Ik heb zonet met Fritz de With besproken dat wij samen mijn Focal - Electra 1037BE gaan aanpakken op dezelfde manier als Fritz zijn Wilsons heeft gemodificeerd .
De inwendige bekabeling gaat dan vervangen worden door dezelfde Siltech als Fritz heeft gebruikt in zijn Wilsons .
Dat wordt dan de Siltech : SQ88 classic mk2 , zowel op de tweeter als op de midrange en naar het scheidingsfilter toe .
De bekabeling op de basspeakers laten we origineel .
Ook gaan we meteen experimenteren wat de Twaron Angel Hair nog kan verbeteren aan de Focals .
Ik ben benieuwd wat voor een dempings materiaal Focal standaard gebruikt in de 1037BE .
Morgen ga ik eerst eens uitzoeken waar het scheidingsfilter precies is gemonteerd .
Dan schroef ik de Tweeterunit los en de midrange los , dan weet ik meer en hoeveel meter kabel ik nodig heb per box .
Fritz gaat zo'n zelfde film opnemen van de Focal modificatie zoals hij met zijn eigen Wilson modificatie heeft gedaan , zoals Fritz dus op YouTube heeft geplaatst .
Dus eerst met zijn videokamera een geluidsopname maken met de originele bekabeling erin , daarna met de Siltech bekabeling erin en nog 1 met de Twaron Angel Hair erin .
Groeten EDWIN B