Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

CiteerGoede keus!

Je zult al gauw merken dat de W-versie veel meer controle in het laag heeft en een betere "staging". Waar ik je nog wel op wil wijzen is dat je uit moet kijken met de plaatsing van je speakers. Als ze dicht bij de muur komen te staan wordt de extra baspoort aan de onderkant in de 816 misschien wat te veel van het goede. Ik heb de speakers ongeveer 50 cm van de achterwand af staan en heb toch gekozen voor de 716W. Zelfde kast maar dan zonder extra baspoort aan onderkant en zonder gietijzeren voet.

Oh ja, (Jurgen) Heinhuis draait vaak met een buizenversterker zijn demo's. Dit geeft wel een ander geluid dan je eigen versterker. Misschien toch je eigen versterker meenemen?

Thx voor de adviezen  notworthy.
Ik heb er echter speciaal na gevraagd met welke versterking Jurgen de Focals gaat aansturen: hij heeft er Denon, Onkyo en tevens een Marantz receiver staan. Gaat dus goed komen wat dat betreft.
Aangaande de plaatsing: je kan eventueel 1 van beide baspoorten dicht stoppen, verdient echter niet de schoonheidsprijs. Maar voorheen had ik er B&W CDM 7se`s staan - welke ook een behoorlijk aandeel bas leveren - dat ging ook goed / geen ongewenste verschijnselen.


Sander.

Stadium III

Citaat van: HiFi gek op mei 08, 2009, 20:38:41
Op 4 maart heb ik deze topic aangemaakt :  HET FOCAL EIGENAREN TOPIC
Echter kwamen er veel minder reakties op dan ik had verwacht .

Gelukkig begonnen er vanaf 5 mei opeens volop reakties geplaatst te worden .
Dus is het toch nog helemaal goed gekomen tot mijn grote vreugde .

WAAROM DAN DENK JE NU VAST .

Nou , daar kan ik kort over zijn , van alle beluisterde diverse luidspreker merken bij mij thuis sprong de Focal -Electra 1037BE ver boven de andere merken uit .
Dat zegt meer dan 1000 worden  .



Groeten  EDWIN  B 

Je ziet idd dat het aantal eigenaren aardig aan het toenemen is
Ik heb het met Acoustic energy,je ziet ze bijna nergens maar als mensen ze horen zijn ze toch wel verast

Mooi dat de B&W hype end minder wordt en zo de wat minder bekende merken meer op de voorgrond komen hello
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

edwinvh

Ik heb nu 40 uur inspeeltijd erop zitten. (ik hoor wel dat ze nog niet helemaal los zijn)
Ik heb ze een beetje goed op de plaatsen gezet.
En ik moet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben.
Ik hoor nu een enorm mooi podium die goed gevuld is.
Het podium zit nu gelijk een stuk hoger dan de missions (maar dit komt denk ik omdat de tweaters een stuk hoger liggen)
Ik had verwacht dat er te veel bas in zou zitten,maar ik zou er zelfs nog iets bij willen doen.
Maar dit zal ook wel te maken hebben met inspelen.
Wel als ik ga staan hoor ik gelijk meer bas op me afkomen.Dus de bas zit iets te hoog.
Het mid en het hoog is gewoon zijde zacht aan het spelen (heerlijk).
Ik zou eigenlijk vandaag de versterker in gaan stellen met de microfoon.
Maar ik denk dat ik ze toch nog maar een weekje in laat spelen.

Stadium III

Laat ze nog maar eens een week inspelen en dan je rel erbij integreren en je zult een blij man zijn

Verder ben ik voor om een handmatige afstelling te doen ipv de microfoon
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MadVillain

Citaat van: Stadium III op mei 09, 2009, 12:45:55
Je ziet idd dat het aantal eigenaren aardig aan het toenemen is
Ik heb het met Acoustic energy,je ziet ze bijna nergens maar als mensen ze horen zijn ze toch wel verast

Mooi dat de B&W hype end minder wordt en zo de wat minder bekende merken meer op de voorgrond komen hello

Jammer dat ik ook in de b&w hype getrapt ben :-) Afgelopen weekend heb ik eens de Signature Diamond beluisterd maar wat vallen die tegen. Het laag klonk erg strak maar het hoog viel me echt tegen. Het plakte als vanouds weer op de speakers.
Ze zien er wel mooi uit  :lol:

xander32

CiteerVerder ben ik voor om een handmatige afstelling te doen ipv de microfoon
Voor mij geniet een combi de voorkeur: ik laat eerst de receiver zelf aan het werk middels de microfoon waarna ik aansluitend de waarden naloop en aan de slag ga met een DB-meter.

Ik ervaar steeds weer de automatische inregeling door de receiver als een goede basis welke ik handmatig finetune.

Maar zo heeft een ieder z`n eigen methode.

