Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Ik zie dat Focal inmiddels behoorlijk poulair aan het worden is op het Marantz forum .

Dus plaats ik een oproep aan degene die Focal luidspreker boxen bezitten .


Plaats hier foto's van uw boxen .
Vermeld tevens de technische gegevens .
Hoe lang je de Focal's al hebt .
Eventueel de nieuwprijs vermelden .
Omschrijf het klankbeeld .



Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Jammer dat de Utopia Diablo zo duur is. Anders had ik ook wat te posten  :roll:

Mexicaanse Hond

Citaat van: MadVillain op maart 04, 2009, 21:59:59
Jammer dat de Utopia Diablo zo duur is. Anders had ik ook wat te posten  :roll:
Heb je toch wat gepost.  :-P

WimPeu

#3
Ik voel me hier nu al thuis.. :-D
Moet ik nog het een en ander uit een zetten???  :lol: Gezien mijn eigen topic.
Ik zal mijn nieuwe aanwinsten maar eens mooi op de foto zeten met alle gegevens erbij natuurlijk. Nog even op de center wachten, kan die ook gelijk even meegenomen worden!!

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

#4
Het aantal reakties valt mij tegen , er zijn hier toch genoeg Focal bezitters .

Wie van jullie gaat de aftrap geven ?


Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Citaat van: WimPeu op maart 04, 2009, 22:09:52
...... Nog even op de center wachten, kan die ook gelijk even meegenomen worden!!....


frusty
Als ie er is hoor je van mij!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: HiFi gek op maart 07, 2009, 15:17:48
Het aantal reakties valt mij tegen , er zijn hier toch genoeg Focal bezitters .

Wie van jullie gaat de aftrap geven ?


Groeten  EDWIN  B

Ikke dan maar? Ik ben al sinds een jaar of 15 in het bezit van een paar JM Labs (ja, de naam Focal werd toen nog helemaal niet gevoerd) uit de Profil serie. Het betreft de JM Lab 5B in de kleur auburn. Ik wilde ze eigenlijk in pianolak-zwart bestellen maar nadat ik eenmaal deze kleur had gezien was ik verkocht.

Deze Profil 5B is voorzien van 2 identieke 13 cm woofers en een T90K inverted Kevlar dome tweeter. De hoogte is 90 cm en de werking is volgens het d'Appolito principe. De tweeter zit dan tussen de woofers.

Overigens krijgen deze jongens binnenkort gezelschap van een paar Focal 716W's, met de mid- en laagdrivers en filters uit de Electraserie. De Profils gaan dan waarschijnlijk in hun tweede leven naar de TV-hoek.

Spec"s:

Inhoud:   19,7 liter
Frequentie:    48Hz tot 20 kHz
Gevoeligheid:    92 dB
Biwire:    Ja

hier ook nog even een foto:

HiFi gek

#7
Hier zijn de gegevens van mijn Focal : Electra 1037BE .


3 woofers van 18cm met W sandwich conus .
1 midrance van 16,5 cm met W sandwich conus .
1 pure Beryllium IAL tweeter .
Downfire basreflexpoort van Ø14cm .

Kast behuizing is gemaakt van 50mm dik MDF .

Frequentie respons : 33 hz  --- 40 khz
Cut-off frequency   :  26 hz
Sensitivity ( 2.83V/1m )  :  93 DB
Nominal impedance   ;   8 ohm
Minimum impedance   ;   3,3 ohm
Recommended amplifier power  :  40 - 400 watt
Crossover frequency   :   230 Hz  /   2000 Hz
Dimensions   H - W - D   :  1250 - 303 - 400 mm
Weight     :    51 kg


Over de downfire basreflexpoort wordt vermeld :  No air noise .
                                                                  Very low distorsion
                                                                   No dynamic compression


Over de behuizing wordt vermeld  :  Massive structure of 50mm thick MDF
                                                 No diffraction effect
                                                 High inertia , no vibrations



Prijs is :  7800 euro per paar .



Ik heb de boxen gekocht bij Hobo Hifi Rotterdam in augustus 2007   met een korting van 800 euro .


