Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

zoals gebruikelijk weer messcherp.  :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Dat zouden ze ze bij mij ook moeten doen als ze met mijn speakers aan de gang zouden gaan.

Mja, ooit eens zal ik de Grande Utopia willen horen (BEZITTEN :P)

HiFi gek

#122
Gisteren had ik gemeld dat ik samen met Fritz de inwendige bekabeling zou gaan vervangen door Siltech .




Wat ik ook ga doen is de kamer van de midrange afvullen met Twaron Angel Hair .
En dan dus proefondervindelijk vast zien te stellen hoeveel Twaron er in moet  :yes:


Ik heb net even op de website gekeken van Speaker & Co Dordrecht
Daar kost Twaron Angel Hair per 50 gram 7,50 euro + dat het op voorraad is in de nieuwe winkel in Dordrecht .

De winkel in Rotterdam is er trouwens mee gestopt , zij zijn nu verhuist naar Dordrecht  :-(




Hier is de link naar de Twaron Angel Hair van Speaker & Co in Dordrecht .





http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=1158






Ik zal er een aparte topic over openen als ik er mee aan de slag ga , met duidelijke foto's .
En waar ik dan op beschrijf hoeveel gram ik toevoegt + wat het gehoormatig doet .

Aanstaande woensdag ga ik naar Dordrecht om de twaron te halen  :-P





Groeten  EDWIN  B

xander32

Volg-modus: ON


Sander.
Citaat van: HiFi gek op november 15, 2010, 16:49:30
Gisteren had ik gemeld dat ik samen met Fritz de inwendige bekabeling zou gaan vervangen door Siltech .

Na nader overleg met Fritz gaat dat helaas niet meer door i.v.m. de prijs . :cry:


Wat ik wel eigenhandig ga doen is de kamer van de midrange afvullen met Twaron Angel Hair .
En dan dus proefondervindelijk vast zien te stellen hoeveel Twaron er in moet  :yes:


Ik heb net even op de website gekeken van Speaker & Co Dordrecht
Daar kost Twaron Angel Hair per 50 gram 7,50 euro + dat het op voorraad is in de nieuwe winkel in Dordrecht .

De winkel in Rotterdam is er trouwens mee gestopt , zij zijn nu verhuist naar Dordrecht  :-(




Hier is de link naar de Twaron Angel Hair van Speaker & Co in Dordrecht .

http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=1158


Ik zal er een aparte topic over openen als ik er me aan de slag ga , met duidelijke foto's .
En waar ik dan op beschrijf hoeveel gram ik toevoegt +wat het gehoormatig doet .

Aanstaande woensdag ga ik naar Dordrecht om de twaron te halen  :-P





Groeten  EDWIN  B

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Die nieuwe topic komt er over een 15 minuten aan in de luidspreker sectie .


Groeten  EDWIN  B

Lion of Judah

Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC


BitByter

#128
Ik ben helemaal nieuw op dit forum, en ik wil dus een nieuwe set gaan kopen. Ik denk dat ik voor de 5.1 ga, alleen  ga ik dit later uitbreiden daar naar toe, dus voorlopig een 2.5 set.
De Focal Chorus 836 V daar zie ik niet veel over?
Is dit een goede combinatie met een Marantz SR-7005?
Ik kan deze set alleen maar beluisteren zo ver ik weet in Groningen, maar dat is te ver voor mij. Iemand een winkel in de buurt van Utrecht waar ik dit kan onder vinden?

visser

Ik heb zelf een Focal 714 en een Marantz Sr6004 wat een mooie combinatie is. Focal en Marantz passen zo ie zo goed bij elkaar dus ik verwacht dat dit ook zeker zal gelden voor de 836v i.c.m. de SR7005. Absolute zekerheid krijg je alleen door te gaan luisteren en persoonlijk kan ik je, ook gezien de niet geringe investering, dit van harte aanraden. Ook al is Groningen niet om de hoek.
Marantz SR6004, Focal Chorus 714V, Focal Chorus CC 700V, BK XXLS400

xander32

SR 80002 - 816W comi tot volle tevredenheid gehad. Bemerkte wel dat de speakers opbloeiden door toevoegen van extra vermoge d.m.v. een EV  :yes:.

Enne, kan je uitleggen waaruit een 2,5 set bestaat? Bedoel je geen 2.1 of iets dergelijks?


Sander.
Citaat van: BitByter op december 23, 2010, 21:46:05
Ik ben helemaal nieuw op dit forum, en ik wil dus een nieuwe set gaan kopen. Ik denk dat ik voor de 5.1 ga, alleen  ga ik dit later uitbreiden daar naar toe, dus voorlopig een 2.5 set.
De Focal Chorus 836 V daar zie ik niet veel over?
Is dit een goede combinatie met een Marantz SR-7005?
Ik kan deze set alleen maar beluisteren zo ver ik weet in Groningen, maar dat is te ver voor mij. Iemand een winkel in de buurt van Utrecht waar ik dit kan onder vinden?

WimPeu

#131
Een hifi zaak bij mij in de buurt rade mij een tijdje terug af om voor 836 te kiezen. Ik was in de markt voor de 826SE maar had ook wel oren naar de 836. Geen strakke bas ed. Hij had de 836 ook nooit in zijn assortiment opgenomen. Ik zou eens gaan luisteren naar de Chorus 826 W 30th Anniversary. Dat lijkt een topper te zijn ook kwa afwerking en kleur stelling een beauty.. :kwijl:



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

Hier een trotse eigenaar van een Focal eigenaar.

Marantz SR6004 icm Focal 716W.

Als ik één ding tegen Focal moet spreken is dat deze geen bi-amping(bi-wiring) doet. Ik zou nu wel een keer het extra aansturende vermogen willen gebruiken. Volgens mij wordt het lage dan strakker.

Bij de luistersessie had ik alleen 716V geluisterd die erg goed uit de vergelijking kwam(Enige die in de buurt kwam was een Monitor Audio RX6 volgens mij en nog een veel duurdere speaker). Op basis van het artikel op Hifi.nl heb ik voor de 716W gekozen(bijna zelfde prijs) en ben er erg blij mee. Ik kan me goed vinden in dat artikel.
Hier kan uw reclame staan!

drees62

Ik heb ook een tijd lang gespeeld met een SR 8001 en Focal 716W. Mijn tip is om echt voor de W-serie te gaan, dit maakt een groot verschil in laag en midden. In deze serie zitten de woofers en filters van de (duurdere) Elektra-serie. Ik zeg doen!  :wink:

Tis dat ik in mijn luisterruimte een basprobleem had met vloerstaanders, anders had ik nog met deze beauty's gespeeld. En idd. een potige eindversterker erachter doet nog weer wat extra's!

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op december 24, 2010, 08:26:54


[img http://width=360 height=480]http://www.stereophile.com/images/newsart/Focal_1.jpg[/img]




Een paar mooie exemplaren met dezelfde roodbruine kleur als mijn 1037BE .

Ik vind dit persoonlijk de mooiste kleur die ook veel luxe uitstraalt  :yes:



Groeten  EDWIN  B