Sander.

xander32

Edwinvh maakte mij net bewust van het feit dat misschien de center uit de 800 serie(V-versie) niet goed aansluit op de W-versie 816`s... Daar had ik zelf nog geen moment bij stil gestaan.

Heeft er al iemand ervaringen met deze combi? Edwin vond het in ieder geval geen geslaagde combi; er zat een gat tussen beiden in het geluidsbeeld.


Sander.

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op mei 09, 2009, 15:04:58
Jammer dat ik ook in de b&w hype getrapt ben :-) Afgelopen weekend heb ik eens de Signature Diamond beluisterd maar wat vallen die tegen. Het laag klonk erg strak maar het hoog viel me echt tegen. Het plakte als vanouds weer op de speakers.
Ze zien er wel mooi uit  :lol:


Dat is dan ook weer typisch een B&W eigenschap .

Alle B&W boxen uit de 800 serie die ik heb beluisterd hadden daar last van .
Mijn Focal's hebben hier totaal geen last van .


Groeten  EDWIN  B



MadVillain

Citaat van: HiFi gek op mei 11, 2009, 21:15:08

Dat is dan ook weer typisch een B&W eigenschap .

Alle B&W boxen uit de 800 serie die ik heb beluisterd hadden daar last van .
Mijn Focal's hebben hier totaal geen last van .


Groeten  EDWIN  B




Ik had bijna die Focal 907BE gekocht. Jammer dat ik iets te weinig voor mijn eigen speakers kreeg :(

drees62

Ik heb een center uit de vorige Chorus serie (CC70S), deze match prima met de 716W's. Mooi homogeen geluidsbeeld en volgens de decibelmeter hoeft mijn center maar 0,5 db te worden teruggedraaid t.o.v. de fronts.
Waren deze speakers in Tilburg wel afgesteld eigenlijk?

Citaat van: xander32 op mei 09, 2009, 18:12:53
Edwinvh maakte mij net bewust van het feit dat misschien de center uit de 800 serie(V-versie) niet goed aansluit op de W-versie 816`s... Daar had ik zelf nog geen moment bij stil gestaan.

Heeft er al iemand ervaringen met deze combi? Edwin vond het in ieder geval geen geslaagde combi; er zat een gat tussen beiden in het geluidsbeeld.


Sander.

edwinvh

Alleen qua hardheid waren ze afgesteld voor de rest was er geen EQ ingesteld of aangeschakeld.
Ik heb de 700 serie niet gehoord dus daar kan ik niets over zeggen.
Maar met de 800 serie was er wel verschil te horen.
Een voorbeeld'.
Als er een man in het midden stond en naar links loopte dan was het net of dat hij een kompleet andere stem kreeg. Als de V center met de V speakers aan waren dan was dit niet zo.(dat bedoelde ik met een gat).
Maar ik denk dat je dit met de eq wel redelijk goed kan krijgen.

drees62

Denk niet dat je hier met een EQ aan de gang moet willen. Vind het een vreemd verhaal omdat het verschil tussen V en W serie niet in klankkleur zit maar in controle in het laag, diepte, ruimtelijkheid, detaillering etc.
Dit verschijnsel heb ik in ieder geval niet.

Citaat van: edwinvh op mei 12, 2009, 18:47:14
Alleen qua hardheid waren ze afgesteld voor de rest was er geen EQ ingesteld of aangeschakeld.
Ik heb de 700 serie niet gehoord dus daar kan ik niets over zeggen.
Maar met de 800 serie was er wel verschil te horen.
Een voorbeeld'.
Als er een man in het midden stond en naar links loopte dan was het net of dat hij een kompleet andere stem kreeg. Als de V center met de V speakers aan waren dan was dit niet zo.(dat bedoelde ik met een gat).
Maar ik denk dat je dit met de eq wel redelijk goed kan krijgen.

edwinvh

Het kan aan zoveel factoren liggen.
Wie weet dat er een set niet is ingespeeld of andere kabels.
Vandaar dat je het beste bij verschillende winkels moet testen.
Ik heb er verder niet veel aandacht aan gegeven omdat ik de 826 zo mooi vond en omdat er 2 woofers inzitten.

HiFi gek

Citaat van: edwinvh op mei 12, 2009, 19:39:03
Het kan aan zoveel factoren liggen.
Wie weet dat er een set niet is ingespeeld of andere kabels.
Vandaar dat je het beste bij verschillende winkels moet testen.
Ik heb er verder niet veel aandacht aan gegeven omdat ik de 826 zo mooi vond en omdat er 2 woofers inzitten.



Het kan ook komen omdat de ene set boxen niet goed stonden ingedraaid en de w versie wel .

Met niet juist indraaien krijg je ook een vreemd geluidsbeeld .


Groeten  EDWIN  B

xander32

Geluisterd, besteld en betaald:

2 x Focal Chorus 816W
2x  Focal Chorus 806V
1x  Focal Chorus CC800V


Dat alles in de kleur mocca.

Me happy hello.


Sander.