Het klankbeeld is :  enorm strak en gedefinieerd laag .
                           zeer transparante midden weergave
                           geen scherpte in het hoog
                           Geeft veel micro info weer
                           Warme klankkleur
                           enorm dynamisch berijk
                           Geen enkel spoor van enige vervorming op zeer hoog geluids volume
                           Groot diepte beeld , breedte beeld en hoogte beeld
                           Mooie focus stemweergave ( centaliseren )



























Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op maart 09, 2009, 21:24:32
notworthy  notworthy  notworthy



Dank je

Nou jij nog posten Wim , als alles binnen is .
Niet vergeten hè    :lol:



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Jij hebt echt mega speakers/ set. Ik moet dat echt wel een keer horen. Ben je vrijdag misschien thuis, ik zit dan R'dam (AC/DC concertje) HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op maart 09, 2009, 21:32:33
Jij hebt echt mega speakers/ set. Ik moet dat echt wel een keer horen. Ben je vrijdag misschien thuis, ik zit dan R'dam (AC/DC concertje) HB



Ja , in de avond ben ik thuis .
Wat mij betreft kun je langs komen , stuur maar even een persoonlijk bericht naar mij toe , dan kunnen wij een afspraak maken .


Groeten  EDWIN  B

drees62

#12
Sinds vandaag (bevrijdingsdag  :-D) heb ik ze thuis staan: een setje Focal 716W's. Ik was in de gelegenheid om het demopaar van de plaatselijke dealer over te nemen met een zeer aantrekkelijke korting.
Voordeel is tevens dat ze al ingespeeld zijn  :wink:

Heb ze tegen 12 uur aangesloten en ben de eerste 3 uur niet meer van de sweetspot af geweest. Tevens had ik op mijn smoelwerk een dikke grijns, wat klinkt dit ongelooflijk goed!
Uiteraard kan het nog beter, mijn (toekomst-) droom zijn de 1037BE van Focal (speakers van Edwin).

Had al eens naar een setje 816W's geluisterd maar die waren we net iets te groot en te duur. Toen ik enkele maanden geleden op hifi.nl een recensie tegenkwam van de 716W was mijn aandacht getrokken. Wezen luisteren en was eigenlijk direct weer verkocht door de hele mooie staging en de enorme controle over het laag.
Deal gesloten en ze vandaag dus opgehaald.
Voor de recensie zie: http://www.hifi.nl/recensies/3634/Focal_Chorus_716_V_en_716_W.test.html

En hier nog even de wervende tekst van de site van hobo:

FOCAL'S SPECIAL EDITIONS

Twee Special en Limited Editions van het Franse luidsprekermerk Focal waarvan de Chorus 716W speciaal vervaardigd is voor de Benelux. Deze Chorus 716W en Chorus 816W borduren voort op het enorme succes van hun "V"-naamgenoten. Deze vloerstaande modellen hebben hetzelfde uiterlijk maar beschikken over mid/laag units die u ook terugvindt in de veel duurdere Electra en Utopia luidsprekerlijnen. Deze "W"-modellen hebben, zoals in het typenummer is aangegeven, een "W" sandwich conus, een foam basis met verschillende lagen glasvezel, waarvan kenners zeggen dat dit misschien wel de beste unit ter wereld is. Hierdoor is een werkelijk unieke combinatie ontstaan: een geweldige geluidsweergave die een perfecte oplossing biedt voor de muziekliefhebbers die de Electra of Utopia lijn te kostbaar vinden. Ook het filter is onder handen genomen en bevat uitsluitend hoogwaardige componenten. Het gevolg is alleen mooi en puur geluid!



Een foto en de specs zal ik binnenkort nog even posten, eerst weer even luisteren  :-D :-D :-D

WimPeu

Gefeliciteerd  pompom met je 716W's, zou eigenlijk de V en de W versie wel eens naast elkaar willen horen. Misschien dat ik dat binnenkort maar eens bij mijn Hifi boer ga regelen.
Ik wist niet dat de 716 ook kleiner was dan de 816 trouwens.

veel plezier ermee maar dat gaat wel lukken!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

#14
Thanks Wim, gaat zeker lukken!

Het verschil in de hoogte zit 'm in die extra voet, verder is de kast exact gelijk (behalve dat de baspoort bij de 716 naar voren zit en bij de 816 naar onderen.)
Trouwens, mocht je een keer in de buurt van Enschede zijn dan ben je uiteraard welkom voor koffie en om te luisteren!