Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Citaat van: xander32 op mei 26, 2009, 18:29:00
Geluisterd, besteld en betaald:

2 x Focal Chorus 816W
2x  Focal Chorus 806V
1x  Focal Chorus CC800V


Dat alles in de kleur mocca.

Me happy hello.


Sander.

Gefeliciteerd Sander! En welkom bij de (als maar groeiende) Focal-eigenaren-club. Mooi hè, die W-serie  hello
Heb je ook nog naar de V's geluisterd om het verschil te horen? Wanneer worden ze geleverd?




WimPeu

Citaat van: xander32 op mei 26, 2009, 18:29:00
Geluisterd, besteld en betaald:

2 x Focal Chorus 816W
2x  Focal Chorus 806V
1x  Focal Chorus CC800V


Dat alles in de kleur mocca.

Me happy hello.


Sander.

notworthy
Kijk.....dan ben je goed bezig zeg. We kunnen wel een apart Focal Forum gaan beginnen langzamerhand. :-D

Veel luister plezier gewenst!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Thx voor de reacties  byebye.

CiteerGefeliciteerd Sander! En welkom bij de (als maar groeiende) Focal-eigenaren-club. Mooi hè, die W-serie 
Heb je ook nog naar de V's geluisterd om het verschil te horen? Wanneer worden ze geleverd?

Ik heb de 816W niet kunnen vergelijken met de 'V' versie. Na het luisteren naar de 'W' versie had ik die behoefte ook niet meer  :wink:.

De speakers kunnen vrijdag a.s. al bezorgd worden - maar dat schikt mij niet  8-)...
Woensdag 3 juni verwacht ik nu de koerier aan mijn deur  HB.

Nu eerst een maandje hard werken om de 5.0 tot 5.1 om te kunnen toveren (BK XLS300 of Monolith, al dan niet i.c.m. Anti Mode).


Sander.

HiFi gek

Gefeliciteerd Sander met je nieuwe Focal aanwinsten .

Begint Focal toch nog populair te worden op dit forum .



Groeten  EDWIN  B

gerard

Leuk hoor al die focal eigenaren.
Maar heren, er is meer in luidsprekerland en dat doet er niet voor onder   :angel:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

xander32

CiteerLeuk hoor al die focal eigenaren.
Maar heren, er is meer in luidsprekerland en dat doet er niet voor onder   
Klopt grotendeels. De keuze betreffende speakers is enorm en hangt af van ieders z`n smaak(sound en looks) en budget. Mijn budget stond vast. De sound idem: ik heb in het verleden en recent veel verschillende merken / types beluisterd. Op dit moment boden de Focals hetgeen wat ik (& hare maje) belangrijk vind aangaande sound en looks binnen het budget.

Wat ik ermee wil zeggen: ik ben niet merk gebonden(m.u.v. Marantz natuurlijk :wink:), en ben nu niet specifiek op zoek gegaan naar een merk, wel naar een specifieke sound en looks. Ik heb voorheen reeds Mission(7xx), Tannoy(P40), B&W(CDM7SE) en Infinity(Beta) gehad.
Aan al deze speakers heb ik veel plezier beleefd.

Sander.

xander32

#51
Vanmorgen koerier met vier grote dozen aan de deur: de Focal speaker-set  :-D.
De fronts direkt geinstalleerd. Klinkt en staat geweldig! "Waarom heb je deze niet eerder gekocht "- de reactie van mijn vriendin.
Helemaal top. De andere speakers blijven nog ff in de doos totdat onze audio/video meubel terug is.

Wanneer deze terug is en alles is aangekocht en op z`n plek staat (Focal speakers, Pana 46G10 en BK XLS300 of Monolith) zal ik plaatjes schieten.


Sander.

HiFi gek

Sander

Hou er rekening mee dat alle luidspreker boxen tijd nodig hebben om in te spelen .
Dit wordt als het goed is ook besproken in de gebruiks handleiding , altans dit was bij mij het geval .

Bij mijn Focal Electra 1037 BE nam dit heel wat dagen in beslag .


Groeten  EDWIN  B

xander32

CiteerSander

Hou er rekening mee dat alle luidspreker boxen tijd nodig hebben om in te spelen .
Dit wordt als het goed is ook besproken in de gebruiks handleiding , altans dit was bij mij het geval .

Bij mijn Focal Electra 1037 BE nam dit heel wat dagen in beslag .


