 W, maar die is nergens te koop meer.

bas focal marantz

Hoi , ik heet Bas en ik ben nieuw hier, ik dacht laat ik hier maar eens reageren omdat ik ook een focal
liefhebber ben , maar dan op het zelfbouw gebied.
ik heb een flinke verzameling focal units , jaja en natuurlijk marantz bewonderaar, vooral het
vintage spul vindt ik machtig mooi.
Vroeger via een vriend die een marantz 2226 had ben ik ook tot koop van zo een reciever over gegaan
die ik inmiddels al een jaar of 10 met plezier heb.
Ook zit ik op het zelfbouw forum http://forum.zelfbouwaudio.nl/

WimPeu

Citaat van: BitByter op december 24, 2010, 16:23:28
Ik wil ook eigenlijk de Chorus 826 W, maar die is nergens te koop meer.

Al Musifoon in Emmen geprobeerd?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

u22u

goede dag allemaal.

waar ik erg nieuwsgierig naar ben is hoe de focals 716/816 klinken in verhouding tot de woonkamer die vrij strak is.
de wanden en plafond is spacspuit , 1 muur met groot kozijn , 1 muur met wandmeubel ,achter muur met 2 bergkasten met daartussen een raamkozijn , en de andere muur is ca 2,5 meter en gaat dan over in de keuken.
In de woonkamer staat een bankstel en salontafel , de ramen zijn uitgerust met luxaflex , de vrouw wil GEEN gordijnen,dus echt veel geluid word er niet gedempt , door vloer is belegd met plavuizen.
in de buurt van nijmegen vind ik niet echt luisterruimtes die ook zo strak zijn uitgevoerd.
heeft iemand hier ervaring mee , de reciever is een sr 6005 ( dit vanwegen de diepte van het wandmeubel max 39,5 cm ).
ik wacht gespannen jullie reactie af,en word dan misschien ook wel een trotse bezitter van de Focal speakers.
Het is de bedoeling dat de set word uitgebreid naar een 5.1 set.( het liefst alles van 1 speakermerk.

alvast bedankt voor jullie mening. 

xander32

De Focals kennen in het algemeen een pittig hoog welke zal worden verstrekt in een hard ruimte zoals die van jou  :-( ... Ik zou zeer zeker de Focals eerst bij jou zelf tuis uitproberen voordat ik tot de aankoop over ging   :yes:



Sander.
Citaat van: u22u op december 30, 2010, 22:31:06
goede dag allemaal.

waar ik erg nieuwsgierig naar ben is hoe de focals 716/816 klinken in verhouding tot de woonkamer die vrij strak is.
de wanden en plafond is spacspuit , 1 muur met groot kozijn , 1 muur met wandmeubel ,achter muur met 2 bergkasten met daartussen een raamkozijn , en de andere muur is ca 2,5 meter en gaat dan over in de keuken.
In de woonkamer staat een bankstel en salontafel , de ramen zijn uitgerust met luxaflex , de vrouw wil GEEN gordijnen,dus echt veel geluid word er niet gedempt , door vloer is belegd met plavuizen.
in de buurt van nijmegen vind ik niet echt luisterruimtes die ook zo strak zijn uitgevoerd.
heeft iemand hier ervaring mee , de reciever is een sr 6005 ( dit vanwegen de diepte van het wandmeubel max 39,5 cm ).
ik wacht gespannen jullie reactie af,en word dan misschien ook wel een trotse bezitter van de Focal speakers.
Het is de bedoeling dat de set word uitgebreid naar een 5.1 set.( het liefst alles van 1 speakermerk.

alvast bedankt voor jullie mening.

gerard

Een zeer strakke woonkamer is akoestisch vrij lastig als je bijna geen demping hebt.
Niet alleen met het hoog maar ook zeker de lage tonen kunnen dreunend aanwezig zijn met (grote) vloerstaande luidsprekers.
Je moet ze wel erg vrij kunnen opstellen (70-100cm van de muur)
Misschien ook eens overwegen om boekenplankluidsprekers met een sub....?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

g-love and special sauce

hallo,

ik ben nieuw hier op het forum, maar volg al even dit topic.
Ik ben van plan om de Chorus 816w's aan te schaffen, maar mijn vrouw wil niet mee.
Als compromis tss design en kwaliteit kom ik nu uit bij B&W CM8, maar heb geen enkele ervaring met deze speakers. Ik heb al een aantal keren geluisterd nr de Focal Chorus 726V en de 816W en ben uiteindelijk voor de 816W's gegaan, tot dat mijn vrouw deze zag (veel te groot, bla bla bla)
Heeft iemand hier ervaring met B&w CM reeks?
ik weet ook dat je mzelf moet luisteren maar een beetje advies kan mij misschien wel geruststellen.

Thanks

Janver

Neem je vrouw mee naar de luisterruimte en laat haar eens luisteren.

De mijne wilde eerst ook geen zuilluidspreker maar na een luistersessie was ze overtuigd van de 716 en dus grote speakers. Nu is ze er trots op.

Mocht je vrouw een 716W mooier vinden, ik ben mogelijk wel in voor een ruil.   pompom

Hier kan uw reclame staan!

g-love and special sauce

Citaat van: Janver op januari 03, 2011, 14:49:03
Neem je vrouw mee naar de luisterruimte en laat haar eens luisteren.

De mijne wilde eerst ook geen zuilluidspreker maar na een luistersessie was ze overtuigd van de 716 en dus grote speakers. Nu is ze er trots op.

Mocht je vrouw een 716W mooier vinden, ik ben mogelijk wel in voor een ruil.   pompom

zij heeft de B&W CM8 gezien tijdens een citytrip nr Berlijn en die vind ze wel mooi, de Focal helaas niet.
Nu had ik graag feedback gekregen van mensen die ervaring hebben met de B&W CM reeks.
Ik kan er ook aan een heel aantrekkelijke prijs aangeraken.

xander32

Jawel, soon te koop:


826 W in gloss white  8-).

Sander.
Citaat van: BitByter op december 24, 2010, 16:23:28
Ik wil ook eigenlijk de Chorus 826 W, maar die is nergens te koop meer.

BitByter

Citaat van: xander32 op januari 04, 2011, 18:31:55
Jawel, soon te koop:


826 W in gloss white  8-).

Sander.
Maar ik wil ze zowieso in zwart, en ...,  ik ga binnenkort toch ook andere merken luidsprekers beluisteren. Zoals o.a. de Pied Piper en Monitor Audio.

g-love and special sauce

Citaat van: xander32 op januari 04, 2011, 18:31:55
Jawel, soon te koop:


826 W in gloss white  8-).

Sander.

wanneer komen deze dan? en enkel in het wit of toch nog andere kleuren?



xander32

Haha, ik heb niets te koop hoor maar kwam deze na ff zoeken op `t www tegen  :wink:.


Sander.
Citaat van: BitByter op januari 06, 2011, 19:17:09
En in Satin Black, heb je die ook te koop?