(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

drees62

#165
Al enige tijd stond er bij mijn plaatselijke (occasion-) audioboer een prachtige SA11 S1 in het zilver te koop. Nadat ik 3 weken geleden zag dat de vraagprijs fors omlaag was gegaan ben ik maar weer eens gaan "buurten".
Natuurlijk niet met niets thuis gekomen en ik zou 'm maar eens tot de kerst vrijblijvend uitproberen.
Toen het weekend erop zich ook nog een mede lid van mijn audioclubje zich meldde voor mijn V-DAC met de bijbehorende V-PSU voeding (deze brengt nu een "Apple TV" geluidstechnisch naar high end niveau  :wink:) werd het toch serieus. Daarop mijn CD-speler en phonotrap ook maar te koop gezet. Schijnbaar waren de 13e maanden binnen want spul was met 2 dagen verkocht.

Jullie raden het al, er staan nu (definitief) een SA11 S1 te spelen in mijn set. Heb nu stereo en HT helemaal gescheiden en dat bevalt heel goed moet ik zeggen.
Ervaringen volgen nog, eerst maar eens lekker luisteren. Maar o wat een plaatje  :kwijl: :kwijl:

Wil wel even Edwin B (Hifigek) bedanken voor zijn uitgebreide info van zijn ervaringen met de SA11 en andere spelers van Marantz.

Oh ja, voordat jullie weer beginnen te blèren, hier gelijk wat foto's:



Marantz 81

Volgens mij ben je wel heel lief geweest dit jaar zo,n mooi kado van de Sint  :schater:

wat een prachtig apparaat zeg ,geniet ervan  :yes: pompom pompom

Vlearmoes

Ik geloof dat ik maar eens eerst bij jou moet komen buurten  :kwijl: :kwijl: :kwijl:

beste upgrade; respect  notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Van harte met deze prachtige speler pompom
Geniet ervan en veel luisterplezier toegewenst.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 04, 2010, 14:17:39
Volgens mij ben je wel heel lief geweest dit jaar zo,n mooi kado van de Sint  :schater:

wat een prachtig apparaat zeg ,geniet ervan  :yes: pompom pompom
Citaat van: lo op december 04, 2010, 14:42:47
Van harte met deze prachtige speler pompom
Geniet ervan en veel luisterplezier toegewenst.

groet,

lo

stupid

Gefeli Andre,

Binnenkort maar weer eens naar Enschede :yes:.


Sander.

joep


WimPeu

Mooi hoor Andre. Met zo een set mag je gezien worden.. :kwijl: .Veel luister plezier!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

hey andre,

Gaat lekker met je niet :) super updrade zo. Toch binnenkort maar even jou kant op om te luisteren.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

gerard

toe maar :roll:   :-D
Mooie stereo set heb je zo andré   :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

#174
Citaat van: drees62 op december 04, 2010, 14:09:59
Al enige tijd stond er bij mijn plaatselijke (occasion-) audioboer een prachtige SA11 S1 in het zilver te koop.

Wil wel even Edwin B (Hifigek) bedanken voor zijn uitgebreide info van zijn ervaringen met de SA11 en andere spelers van Marantz.




Graag gedaan Drees62     :yes:

Wij hebben dus diverse PM verstuurd onder elkaar m.b.t. mijn persoonlijke ervaringen met de SA11-S1 die ik in het verleden zelf ook heb gehad .

En dat je er ontzettend veel luister plezier mee mag beleven  .




Groeten  EDWIN  B

Whisper.nl

Die ziet er wel heel erg strak uit zeg.  HB
Veel luister en kijk plezier.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

drees62

Hartelijk dank allemaal!

In het voorjaar zal ik weer een M&G plannen, kunnen jullie het nieuwe duo eens aan het werk zien.
Eerst maar weer eens naar Theo heen  :wink:
Neemt niet weg dat jullie ook eerder een bezoekje aan het altijd mooie Twente mogen afleggen, koffie staat klaar!

Inmiddels is de versterker ook behoorlijk ingespeeld, heeft er al heel wat uurtjes opzitten. Tot mijn verbazing heb ik zelf nu ook ondervonden dat een nw apparaat dus echt ingespeeld moet worden.
Gelukkig wist ik van het demo-exemplaar dat het echt wel goed kon klinken maar bij mijn hagelnieuwe versterker ging ik me na 2 weken toch even achter de oren krabben. Was dit nu het geluid waar ik zo weg van was?  HLP
Het werd scherp, de body was eruit en ik ging steeds zachter draaien om het nog aangenaam te houden.
Maar zie, na een week of 3 kwam de ommekeer. Inmiddels heb ik weer het geluid terug waarvoor ik 'm gekocht had  hello

Ik dacht altijd dat het grote onzin was, dat "inspelen" van een nieuw apparaat. Maar heb nu zelf ondervonden dat het bestaat. Komt waarschijnlijk omdat ik bijna altijd gebruikt spul aanschaf  :-D

lo

Citaat van: drees62 op december 07, 2010, 08:02:10
Maar zie, na een week of 3 kwam de ommekeer. Inmiddels heb ik weer het geluid terug waarvoor ik 'm gekocht had  hello

Ik dacht altijd dat het grote onzin was, dat "inspelen" van een nieuw apparaat. Maar heb nu zelf ondervonden dat het bestaat. Komt waarschijnlijk omdat ik bijna altijd gebruikt spul aanschaf  :-D

Heb ik met mijn DP700 ook. Deze had al geruime tijd in de doos gestaan ivm nieuwbouw en verhuizing. Als occasie van 1 1/4 jr heb ik precies hetzelfde meegemaakt als jij. In het begin slikken maar daarna pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Inspelen is duidelijk geen onzin , een hoop mensen verklaren het maar ten onrechte als onzin .

Zelfs als je een gebruikt iets koopt wat al langere tijd niet meer in gebruik is geweest moet het weer opnieuw inspelen .
Lees maar het verhaal hiervoor over LO zijn Accuphase DP700 , die bevestigd het dat gebruikte apparatuur na langdurig stilstand weer helemaal opnieuw ingespeeld moet worden .

Als je een nieuw apparaat aanschaft dan klinkt het de eerste 3 uur meestal prima , daarna komt de ellende langzaam maar zeker om de hoek kijken .
Het inspelen kun je vergelijken dat je dan in een diep dal terecht komt en daar weer languit omhoog klimpt totdat het na enige weken stabiel wordt en hetg inspelen voltooid is .

Mijn Siltech Ruby Hill G6 (satt) netsnoeren hadden maar liefst 6 weken nodig met inspelen .
Op een gegeven moment klonk het nergens meer naar en wil je ze het leifst zo snel mogelijk verwijderen .
Met het STS-Digital stekkerblok precies hetzelfde , de eerst dag klonk het prima , de tweede dag schrok ik mij rot .
Ik had een overdreven goor warm geluid en de trebble moest ik bijna vol open draaien om nog hoge tonen waar te kunnen nemen .
Na een week of 2 was het weer perfect .



Groeten  EDWIN  B

jowa

Hoi Drees,

Gefeliciteerd met je nieuwe speler. Succes met inspelen  :-)
Mooie foto's, scheelt weer heel veel  TTIWWP   :-D  :wink:

JoWa