Groeten  EDWIN  B

Ik heb mij eigenlijk niet afgevraagt of ik tijdens de inspeel-periode iets specifieks moet doen of juist niet doen redface ...
Zijn er richtlijnen voor het inspelen?


B.v.d.,


Sander.

Marvin

gewoon lekker muziek luisteren, gaat helemaal vanzelf.
je kan er roze ruis opzetten, maar ja...
een muziekje klinkt wat gezelliger...

gaat echt helemaal vanzelf, nergens bang voor zijn.
voordat de speaker de fabriek verlaat is er al een signaal opgezet waar jij even de huiskamer voor uitloopt...
de spider en rolranden kunnen na verloop van tijd wat soepeler worden, maar zoals je ze nu hebt werkt het ook gewoon...
knallen dus!!!

Marvin

Citaat van: gerard op mei 29, 2009, 23:50:23
Leuk hoor al die focal eigenaren.
Maar heren, er is meer in luidsprekerland en dat doet er niet voor onder   :angel:

in tegendeel....  :schater: HLP

edwinvh

Nou de focals zijn inmiddels wel ingespeeld  :-D
Maar ik ben er nog niet tevreden over.
Ik heb nog steeds het probleem dat de slagbass niet goed aanwezig is.
Zodra dat je een meter naar voor gaat is hij er wel.
Ik heb de speakers op verschillende plaatsen gezet (zelfs 1,5 meter van de muur af) en het probleem blijft.
Ook de meubels tijdelijk weg gezet zodat die geen invloed kunnen hebben.
Diversen keren de zaak gebeld waar ik ze gehaald heb en die heeft ook goede tips gegeven maar helaas.
Nu komt hij waarschijnlijk van de week langs om het probleem eens aan te horen.
Ze denken dat het met de akoestiek heeft te maken, maar dat betwijfel ik omdat dit met de Missions niet zo was.


xander32

#57
CiteerIk heb nog steeds het probleem dat de slagbass niet goed aanwezig is.
De mijne zijn nog volop aan het inspelen maar ik ben nu al helemaal happy met het geluid  HB. Wat een verademing na de Beta`s en zelfs de B&W cdm 7se`s...
Mijn Focals hebben in vergelijk met de 826 1 woofer minder, echter wel de 'W' woofers.

@edwinvh  Wat mij opviel op een foto in jouw 'de set van...topic' is dat de rechter speaker staat te blazen tegen de sofa. Lijkt mij niet ideaal :|.


Sander.

edwinvh

Dat hij staat te blazen tegen een 2 zitter kan helaas niet anders.
Maar de mid en hoog komen er ver boven uit.
Ik heb de 2 zitter ook weg gehaald om te testen en dat gaf geen verschil.

HiFi gek

Citaat van: edwinvh op juni 07, 2009, 19:56:39
Nou de focals zijn inmiddels wel ingespeeld  :-D
Maar ik ben er nog niet tevreden over.
Ik heb nog steeds het probleem dat de slagbass niet goed aanwezig is.
Zodra dat je een meter naar voor gaat is hij er wel.
Ik heb de speakers op verschillende plaatsen gezet (zelfs 1,5 meter van de muur af) en het probleem blijft.
Ook de meubels tijdelijk weg gezet zodat die geen invloed kunnen hebben.
Diversen keren de zaak gebeld waar ik ze gehaald heb en die heeft ook goede tips gegeven maar helaas.
Nu komt hij waarschijnlijk van de week langs om het probleem eens aan te horen.
Ze denken dat het met de akoestiek heeft te maken, maar dat betwijfel ik omdat dit met de Missions niet zo was.





Heb je al geëxperimenteerd met de mate van indraaien t.o.v. elkaar , dus meer uit elkaar of meer naar elkaar toe draaien .
Dat heeft ook een sterke invloed op de Laag weergave en de weergave in het algemeen .
Maar dat was vast wel één van de eerste dingen die je uitvoerde ?

Bij mij thuis veranderd hier ook de laagweergave sterk door de mate van indraaien van mijn Focal's Electra 1037 BE .
Maar bij mij heeft dat alleen effect of dan het laag kamerbreed wordt weergegeven of juist gecentraliseerd , en gecentraliseerd moet het dus wezen .
De mate van weergave in het midden en hoog is nu op dit moment zeker niet een probleem voor jou ?





Groeten  EDWIN  B




Groeten  EDWIN  B