Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: marvin op juni 27, 2010, 15:03:42
Het is net als met brommers, je kan ze opvoeren maar het zal nooit een echte Fireblade worden...  :-D
Heb je lang over na moeten denken joh, dat ken ik niet van jou. Normaliter ben je behoorlijk "venemstig".


Sander.

Marvin

Ik zag het net pas staan...  :-D

Woenie

hallo, ik heb tot volle tevredenheid de focal 816w luidsprekers.. alleen nou zijn tijdens onze verhuizing de stofkappen beschadigd :-( heeft iemand een idee of deze los te bestellen zijn?

groet,

Jeroen
Marantz Pm15s1
Marantz SA15s1
Logitech Squeezebox Duet
Cambridge Dacmagic
Focal 816w Luidsprekers
Interlink Jvg zilver/goud II
luidsprekerkabel Jvg zilver/goud

xander32

Neem even contact op met Jurgen Heinhuis (Audio de Marssteden).

Sander.

Woenie

Citaat van: xander32 op juli 29, 2010, 21:33:06
Neem even contact op met Jurgen Heinhuis (Audio de Marssteden).

Sander.

ja die heb ik vorige week een mail gestuurd (daar komen ze ook weg) alleen nog niks terug gehad..
Marantz Pm15s1
Marantz SA15s1
Logitech Squeezebox Duet
Cambridge Dacmagic
Focal 816w Luidsprekers
Interlink Jvg zilver/goud II
luidsprekerkabel Jvg zilver/goud

xander32

Citaat van: Woenie op juli 29, 2010, 21:57:03
ja die heb ik vorige week een mail gestuurd (daar komen ze ook weg) alleen nog niks terug gehad..
Het is vakantie he  :wink: en het betreft een 1 mans bedrijfje ...


Sander.

lo

Misschien effe bellen dan weet je het zeker, of heb je er geen telefoon nr van?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Woenie

ja precies, mischien maar even geduld hebben :-)
Marantz Pm15s1
Marantz SA15s1
Logitech Squeezebox Duet
Cambridge Dacmagic
Focal 816w Luidsprekers
Interlink Jvg zilver/goud II
luidsprekerkabel Jvg zilver/goud

gm

Heb de afgelopen weken naar veel merken geluisterd (en gekeken) maar heb gisteren gekozen voor de Focal Electra 1008 Be omdat ik deze voor mij  het mooiste geluid vond geven.
Heb gisteren nog getwijfeld aan de B&W diamond 805 maar deze heeft het toch duidelijk moeten afleggen tegen de Focal Electra 1008 Be.
Wat ook niet onbelangrijk is dat mijn vrouw ze ook nog mooi vindt.
Als center speaker ga ik de Profile CC908 plaatsen en en als surround speakers de Profile SR908 omdat ik deze v.w.b. prijs/kwaliteit ruim voldoende vindt om samen met mijn REL een 5.1 opstelling te maken.
Kan ik nu mijn huidige Dali suite 1.7 surround set gaan verkopen.

HiFi gek

#114
Ik heb zonet met Fritz de With besproken dat wij samen mijn Focal - Electra 1037BE gaan aanpakken op dezelfde manier als Fritz zijn Wilsons heeft gemodificeerd .

De inwendige bekabeling gaat dan vervangen worden door dezelfde Siltech als Fritz heeft gebruikt in zijn Wilsons .
Dat wordt dan de Siltech : SQ88 classic mk2  , zowel op de tweeter als op de midrange en naar het scheidingsfilter toe .
De bekabeling op de basspeakers laten we origineel .

Ook gaan we meteen experimenteren wat de Twaron Angel Hair nog kan verbeteren aan de Focals .
Ik ben benieuwd wat voor een dempings materiaal Focal standaard gebruikt in de 1037BE .

Morgen ga ik eerst eens uitzoeken waar het scheidingsfilter precies is gemonteerd .
Dan schroef ik de Tweeterunit los en de midrange los , dan weet ik meer en hoeveel meter kabel ik nodig heb per box .

Fritz gaat zo'n zelfde film opnemen van de Focal modificatie zoals hij met zijn eigen Wilson modificatie heeft gedaan , zoals Fritz dus op YouTube heeft geplaatst .
Dus eerst met zijn videokamera een geluidsopname maken met de originele bekabeling erin , daarna met de Siltech bekabeling erin en nog 1 met de Twaron Angel Hair erin .



Groeten  EDWIN  B

lo

Spannend Edwin :yes:
Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten.

Succes.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op november 14, 2010, 22:56:22
Spannend Edwin :yes:
Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten.

Succes.

lo


Hier nog 1 die zeer benieuwd is . :yes:


Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

Zeker spannend ja ,wanneer gaat het gebeuren dan edwin  ?

ben wel benieuwd naar het uiteindelijke verschil  :yes:

alleen dat andere dempings materiaal dat is toch meer toevoeging als compleet vervangen ??

of heeft fritz bij zijn puppy,s compleet vervangen voor dat twarron angel hair ?

MadVillain

Toch wel eng zo'n open hart operatie

Mexicaanse Hond

Citaat van: MadVillain op november 14, 2010, 23:24:01
Toch wel eng zo'n open hart operatie
Valt best mee, ze brengen de eigenaar onder narcose.