Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Focal staat momenteel hoog op mijn wenslijstje.

Ben op zoek naar een andere speakerset. Ga binnenkort luisteren naar Monitor Audio RS serie, Canton Ergo serie, B&W 6 serie, Kef IQ en de Focal Chorus 800 serie.

Ben vooral erg benieuwd naar de MA RS8 en de Chorus 816V, hoe deze zich ten opzichte van elkaar verhouden.

Sander.

HiFi gek

DREES62

Gefeliciteerd met je Focal 716W .

Ook mooi dat je hebt gekozen voor de W versie , nu heb jij dezelfde soort woofer construktie als de Electra/Utopia serie .
Maar of ze daar ook werkelijk 100% gelijk aan zijn kan ik je niet vertellen , ik zou het niet weten .

Als ik ooit de kans heb om ze eens in een winkel te beluisteren zal ik dat zeker niet nalaten .

Veel luisterplezier dan Drees62 .




Groeten  EDWIN  B

MadVillain

iemand bekent met de Focal JMlab Electra 907 Be. Ik ben heel zwaar aan het overwegen deze aan te schaffen.
En waarom, als ik ga verhuizen dan gaat mijn uiteindeijke woonkamer niet zo groot zijn als de kamer wat ik nu heb. Dus komen de virgo's niet meer tot hun recht. :(

WimPeu

D'r staat nu een mooie set op MP...maar dat had je al gezien natuurlijk!!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

Vooral dat inruilen spreekt mij wel aan :) Ik ben heel erg benieuwd of het hoog ook echt zo mooi is. Als wat ik altijd lees over de beryllium tweeter.

Ik had ooit eens gelezen dat een drummer zelfs het gebruikte merk cymbals ed kon horen via focal speakers

edwinvh

drees62 gefeliciteerd met je nieuwe focal's

Ik hoop deze week ook mijn focal's op te halen.
Ik heb de 826v en een CC800V gekocht.

Waarschijnlijk komt daar ook 4 x de SR800v.
Maar dit is alleen als de Kefs niet matchen met de focal's

gerard

#21
Citaat van: xander32 op mei 05, 2009, 17:16:36.....
Ben vooral erg benieuwd naar de MA RS8 en de Chorus 816V, hoe deze zich ten opzichte van elkaar verhouden.
Sander.

Volgens mij heb ik eens een duitse vergelijkingstest gelezen tussen die 2:
Gaat meer over de 816 maar de rs8 wordt er ook in genoemd..

http://www.areadvd.de/hardware/2006/focal_chorus_816_v_2.shtml

toegevoegd:  Persoonlijk vind ik dat beide types teveel laag produceren, tenminste voor mijn huiskamer doet de RS6 meer dan genoeg  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

edwinvh

YES
Ik ben vanaf gisterenavond (het is weer nacht) ook een happy eigenaar van een nieuwe focal set.
Het is geworden 2 x Chorus 826 v en een center Chorus CC800 v  pompom

j o r r i t


xander32

CiteerYES
Ik ben vanaf gisterenavond (het is weer nacht) ook een happy eigenaar van een nieuwe focal set.
Het is geworden 2 x Chorus 826 v en een center Chorus CC800 v 

Gefeliciteerd!

Zelf heb ik zojuist een luistersessie besproken (26e a.s.) bij firma Heinhuis om de 816V met de 816W te vergelijken.
Ben zeer benieuwd!

Indien 1 van beiden 'mijn speaker' blijkt zal ik deze gaan aanschaffen i.c.m. 806V als surrounds en een CC800 center.

Voor vervang van mijn Beta SW12 ga ik voor een BK XLS 300 of een Monolith. Moet ook deze eerst nog live met elkaar vergelijken.
Kan haast niet wachten  :lol:.


Sander.


drees62

Citaat van: edwinvh op mei 08, 2009, 00:10:42
YES
Ik ben vanaf gisterenavond (het is weer nacht) ook een happy eigenaar van een nieuwe focal set.
Het is geworden 2 x Chorus 826 v en een center Chorus CC800 v  pompom

Gefeliciteerd! Hier ga je veel plezier van hebben.

Happy listening  pompom pompom

drees62

#26
Goede keus!

Je zult al gauw merken dat de W-versie veel meer controle in het laag heeft en een betere "staging". Waar ik je nog wel op wil wijzen is dat je uit moet kijken met de plaatsing van je speakers. Als ze dicht bij de muur komen te staan wordt de extra baspoort aan de onderkant in de 816 misschien wat te veel van het goede. Ik heb de speakers ongeveer 50 cm van de achterwand af staan en heb toch gekozen voor de 716W. Zelfde kast maar dan zonder extra baspoort aan onderkant en zonder gietijzeren voet.

Oh ja, (Jurgen) Heinhuis draait vaak met een buizenversterker zijn demo's. Dit geeft wel een ander geluid dan je eigen versterker. Misschien toch je eigen versterker meenemen?

Citaat van: xander32 op mei 08, 2009, 18:46:08
Gefeliciteerd!

Zelf heb ik zojuist een luistersessie besproken (26e a.s.) bij firma Heinhuis om de 816V met de 816W te vergelijken.
Ben zeer benieuwd!

Indien 1 van beiden 'mijn speaker' blijkt zal ik deze gaan aanschaffen i.c.m. 806V als surrounds en een CC800 center.

Voor vervang van mijn Beta SW12 ga ik voor een BK XLS 300 of een Monolith. Moet ook deze eerst nog live met elkaar vergelijken.
Kan haast niet wachten  :lol:.


Sander.





HiFi gek

Citaat van: edwinvh op mei 08, 2009, 00:10:42
YES
Ik ben vanaf gisterenavond (het is weer nacht) ook een happy eigenaar van een nieuwe focal set.
Het is geworden 2 x Chorus 826 v en een center Chorus CC800 v  pompom



Gefeliciteeerd met je focal's .


Groeten   EDWIN  B 

HiFi gek

Op 4 maart heb ik deze topic aangemaakt :  HET FOCAL EIGENAREN TOPIC
Echter kwamen er veel minder reakties op dan ik had verwacht .

Gelukkig begonnen er vanaf 5 mei opeens volop reakties geplaatst te worden .
Dus is het toch nog helemaal goed gekomen tot mijn grote vreugde .

WAAROM DAN DENK JE NU VAST .

Nou , daar kan ik kort over zijn , van alle beluisterde diverse luidspreker merken bij mij thuis sprong de Focal -Electra 1037BE ver boven de andere merken uit .
Dat zegt meer dan 1000 worden  .



Groeten  EDWIN  B 

HiFi gek

Vraag mij af of er iemand misschien ook het idee heeft een Focal uit de 1000 serie aan te schaffen , of te gaan beluisteren voor een demo , het zij nieuw of gebruikt ?

Er is een 1007BE
            1027BE
            1037BE

Ik denk dat ik de enige hier ben met een 1000 serie , maar ik hoop eigenlijk van niet .


Groeten  EDWIN  B